Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saisinko valittaa miehelleni tästä:

Vierailija

Hän soittaa työpäivän päätteeksi ja sanoo menevänsä vielä kaljalle baariin. (Ei käy usein, enintään kerran viikossa.) Mutta tuo tapa ilmoittaa. Ei kysy, sopiiko se minulle (olen vauvan kanssa päivät kotona...). Se rassaa. Sanoo vaan: " menen vielä mikon kanssa yhdelle baariin" . piste. Entä jos haluaisin miehen kotiin? Miten sanon sen vaikuttamatta nalkuttajalta? Vai olenko mielestänne nalkuttaja?

Ja onko liikaa pyydetty, että mies kysyisi minulta, SOPIIKO meille muille, että hän menee vielä baariin? Vai onko hänellä oikeus mennä vain, tuosta noin vaan.

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

vaan siitä että kyllä perheellisen miehen pitäisi pystyä neuvottelemaan ts. kysymään " sopiiko tänään" eikä vain itsekkäästi ilmoittaa menevänsä. Siinä vaiheessa kun on hankittu lapsia yhdessä, pitäisi myös kantaa vastuu yhdessä, eli ei voi noin vain ilmoitella.

Ja ap, minusta voisit joskus(siis ihan muussa yhteydessä kun tollasen " ilmoituksen" yhteydessä) kertoa miehellesi että koet sen kurjana asiana että mies vain ilmoittaa menoistaan kysymättä. Koska jos vain olet hiljaa ja annat asian olla, voi olla että miehesi ei todellakaan tajua että on jotain vialla. Ja jos jatkat sanomatta asiasta mitään kasaat vain omaa katkeruuttasi...kunnes jonain päivänä räjähdät siitä asiasta.

Vierailija

eli vaikka asia olisi ihan ok, on kohteliasta esittää se niin että " sopiiko, että käyn kaupassa vielä ennen kotiintuloa" tai " ajattelin käydä kaupassa, käykö?"

Todella törkeää vain ilmoitella.

Vierailija

oli enintään kerran viikossa, yleensä ei sitäkään. ehkä kolme kertaa kuukaudessa? mielestäni ei ole kovin usein.

en toivo miehen kysyvän lupaa, vaan ottavan minut huomioon: entä jos minulla onkin menoa. hän ei edes ajattele muuta kuin omaa menoaan...

ap

Vierailija

ilmoitetaan suht ajoissa mitkä on seur. vkon suunnitelmat esim. joten mies voi sitten sen mukaan mennä tapaamaan kavereitaan, niinä iltoina kun perheellä ei ole mitään yhteisiä juttuja. itse tapaan ystäviäni myös aika lyhyellä varoitusajalla, välillä kaljallakin. Ei meillä ole asiasta kismaa tullut, miehen pitää tavata kavereitaan ja usein se on kaljalla, so what? Suhde ei voi pysyä kasassa jos ottaa justiina&kaulin-asenteen, tällä lailla mies löytääkin sieltä baarista toisen kun himassa odottaa pirttihirmu, joka läksyttää että olit taas kaljalla vaikka just olit puol vuotta sitten viimeks!!

Vierailija

En oikein osaa sanoa tuohon, oikeesti. Ihmisillä on erilaisia tapoja ilmaista itseään. JOku voi kysyä " saanko mennä" , mutta ei oikeasti odota lupaa, menee joka tapauksessa.

Vierailija

Ei ole jokapäiväistä ja hänhän sentään ilmoittaa menostaan. Eikai nyt jumankauta ison miehen tarvi kysyä, että SAANKO mennä?! =D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat