Mitä mieltä olette tästä?

Vierailija

Lapsi, 2,5-vuotias, on lähes joka päivä tarhasta haettaessa pukeutunut niin, että kengät on väärissä jaloissa ja niin että haalarin lahkeet on jossain polvissa ja kengät ovat niiden jatkeena. Lahkeita ei ole siis vedetty kenkien päälle ja lapsi joutuu palelemaan päivästä toiseen näin. Olen asiasta huomauttanut joka kerta, mutta mitään ei tapahdu. Lapsi joutuu pukemaan täysin itse ja lopputulos on sen mukainen. Usein lapsella ei ole edes tumppuja käsissä, vaan hän on laittanut ne taskuun (vähän vaikeat pukea kai).

Onko kaikissa päiväkodeissa sama linja eli 2,5-vuotias joutuu täysin itse pukemaan itsensä? Lisäksi lapsi joutuu itse huolehtimaan, mitä hänen täytyy muistaa ulos pukea päälleen. Mielestäni tämä on aivan liikaa vaadittu näin pieneltä. Jos lapsi ei itse huolehtisi, mitä puetaan päälle, niin hän joutuisi ulos pelkissä alusvaatteissa ja haalarissa. Näinkin on käynyt aina välillä, kun hän ei ole jaksanut vaatia muita vaatteita päälleen.

Kommentit (7)

Vierailija

Kamalinta on kun 2vuotiaiat ei syötetä tarhoissa. Jos eivät osaa itse syödä niin jäävät syömättä. Näin siis yli 1.5vuotiaitten kanssa...

Vierailija

Kyselen vaan siksi, etten ole aivan varma, toimitaanko muissakin tarhoissa näin. Epäilen kyllä, ettei ainakaan saisi toimia näin.

Ja sille, joka lässytti jotain, että mitäs laitan lapseni laitokseen... Voi kuule, kun on pakko tai muuten menee asunto alta.

ap

Vierailija

Tosi kurja, jos sulla on pahamieli! Mutta muista, et elämässä on aina valopilkkuja!

Voimia sulle jaksaa vaikeissa tilanteissa!

Tule mukaan runoilemaan, se piristää aina!

T. Sanna

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat