Normaalin muotoisia siittiöitä 0 %, onko toivoa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei! Saimme tänään sperma-analyysin tulokset, joista selvisi, että miehelläni on normaalinmuotoisia siittiöitä 0%. Määrä ja liike olivat hyvät ( kokonaismäärä 434 milj. ja nopeasti suoraan eteneviä 44%). meillä on yksi lapsi, kolmevuotias tyttö, joka sai alkunsa luomusti. Myös viime syksynä tulin raskaaksi, mutta sain keskenmenon rv 8. Eli tiedän, että raskaaksitulo on mahdollista, mutta olen jo 36-vuotias enkä haluaisi odotella turhaan. Olemme yrittäneet lasta vähän yli kaksi vuotta. Nyt olen syönyt clomeja kaksi kiertoa, mutta tulosta ei ole tullut. Onko kellään vastaavaa tilannetta? Mitä tehdä? Auttaako esim. inseminaatio tässä tilanteessa mitään? Olen ymmärtänyt, että siitä olisi apua lähinnä silloin, kun siitiöt ovat huonosti liikkuvia tai jos epämuotoisia on paljon, mutta normaalinmuotoisiakin löytyy. Kiitos jos joku viitsii vastata!

Kommentit (3)

Vierailija

Me olimme samassa tilanteessa syksyllä 2003 - esikoinen oli silloin 2,5-vuotias ja toivoimme kovasti hänelle sisarusta. Saimme sperma-analyysistä samanlaiset tulokset kuin tekin, ja koska olin itse silloin jo 38-vuotias, emme halunneet tuhlata aikaa inseminaatioyrityksiin, vaan siirryimme suoraan IVF:ään. Koska meillä oli sekä tuo siittiöiden rakenne-ongelma että huono liikkuvuus, puolelle munasoluista tehtiin IVF ja puolelle ICSI - onneksi, sillä IVF-puolella yksikään munasolu ei hedelmöittynyt. Sen hoidon jälkeen meille on tehty vielä 3 ICSI-hoitoa lisää noin 1,5 vuoden sisällä, viimeinen kesällä 2005, valitettavasti ilman toivottua tulosta.

Täytin juuri 40 ja päätin, että nuo neljä yritystä (sekä niihin liittyneet neljä pakastealkioiden siirtoa) saavat riittää meille. Nyt harkitsemme, kokeilisimmeko 2-3 kertaa inseminaatiota luovuttajan spermalla, koska minulla kaikki on ok (paitsi ikä....), vai aloitammeko adoptioprosessin (kv-adoptio). Meille siis tulee joka tapauksessa vielä toinen lapsi, tämä ajatus kantoi tuon hoitorumban läpi.

Suosittelen, että hakeudutte joko yksityiselle lapsettomuusklinikalle tai gynen kautta lähimmän yliopistosairaalan naistentautien poliklinikalle, ja kysytte asiantuntijan mielipidettä, miten kannattaa edetä. Kauaa ei kannata odotella. Pidän peukkuja, että onnistutte!!

Vierailija

Kiitos vastauksesta ja kannustavista sanoista. Olenkin ajatellut varata aikaa yksityiselle lapsettomuusklinikalle. Toivottavasti sekä teillä että meillä tärppää pian!

Vierailija

eli kaksi näytettä otettiin ja toisessa normaalimuotoisia 2 % ja seuraavassa 0 %. Suoraan ICSIin mennään, niin meille suositeltiin. Määrä oli tosi hieman alentunut mutta liikkuvuus aivan huippua. Ongelmahan tuossa muotohommassa on se, että jos siittiöt eivät ole normaalimuotoisia niin ne eivät pääse munasolun sisään on niitä kuinka paljon tahansa. Mutta koska meilläkin lyhyen ajan sisällä heitteli se normaalien määrä - ei paljon mutta vähän - niin kai se luomuihmekin on mahdollinen... tosin sellaista ei ole tässä hoitoja odotellessa tullut enkä yhtään enää edes toivo että tulisi. NKL suunnitteluaika on joulukuussa ja sitten saadaan kuulla koska hoidot alkavat.

Tsemppiä teille hoitoihin! Suosittelen tosiaan että käytte pyytämässä lääkäriltä lähetteen!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat