G: Voisitko kuvitella alkavasi sijaissynnyttäjäksi?

Vierailija

" Onko kohdunvuokraus Suomessa mahdollista?

Kyllä on. Sijaissynnyttäjää tarvitaan silloin, kun biologisten vanhempien sukusolut ovat kunnossa, mutta naiselta synnynnäisistä tai muista syistä puuttuu kohtu. Yleensä sijaissynnyttäjä löydetään pariskunnan omien kontaktien perusteella heidän lähipiiristään.

Kun lapsi on syntynyt, biologiset vanhemmat joutuvat adoptoimaan hänet. Tämä siitä syystä, että vaikka vauva on saanut alkunsa vanhempien omista sukusoluista, hän on kasvanut lainakohdussa."

http://www.felicitas.fi/suomi/vastauksia/vastaukset/OnkokohdunvuokrausSu...

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Mulla tällä hetkellä epävarmaa pystynkö saamaan lisää lapsia saamieni syöpähoitojen vuoksi, tärkeintä olisi saada oma lapsi.

Vierailija

En usko, että kiintyisin vauvaan mitenkään erityisesti, varsinkin, kun alusta asti on selvää, että toisen lasta vain kannan. En tuntenut omien lastenikaan raskausaikoina mitään ylitsevuotavaista ja pakahduttavaa kiintymystä. Vasta lapsen syntymnä jälkeen, hoidon myötä tunteet kasvoivat suuriksi.

Synnytyksen jälkeen luultavasti lapsi viedään heti kohta pois ja äiti saa maidonerityksen estolääkettä. En uskoisi sylini tuntuvan tyhjältä, päinvastoin, olisin loputtoman onnellinen, että lapsi on saanut rakastavat vanhemmat ja vanhemmat kauan kaivatun lapsen...ja kaikista paras: minä saan vain levätä, eikä edessä olisi valvomisrumbaa ollenkaan :)

t.5

Vierailija

Kolmen lapsen äitinä tiedän, että kiinnyn valtavasti vauvaan jo odotusaikana. Rakkaus lapseen on niin voimakas jo ennen syntymää, että tiedän, etten voisi antaa häntä pois.

Vierailija

Olen myös sitä mieltä, että maailmassa on niin paljon orpoja, että jos lapsen kovasti haluaa, eikä omin voimin sitä pysty tekemään, järkevin ja eettisesti oikein ratkaisu olisi adoptoida. Aiomme myös itse adoptoida, kunhan taloudellinen tilanteemme tasaantuu, joten en ole toisille vain tyrkyttämässä tässä vaihtoehtoa, jota en myöskin itse ole valmis tekemään. :)

Vierailija

Entä sitten päivät sairaalassa, hetikö vauva annettaisiin pois. Entä maidontulo ja hormonit, voisi olla aika ikävä olo ilman vauvaa kun keho on kuitenkin siihen valmistautunut koko pitkän odotusajan. Äidiksi ikään kuin kasvaa jo raskausaikana, siitä kenen soluilla se on alkunsa saanut ei ole niin tärkeää.

Sain itse avun lapsettomuuteeni luovuttajan munasoluilla, joten tietysti olisi hienoa, jos pystyisi auttamaan lapsettomuudesta kärsiviä, kun tiedän mitä on kaivata vauvaa ja aina pettyä.

Vierailija

Kunpa voisinkin auttaa sinua tai jotakuta muuta saamaan vauvan nyt heti. Minun tapauksessani aikaa kuluu ainakin 3 vuotta, ellei viisikin, ennenkuin sijaissynnytys voisi olla ajankohtainen.

Lapset ovat pieniä, opiskeluni kesken, mies juuri aloittanut yrittäjä, muuttokin edessä 1-2 vuoden sisällä.

Toivotan onnea onnesi etsimisessä :)

t.5

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat