Aikooko kukaan tehdä uusimmassa Suuri Käsityö -lehdesssä olleita äitiyshousuja?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mä itse ajattelin kokeilla, jos ne osaisin ommella. Tuntuivat aika yksinkertaisilta. Jos en osaa, saa äitini tehdä ne loppuun. Kangasta pitäisi mennä tänään ostamaan. Eilen jo innoissani piirsin kaavat.

Jos joku on jo kyseiset housut tehnyt, onnistuiko?

Kommentit (8)

Vierailija

Toi lehti löytyy varmaan useimmista kirjastoista ja kaavat myös. Koot 34, 38, 42, 46 ja 50. Mä oon " normaalisti" kokoa 38, mutta kun tein noi 38 koon kaavat ja sovitin niitä, ne tuntui ihan liian tiukoilta. Teinkin sitten uudet kaavat kokoa 42 (ne oli vaan ihan vähän isommat kuin noi 38), mutta sitten kun sovitin puolivalmiita housuja päälleni, ne olikin ihan liian leveät. Olin ommellut jo haarasaumankin, enkä jaksanut sitä purkaa, joten kavensin housuja sitten vaan uloimmista sivusaumoista. Ei taida kovin istuvat tulla... Mutta huomenna sen näkee, jos saisin ne valmiiksi.

Vierailija

mut tänään rupesin ihan jotain pienempää ompelemaan ja totesin et kone mäsä, enkä taida raskia sitä korjauttaa, joten taitaa jäädä housut ompelematta, siinä oli myös aikast kivan näköisiä paitojakin

Vierailija

Hyvin sujui siihen saakka, kunnes piti alkaa laittamaan sitä vetoketjua ja tehdä kuminauhakujaa. En ymmärtänyt, eikä ymmärtänyt mun äitikään, vaikka on reilut 30 vuotta ommellut vaikka miten paljon housuja. Voiko joku vääntää sen mulle rautalangasta? Siis se vetoketju + kuminauhakuja on ongelman nimi! Ärsyttävää, kun muuten olisin saanut housut varmaan eilen valmiiksi, niin nyt tuli niin iso ongelma, etten siitä selviä =(

Vierailija

Ja tosiaan tuli tosi hyvät. Oli mulle sopiva malli ja kaava. En laittanut sitä vetoketjua olleenkaan, kun tein joustavasta kankaasta (ihan kollegekankaasta) ja silti tuli tosi istuvat.

Vierailija

Tein housut joustamattomasta villakankaasta ja ne ovat aika tyköistuvat ylhäältä tällaiselle lanteikkaalle vartalolle. Silti en laittanut vetskaria ja hyvin menee päälle ilmankin. Housuosa jää aika alas ja halutessaan sitä voi jättää vielä alemmas tai nostaa ylös. Resoria en olisi halunnut niin ylös asti, mutta tein kaavan mukaan, tosin sillä muutoksella, että tein putkiresorista, eli en laittanut ollenkaan sivusaumoja. Ajattelin vielä laittaa ihan resorin yläreunaan kiristysnauhan, koska en pidä kiristelevistä kuminauhoista. Tai ainakin kuminauhaa pitäisi voida säätää masun kasvun mukaan. Housut pysyvät kyllä ylhäällä ilman nauhojakin, mutta tässä vaiheessa kun maha ei vielä ole kauhean iso, resori jää vähän hölpöttämään yläreunasta. En siis perehtynyt ollenkaan vetoketjun kiinnittämiseen. en ole vielä törmännyt äitiyshousuihin, joissa olisi ollut vetoketju.

Tein myös sen v-aukkoisen paidan. Tosin senkin sillä muutoksella, että tein ihan tavallisen pyöreäaukkoisen t-paita mallisen. Paita näyttää kuvassa aika avonaiselta. Minulla on raskaus myös taas saanut ihon kukkimaan varsinkin rintojen yläpuolelta, joten siksikin halusin siihen

kohtaan kangasta.

tiger

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat