pelottaa, saako purkaa murheita?

Vierailija

Hei vain kaikille, en olekkaan pitkään aikaan kirjoittanut mitään, akerasti kyllä luen kaikkien kuulumisia.

Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille ja ompa mukaan mahtunut uusiakin, tervetuloa!

Joku kysyi matkustamisesta, minä kysyin asiaa ekassa neuvolassa ja täti sanoi että ei kannata pitkälle lennolle lähteä (joten jätetään amerikat ja thaimaat välistä) mutta lyhyet lennot on ok, kunhan jumpaa, kävelee ja juo vettä runsaasti.

Se mikä minua huolestuttaa on se, että mitä voi sitten syödä siellä perillä??

Meilläkin mennään todennäköisesti budabestiin, pariisiin, prahaan tai johonkin muuhun euroopan kaupunkilomalle.. joten uskaltaako siellä syödä maitotuottteita ja lihaa jne.

Minulla olisikin sitten np-ultra huomenna, ja se tulee tarpeen. Olen paniikista sekasin. Minulla loppui kuvotukset ja rintojen aristukset jo pari viikkoa sitten (ja ruoka on kyllä sitten maisutunut! olen kerännyt muutamassa viikossa kaksi kiloa!! tosin aina olen lihonut hyvin herkästi) ja pelkästään se on minua huolestuttanut koska mahaa ei ole ja oireet ovat hävinneet. No eipä siinä vielä kaikki. Viime yönä en saanut nukuttua koska mahaani sattui koko yön! Menkkamaisia kipuja oli ja sen verran voimakkaita ettei unta saanut. Onneksi kivut helpottivat aamulla ja nukahdin kuuden aikoihin ja nukuin puoleen päviään. Mitään vuotoa ei ole tullut ja maha on ollut arka kyllä edelleenkin kaikelle nostetulle ja sen sellaiselle. Mehut ovat myös ihan pois, ei jaksa mitään tehdä.

Onko kellään ollut mitään vastaavaa? onko kellään ideaa mistä tämä voisi johtua? Pelottaa pirusti, ja joudun menemään ultraankin huomenna yksin, kun mies ei työkiireiltään pääse mukaan.. :(

T: Norskuli kk mukaan 12+3 ekan ultran koon mukaan 11+3

Kommentit (2)

Vierailija

Kyllä mullakin aina välillä on ollut kummallisia menkkamaisia tuntemuksia, ja kaikki on silti edennyt hyvin. Käväise neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä jos et pysty muuten olemaan.

Matkailusta sen verran, että asun itse etelä-euroopassa, ja täällä on toksoplasma paljon yleisempi pöpö kuin suomessa. Ja toksoplasmoosihan on sikiölle vaarallinen tauti, muistuttaa vatsatautia ja saattaa jäädä huomaamatta/hoitamatta.

Pöpöä on kissoissa ja mullassa, sen voi välttää :

-välttämällä kissoja ja varsinkin kissan hiekkalaatikkoja

-syömällä ainoastaan kolmessa vedessä pestyjä raakoja kasviksia (esim salaatit kasvatetaan etelämmässä avomaalla ja ovat röpölälehtineen riskikamaa, mutta myös tomaatit, mansikat ym. kaikki maasta tuleva mitä ei kypsennetä pitää pestä tosi hyvin). Kolmanteen huuhteluveteen vielä reilu loraus etikkaa.

Nämä on lääkärien Ranskassa antamat ohjeet, ja lisäksi tietysti pitää lihat ja kalat kypsentää kunnolla, eikä pastöroimattomia juustoja (melkein kaikki pehmeät "haisujuustot") saa syödä.

Käytännössä tämä on merkinnyt sitä, että esim. salaattien syöminen ravintolassa on mahdotonta, harvassa ravintolakeittiössä pestään kasvikset riittävän huolellisesti enkä ole viittinyt riskiä ottaa. Raskautta edeltävältä ajalta muistan miten tavallista on, että ravintolan salaatti narskuu hampaissa kun siihen on jäänyt muutama mullanjyvä.

Tsemppiä sulle :-)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat