Goretex ja villasukat

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko se nyt ihan urbaanilegendaa, ettei goretex-kenkiin saisi laittaa villasukkia? Mitä haittaa niistä voisi olla, villahan hengittää joka tapauksessa.

Kommentit (4)

Vierailija

K-kengässä myyjä yritti väen väkisin tänä vuonna kaupitella 10 euron goretex-sukkia vaikka sanoin että ollaan pärjätty erittäin hyvin noiden villasukkien kanssa aikaisemminkin ja todennäköisesti pärjätään siis jatkossakin.

Vierailija

Ostin pojilleni ensimmäistä kertaa goretex-kengät ja samaista sukkaongelmaa mietitään täälläkin. Myyjä sanoi, että jos laittaa jalkaan puuvillasukan ja villasukan, niin se puuvillasukka saattaa kostua ja jalat paleltua. Minä ymmärsin, ettei nimen omaan saisi laittaa sitä puuvillasukkaa sinne alle, koska myyjä suositteli villasekoitesukkaa ihoa vasten. Ovat vaan aika hintavia, Nicky&Nellyssä 9,90 euroa pari. Täytyy varmaan laittaa puikot heilumaan ja neuloa lapsille sukkia vinot pinot... :D

Huh, enpä tiennyt, että sukkien käyttö voi olla näin vaikeaa! ;)

Voisiko joku vielä kertoa tietämättömälle, että täytyykö goreihin laittaa joku suoja-aine? Myyjän mukaan ei, mutta joskus muistelen täältä lukeneeni, että pitää.

Vierailija

Niinpä, tuo taitaa olla jo urbaanilegenda :) tai sitten myyjät levittävät sitä sen vuoksi että saisivat sukkiaan kaupaksi.

Kyllä niillä erikoissukilla jalka varmaan saattaa pysyä lämpimänä, tai sitten ei. Minun kaverille kävi näin, pojalla 1,4v oli jalat aina kylmät ja kävi hakemassa ne erikoissukat, ei auttanut yhtään. Vaihtoi sitten isommat goret (ja kirosi kun myyjä oli ostattanut liian pienet kengät joihin ei extrasukkaa mahtunut) + villasukan alle ja johan alkoi tarkenemaan.

Itse ostin viime talveksi reilut goret + käytin koko ajan ihan normaaleja sukkahousuja tytöllä + ylimääräisia nillkasukkia / villasukkia tarvittaessa, ja hyvin pärjättiin ihan kovimpia pakkasia lukuun ottamatta (nyt ostin Tepsut - karvakengät niitä varten).

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat