Millainen paikka Lahti on asua? Millaisia ovat lahtelaiset?

Vierailija

.

Kommentit (10)

Vierailija

Ihmiset on näin etelä-pohojalaisen näkökulmasta katsoen vähän outoja. Mutta kai se on toisinkinpäin niin ;). Itse olen ollut täällä jo 11 vuotta, mutta silti haaveilen paluusta kotiseudulle.

Plussaa Helsingin=lentokentän läheisyys.

Vierailija

Mä olen tykännyt. Täällä on kesäisin varsinkin kiva olla lapsen kanssa. Kotieläinpiha, perhepuisto, satama yms. Lyhyt matka helsinkiin missä on taas lintsit, korkeasaaret ja muut isommat paikat. Mukavasti kauppoja, hyvä kirjasto, teatteri ja sibeliustalolla kaikenlaista musiikkitarjontaa. Ravintolatarjonnasta tykkään myös. Eihän tämä mikään kaunis paikka ole tai liian mukavilla ihmisillä pilattu, mutta omasta sosiaalisuudesta kiinni miten tutustuu muihin ja miten viihtyy. Ainahan sitä voi vaan kotonakin olla. Onko sulla ap minkä ikäisiä lapsia?

Vierailija

Ei niin kultturelli tai kaunis kuin Turku, ei niin kansainvälinen kuin HKi, mutta perus-mukava kaupunki. Ja ne kaupunkilegendat siitä, että kaikki ulkopaikkakuntalaiset saavat Lahtelaisilta kuonoon... houh, ne voidaan jättää omaan arvoonsa. Tervetuloa, jos olet muuttamassa!

T: lahtelainen ja ylpeä siitä

Stadista Lahteen

Lahti on kompakti kaupunki, jossa kaikki palvelut ovat lähellä. Entisenä pääkaupunkilaisena nautin erityisesti luonnon läheisyydestä. Järviä on kaikkialla, joten paikka omalle pyyhkeelle löytyy rannalta jonottamatta. Talvella Etelä-Suomen parhaat hiihtoladut kutsuvat hiihtämään ja Messilän laskettelukeskus vieressä. Logistisesti Lahti sijaitsee keskeisellä paikalla ja sieltä on lyhyt matka Hkiin, Jkylään, Mikkeliin, Kouvolaan jne. Lahdessa on tasokas kulttuuritarjonta; Kaupunginteatteri ja Sibeliustalo tarjoavat jatkuvalla syötöllä tasokkaita elämyksiä. Lapsiperheille on paljon tarjolla ohjelmaa, ja lasten leikkialueet ovat hyvin hoidettuja. Homekouluongelma on Lahden riesa, kuten myös monien muidenkin kaupunkien. Niitä kuitenkin kunnostetaan ja just päätettiin Tiirismaan homekoulu purkaa ja rakentaa tilalle kokonaan uusi koulu. Valitettavasti nämä investointipäätökset syntyvät hitaasti, sillä kustannukset korkeita. Tuntemani lahtelaiset ihmiset ovat mukavia, mutta keskusteluissa ja täällä nettijulkaisussa ilmenee jonkinlainen identiteettikriisi, ja he sortuvat usein itsensä sekä kaupunkinsa tarjoamien mahdollisuuksien vähättelyyn.

Vierailija

Lahessa ihmiset on epäystävällisiä, tosikkoja, eivät halua tutustua toisiin. Ehkä vähän ilkeitäkin. Kaupungin talot on vanhanaikaisia, suurinosa ihmisistä käyttää päihteitä, varsinkin alkoholia.

Hyvät puolet on että hki lähellä, iso satama, paljon kirpputoreja ja kauppoja, halvat vuokra asunnot, musiikkifestareita kesäisin, Lahti on omasta näkökulmasta laaja kaupunki. Itse muuttanut jkl.stä lahteen ja vasta vuoden asunut.

Vierailija

Itse olen asunut koko ikäni 32v Lahdessa ja huonoja kokemuksia ei ole.. Itse olen hyvin ulospäin suuntautunut ja sosiaalinen ei täällä sen enempää epäsosiaalisia ihmisiä ole kun missään muuallakaan. .Tervetuloa Lahteen

Vierailija

Suomen Chicago! Siel ei oo mitää muut kuin hyvää. Suosittelen! Itse haaveilen takaisin muuttamisesta.

T: Lahest! Ja ylpeä siitä ;)

Lahesta

Todella hyvä kaupunki! Monipuolinen ja sopivan kokoinen. Eikä todellakaan ruma, Vesijärven ja sataman alue ym. todella kauniita, on viheralueita esim. Perhepuisto ja sen ympäristö. Mukava kaupunki asua! Asuimme noin neljä vuotta muualla mutta kaupunki veti takaisin. Ihmiset ihan yhtä mukavia kuin muuaallakin. :D Paljon hyviä asuinalueita esim. Asemantausta, Laune, keskusta, Anttilanmäki Etelä-Lahesta ja monia muitakin ympäri kaupunkia, esim. Paavola, Möysä, Karisto, Jalkaranta ym., vähän rauhattomampia alueita kaupungissa ehkä Liipola ja Ahtiala mutta ihan hyviä nekin taitaa olla nykyään. :) Tervetuloa tänne tosi hyvään ja mukavaan kaupunkiin! :) On kaikkea mukavaa, uimarantoja, futiskenttiä, satama, maauimala, perhepuisto, ravintolat, teatteri, ulkoilumahdollisuuksia kesät talvet, musiikkitapahtumia ja lastenohjelmaa kesäisin, markkinoita, sairaala ( esim. synnäri ja ensiapu jotka eivät nykyään enää ole monessa kaupungissa itsestäänselvyyksiä!) jääkiekkoa, koripalloa, päiväkoteja, kauppakeskuksia, kaikenlaista! :) Hyvät yhteydet käydä myös Helsingissä, tai missä vain! :)

Terveisin, toinen Lahest ja myös ylpeä siitä! :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat