Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti, joka on imettänyt 5 lastaan, jokaista vähintään vuoden, vastaa kysymyksiin!

Vierailija

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

en edes koskaan kysy ystäviltäni miten lapsiaan ruokkivat, elleivät itse kerro tai näkyvästi syötä lapsiaan. Mutta en kommentoi, en arvostele jne. Minua on arvosteltu rankastikin...;)

Vierailija

Mistä tiedät, että lapsi saa tarpeeksi maitoa?

Minulla eka lapsi kasvoi ensimmäisen kuukauden aikana 150g, jonka jälkeen aloin antaa korviketta, kun olin ensin imettänyt molemmat rinnat 2 kertaa.

Toinen lapsi on ollut täysimetyksellä nyt 4,5kk, mutta tun tuu että tarvii jo jotain muuta (nukkuu max 2h ja paino vähän alle 6kg). Olen aina epävarma saako lapsi tarpeeksi maitoa/onko maidon laatu tarpeeksi " hyvää" .

Vierailija

Itsekin olen ihmetellyt, välivuosina kun en ole imettänyt, kuppikoko on pysynyt samana..

17.lle Lapsillani ei ole ollut antibiootteja kun 2.lla elämänsä aikana ja nekin vasta imetyksien jälkeen.

Vierailija

aina tissiä, mutta vieroituksen jälkeen olen totaaliseti lopettanut koko imettämisen.

Fyysisesti voin hyvin ja suht hoikkakin :)

En pidä imetytystä minään ihmeellisenä, luonnollinen asia :)

Vierailija

Kuinka taapero-imetys sinulla taas sujui? Itseäni on alkanut harmittaa oman taaperoni jatkuva takertuminen itseeni, kova vaatiminen ja äänekäs ulina. Tuntuu että pitäisi aina olla tissi tarjolla hänelle. Kuinka itselläsi?

Ja onko imetys / raskaudet verottaneet fysiikkaasi tai terveyttäsi?

Vierailija

meidän yhteisestä kommikoinnista ja vuorovaikutuksesta.

Ympäristöltäni olen saanut joskus negatiivista palautetta, kaikkia tyypillisiä klassillisia: riittääks muka maito?, tulee turha riippuvuussuhde kun imetät, et pääse minnekään, nouseeko paino edes tarpeeksi ja just tuollaista mikä luulet olevasi kun olet onnistunut imetyksissäsi jne.

Ensimmäisten lasten kohdalla neuvolassa neuvottiin syöttämään purkkiruokaa kun paino ei noussut muka tarpeeksi, sitten se paino ei noussut senkään vertaa. Nyt eivät sitten neuvolassa sano muuta kun, että hieno homma ja kyselevät minultapäin imetyksestä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat