Liitoskipuja jo viikolla 15?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko kellään muilla ollut kipuja häpyluun kohdalla jo raskauden aikaisessa vaiheessa? Eli lepäämisen jalkeen kaikki ok, mutta sitten menee n. tunti touhutessa ja alapäähän alkaa taas sattumaan kävellessä ja on pakko menna kyljelleen/makuulleen, joka auttaa kipuun heti ja taas levon jälkeen voi touhuta jonkin aikaa.

Ensimmäisessä raskaudessa ei ollut mitään tälläistä. Soitin kyllä lääkärille, joka sanoi, ettei hätää, jos ei ole verenvuotoa tai suppareita 3 minuutin välein. Ultrissa on käyty ja vauva voi hyvin, pieniä potkujakin olen jo tuntenut. Kiinnostaisi vain tietää mistä tämä johtuu? Täältä luin, että jos on synnytyksessä laitettu alapäähän tikit, voivat harjoitussupparit seuraavassa raskaudessa tuntua paljon kivuliaammilta?

Olisi kiva kuulla muiden kokemuksista. Jatkuuko tämä raskauden loppuun asti eli ollaanko sängyn pohjalla seuraavat 5 ja puol kk?

Kommentit (3)

Vierailija

liitos/kiinnikekipuja oli jo todella varhaisessa (rv 7+ eteenpäin), ei kai ne vaarallisia ole, ainoastaan ikävän tuntuisia. Nyt toisessa odotuksessa (rv 15+3) ei ole ollut vielä mitään ikäviä tuntemuksia...Muutaman kerran on mahan asento vaihtanut paikkaa ihan omilla silmillä nähden, ja semmosta pientä " rävellystä" tuntunut, ihan kuin pienet varpaat kutittelisivat... ehkä vain kuvittelen?

Vierailija

Viikon verran on tuntunut, että luut jo alkavat joustaa ja kävelyllä piti hiljentää vahtia, että pääsi perille. Toinen kans tulossa. Luin jostakin, että hormonaaliset muutokset tekevät tehtäväänsä jo näinkin alussa.

Vierailija

Mulla taisi alkaa kivut ristiluun tienoilla jo viikolla 12. Nyt on menossa 23. viikko ja olen hieman kysellyt aiheesta. Ei siis ole ollut niin jatkuvaa kipua että olisin joutunut sängyn pohjalle. Istuin alkuraskauden tietokoneen ääressä röhnöttäen ja luulin aluksi se tulleen siitä. Neuvolassa neuvottiin käyttämään tukivyötä mahdollisimman alhaalla siis masun alapuolella. Ensiviikolla alkavassa mammajoogassa tiettävästi myös kerrotaan liikkeistä jotka vahvistavat tuon alueen lihaksia joka taas helpottaa särkyä. Joogaope myös sanoi että kipu ei välttämättä jatku kauan, kun paikat tottuvat löystyneeseen liitokseen. Se on tosin yksilöllistä, että loppuuko kipu vai ei. Että toivoa on.. =)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat