Lapsella tutti vai vanhemmilla yöuni?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Täällä kun käydään keskustelua tuosta tutista ja sen pois jätöstä, niin samaa mietitään meilläkin. Ei ole mitään kiirettä luopua toisaalta tutista, mutta yöunet alkaa olla vähissä sen tutin etsimisen myötä... Joka ikinen yö metsästän (miehen nukkuessa, tietysti) tuttia useita kertoja, ja olen miettinyt että rauhoittuvaisitko yöunet ilman sitä tuttia, tai paremminkin sen jatkuvaa hukassa oloa? Onko teillä, joilla tutti jo unohdettu, yöunet parantuneet? Poika ei edes herää kunnolla, sen verran että inisee kadonnutta tuttiaan, mutta taas on äiti hereillä pitkän aikaa...Voi että, tuntuu välillä että suo siellä, vetelä täällä, mikä se nyt sitten oikein ja mikä väärin. Nukkuakkin pitäisi.

Minä uupunut, poika tuttinarkkis

Kommentit (1)

Vierailija

Meilläkin oli tuo täsmälleen sama tilanne muinoin. Esikoinen joskus muinoin tykkäsi nukkua vain ja ainoastaan tutti suussa ja heräsi heti, jos tuo onneton tulppa tippui. Silloin sain jostain vinkkejä, että ripottele sänky täyteen tutteja tai pistä pari tuttia tuttiketjuilla lakanaan kiinni, niin oppii kyllä pikku hiljaa itse laittamaan tutin suuhun ja jatkamaan unia. Meillä tuo ei vaan toiminut. Tai ennen kuin lapsi oppi, meni aikuisilta ne hermot.

Meillä sitten vaan lopetettiin se tutinkäyttö kokonaan. Tuntui tosi kamalalta, kun esikoisella tuolloin oli ikääkin vain joku 8-10 kuukautta... Kaksi vuorokautta kaipaili tulppansa perään ja nukkumaanmenot oli aika härdelliä. Sitten helpotti ja kaikkien yöt parani. Nyt on jo 2,5 ikää, eikä näy mitään traumoja... Mutta kyllä se ainakin vanhemmista tuntui niin haljulta tempulta, että enpä suosittele, ellei aivan pakko ole.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat