Vasta-alkajat syksy' 05~vko42

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

[color=darkolivegreen][size=2][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet vasta-alkajat.

Yhdessä tätä vaikeaa polkua aloittelemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.

Perehdymme yhdessä myös kummallisten lyhenteiden ja termien maailmaan... ;)

Mukaan saavat liittyä kaikki halukkaat. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa,

niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]

[color=darksalmon]aavaaatu

Meikäläinen on 23-vuotias opiskelija/osa-aikainen myyjä ja mies on 25-vuotias autonkuljettaja.

Yhdessä ollaan oltu 3,5 vuotta, naimisiin mentiin viime toukokuussa.

Sitä ihan oikeaa nyyttiä on nyt aktiivisesti yritetty ja toivottu vuoden -04 maaliskuusta alkaen. [/color]

[color=darkseagreen]Bilha

ollaan vm' 77

Helsingistä

ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]

[color=darksalmon]Daran

Olen 26 v. ja mies 27 v.

Asumme Kainuussa, Kajaanissa.

Meillä on takana yritystä 8 kk.[/color]

[color=darkseagreen]Hupelo

Minulla ikää 34 v ja miehellä 37.

Asustelemme Pohjois-Savossa

Minulla edellisestä liitosta 9 v lapsi.

Yhdessä oltu reilut kaksi vuotta ja lasta yritetty vuoden ajan. [/color]

[color=darksalmon]ippu67

Minä ja mun kulta vm. -67 ja -68

yritystä tähän päivään mennessä noin vuosi takana

Ei lapsia ennestään.

ICSI tulossa viikolla 44 Tampereella, sumuttelut menossa nyt.[/color]

[color=darkseagreen]joalin

Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.

Pääkaupunkiseudulla asutaan.

Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]

[color=darksalmon]klovni75

Minä 30v ja mies 38v

Koti on Helsingissä.

Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]

[color=darkseagreen]LeiaK

Minä olen jo 35v ja mieskin jo 40

Vauva-asioita aloitimme ajattelemaan tuossa alkuvuodesta 2004.

" vasta" 8 kk yritystä takana.[/color]

[color=darksalmon]Marenda

Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.

Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet

reilun vuoden.

11kk toivottu toista lasta.[/color]

[color=darkseagreen]Mennis

mennis 22 ja ukko 25

tällä hetkellä asustellaan jyväskylässä ja kohta muutto ulkomaille edessä.

ilman ehkäisyä keväästä -04

yksi keskenmeno takana

Lokakuussa lapsettomuusklinikalle aika.[/color]

[color=darkseagreen]mollamaijanen

Olen 27v ja mies 29v.

Asustellaan Pirkanmaalla.

Naimisissa ollaan oltu 3,5 vuotta.

Viime vuoden elokuussa on pillerit jääneet pois,

mutta vuoden vaihteessa alkoi se intensiivisempi yritys [/color]

[color=darksalmon]Mörötin-81

Olemme mieheni kanssa vm.-81

esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]

[color=darkseagreen]niinu82

Mä olen 23 ja mies 27

Ekaa yhteistä yritetään (miehellä on edellisestä suhteesta yks lapsi)

yritys tosiaan alotettiin 7/04[/color]

[color=darkseagreen]Nonna-80

Minä -80, mies -78

yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000, naimisiin mentiin tänä kesänä 2005

yritys aloitettiin 10/03, plussa 10/04 joka kuitenkin km 12/04. Mitään apukeinoja

ei vielä käytössä. Ensimmäistä gynekäyntiä suunnittelen.[/color]

[color=darksalmon]Pikku-Hilja

vm71, mies vm67 ja esikoistyttö on 2,5v, eli vm03.

Olen siis Pirkanmaalta

Elokuussa tuli vuosi täyteen yritystä saada tytölle pikkusisarus, eli aloitettiin 8/04[/color]

[color=darkseagreen]soileri

Olen 35 vuotias, Oulusta.

Avoliitossa asun ukko kultani kanssa.

Yritystä on takana kaikenkaikkiaan reilu vuosi.[/color]

[color=darksalmon]Tao_tao

Minä 22.v, mies 23.v.

Asustellaan Itä-Suomessa.

Ilman ehkäisyä 1 vuosi ja 10 kk.

Tuosta ajasta vuosi ihan yrittämistä.[/color]

[color=darkseagreen]Tuittu78

Olen vm-78 ja mieheni -76.

Asustelemme pääkaupunkiseudulla.

Olemme yrittäneet lasta vuoden päivät. [/color]

[color=darksalmon]varjokas

Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.

Kanta-Hämeessä asumme.

Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli puolitoista vuotta.[/color]

[color=darkseagreen]viivi99

Minä olen 25v. ja mieheni 31v.

Asustellaan Espoon suunnalla.

Yritystä on nyt takana reilu vuosi.[/color]

[color=darkseagreen]ViiviWagner

Minä 27, mies 30.

Oulun läänistä.

Esikoinen syntynyt -03.

Pikku Kakkosta toivottu kesästä-04.

Hoitojen ensikäynti lokakuussa.[/color]

[color=darksalmon]VM1974

31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.

Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.

Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa

saatiin aikaiseksi 06/2005. Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Pitkästä aikaa ehdin taas muutaman rivin kirjotella, jos mua nyt kukaan edes muistaa...? :-)

Me käytiin viikko reilu viikko sitten virallisella ensimmäisellä käynnillä Kätilöopistolla, ja heti perjantaina pääsin antamaan varmaan litran verta tutkittavaks... Hoitsukin kommentoi että ompas pitkä lista se mitä kaikkea pitää tutkia! Tän viikon perjantaiks sain ajan follikkeliultraan, sillon on kp10, mikä on minun kierrolle aika aikanen. Tuo ultrahan tehdään kp10-12, mut kun 11 ja 12 sattuu nyt viikonlopulle, piti ottaa tuo kp10 aika. Ovis mulla on tavallisesti tuolla kp15 tietämillä, joten en tiedä mitä nyt perjantaina näkyy. Sillon saan myös nuo ekat verikokeiden tulokset. Sit ois edessä vielä kp21-23 ultra/verikoe keltarauhashormonin määrästä.

Muistanko oikein että täältäkin löyty joku Kätilöopistolla käyvä/menevä? Millanen kuva teille on jäänyt sieltä?

Saas nähdä tuliko mulle eka lääkäripuhuuyhtähoitsutoista-tapaus, kun mun mielestä lääkäri puhui että hän LAITTAA mulle munatorvien aukiolotutkimuksen tehtäväks, ja et aika ois pitänyt varata samalla kun follikkeliultra-aikaa kyselen. No hoitsu puhelimessa vastas kun kysyin et miten se aukiolotutkimuksen kanssa, et joo ei vielä, se tehdään sitten jos ei muualta löydy mitään hämminkiä. Ahaa... Mut lääkärin luona sitä puhetta ja tekstiä ja muistettavaa tuli muutenkin niin paljon et jotain väkisinkin jäi hämäräks. Perjantainahan sen sit lääkäriltä kuulee oisko se aika pitänyt saada.

Hassua, että nyt kun on mennyt tutkimuksiin, on jotenkin sellanen olo että nyt luomuplussa ei ole enää mahdollinen. Vaikka onhan se! Mulla on nyt 3 viimestä kiertoa ollut paljon normaalimpia kuin aiemmin, joten senkin puolesta kai luomuplussa on nyt todennäkösempi kun ennen.

No, nyt mä lopetan ennenku tää jää jonnekki tai lentää tietotaivaaseen.

Vierailija

Putkulalle ja Tao_taolle, en kyllä itse ole KYSin asiakas, mutta vastaan teille silti..

Eli Tao_tao, se ei varmasti haittaa mitään että sulla on hanat auki ekalla käyntikerralla. Sillon jutellaan ja käydään perusjuttuja läpi (ainakin meillä), ja tutkitaan jos tutkitaan. Mulla oli kierron toisiks viimenen pv kun käytiin polilla, ja sillon kyllä ultras, mut tuohon aikaan tehdystä ultrasta ei varmaan kamalasti apua ole mihinkään. Kp3 kävin antamassa verta, niistä tutkitaan prolaktiinit ja estrogeenit(?) ja jotain, ja tänään kp10 oon menossa follikkeliultraan. Siinä katotaan miltä muniksissa näyttää, onko siellä munasoluja kasvamassa. Sitten tulee vielä se luteaalivaiheen puolivälin ultra + s-prog verikoe, missä taas selvitetään onko ovulaatio varmasti tapahtunut ja miten paksu limakalvo on, otetaan keltarauhashormoniarvot jne. Eli varmasti ultraan pääset vielä vaikkei se ekalla kerralla onnistuskaan, koska tuo kierron kartoitus on naisella se ensimmäinen tutkimusprojekti.

Tsemppiä vaan käynnille ja iloisin mielin matkaan!

Vierailija

mulla oli eilen tosi paha olo ja närästi sekä vatsaan koski. Illalla jäi sitten pyyhittäessä paperiin verta. Ajattelin jo että se siitä.. oli noista lääkkeistä 10päivän ilo... Mutta nyt yöllä ei olekkaan tullut yhtään tuhrua. Toinen vaihtoehto voi sitten olla että kun terolutithan saattaa aihauttaa tuhruvuotoa, että se johtuisi niistä. Joten tein nyt ihan omatoimisen päätöksen että terolutteja en enää syö. Kolmas, ja oikein ihana vaihtoehtohan olisi että se olisi ollut kiinittymisvuotoa... mutta perempi olla toivomatta liikoja.

Että saa nyt nähdä tuleeko sitä tuhrua enempää vai loppuika ennenkuin alkoikaan.

Nuo clomit kyllä nostivat mielialaani tässä kierrossa, mutta tuo pieni tuhru kyllä veti mielen taas matalaksi. Sillä eiköhän se tarkoita sitä että ne kuukautiset sieltä alkavat yhdeksän päivän päästä.

Tosi moni täällä taitaa olla saanut varattua ajan tutkimuksiin ja lääkärillä jo käynytkin. Hyvähän se on saada asiat vauhtiin.

Minä nyt syön tämän vuoden loppuun clomeja ja sitten päätetään jatkosta lapsettomuuspolin puolella...

Vaikka vielä viikko sitten oli tosi innostunut näistä clomeista ja varma siitä että toimivat. Niin nyt on sitten vain sellainen fiilis että tulis vuodenvaihde nopeasti jotta sais varata ajan sinne lääkärille.

Vierailija

Meille ei ole ainakaan etukäteen kerrottu, että olisi opetustilanne. Kieltämättä äkkiseltään ajateltuna tuntuu epämukavalta ajatukselta, että siinä olisi harjoittelijoita pyörimässä ja lääkäri selittäisi heille heikkoja kohtiamme. No mutta kaipa niiden opiskelijoidenkin on jostain opittava ;) Mutta tällä hetkellä ei innosta lähteä sille reissulle yhtään. Tuossa pyörähdin myös KYS:in kotisivuilla ja katsoin tietoja naistentautien polista. No samassahan sit oli synnytysosastot ja -salit ym. Jotenki vaan tuntu niin pahalle, että piti repiä ittensä pois sieltä pahemman alakulon estämiseksi. Mutta tätä se on aina, kun on täti kylässä; miksei ne voi olla tulematta ja kestää siellä sisällä??!!!

No, mutta voimia kaikille!

Vierailija

Vihdoinkin vähän aurinkoa tähänkin risuryteikköön. Otin itseäni niskasta kiinni ja kyselin lääkäriltä, voinko aloittaa terot menkkojen esiin houkuttelemiseksi ennenkuin pää räjähtää. Vastaus oli myöntävä, joten nyt teroja 10 päivää ja sitten katsotaan uudestaan. Tässä on sekin hyvä puoli, että nyt se täti ei todennäköisesti porhalla paikalle juuri kun ollaan pohjoisessa syysloman vietossa. Kuuri kun loppuu vasta kun tullaan sieltä pois.

Täytyy lähteä leffaan katsomaan Jalia ja suklaatehdasta, joten tulen huomenissa lueskelemaan teidän kuulumisianne. En viikonloppuna ehtinyt koneen ääreen. :) Tervetuloa uusille pinoutujille (ja tervemenoa myös, kukapa täällä kauan haluaisi keikkua). Säädän listan värejä ensi viikolla oikeaan asentoon.

Ciao.

-v-

Vierailija

Minä olen 26 v. ja mies 29 v. Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti. Perustutkimukset on tehty ja mitään ei ole löytynyt. Ainoastaan mun prolaktiiniarvo oli koholla, johon sain lääkkeet.(Joista tuli muuten todella huono olo!) Tuo prolaktiinikin voi kuulemma olla se ratkaiseva tekijä tässä touhussa. Eka inssi tehtiin tässä kierrossa ja siitä on nyt viikko. Todella pessimistinen olo, vaikka gyne sanoi, että siittiöitä oli niin paljon ja munasolu hyvä ja kohdun limakalvo rehevä, että eiköhän siellä joku löydä perille. Toivotaan niin. Eilen oli kamala vihlonta alapäässä ja nyt on hieman pistellyt oikeaan munasarjaan, mutta uskon että tämä kaikki johtuu näistä kaiken maailman hormoneista. Eli olen syönyt tässä kierrossa clomeja, piikitellyt yhteensä neljä piikkiä ja mussuttanut prolaktiinilääkkeitä. Eli ei ihme, jos hieman pistelee alapäähän. :)

Eli tässä meidän tilanteemme tällä hetkellä. Inssejä aiotaan tehdä yhteensä kolme ja sitten siirrytään järeämpiin keinoihin. Asenne koko touhua kohtaan on viime aikoina ollut ihan valoisa, vaikkakin onnistumisen suhteen pessimistinen. Sillon kun niitä piikkejä pistelin alkukierrossa, niin tuntui aika pahalta. Jotenkin sellaiselta ku naiseus ois riistetty. Kuulostaa naurettavalta. Piikit mua ei ällötä eikä pelota, mutta tuntuu vaan luonnottomalta pistellä itseensä aineita, että se tulis äidiksi. Mutta jos se sen vaatii, niin minähän pistän! :)

Vierailija

Onhan siitä jo yli viikko kun olen viimeksi kirjoitellut...:) Tervetuloa kaikki uudet mukaan!

Meille ei mitään uutta, kierron keskivaiheilla mennään ja pian saa taas alkaa napostella Teroluteja. Tämä kierto on ollut kyllä yhtä hormonien syöntiä.

Osaako kukaan kertoa millaisia tuntemuksia on kun munasolu irtoaa? Mulla oli torstaina sellaista kummaa nipistelyä vasemmalla puolella. Koskaan aikaisemmin (tässä kierrossa siis olen syönyt clomeja) ei ole tuntunut mitään vastaavaa.. Tosin silloin oli vasta kp 11, joten onko se liian aikaista ovulaatiolle? Tämä on kyllä niin rasittavaa kun ei tiedä mitään.. Meen 31.10. verikokeisiin, josta sitten selviää onko ollut ovulaatiota.

Töissä on niin kiirettä ettei paljon päivän mittaan ehdi omaa tilannetta miettiä. Läheisten vauva-uutiset vain lisääntyvät, tällä viikolla uusia raskautuneita oli kolme. Ihme kyllä ei masentanut ollenkaan ja pystyin jopa olemaan iloinen heidän puolestaan. Ehkä sitä jotenkin on puutunut tähän kaikkeen, eikä siksi tunnu mikään missään. Oon jopa pystynyt ihan rauhallisesti pohtimaan, että mitä tehdään jos meille ei koskaan tule omaa vauvaa. Mitä mieltä te ootte adoptiosta? Mä itse suhtaudun positiivisesti ajatukseen adoptiosta, mutta miehen täytyy ehkä vielä sulatella asiaa.

Mitäs Varjokkaalle kuuluu? Onko kuukautiset jo alkaneet? Mä aloin viime kierrossa syömään teroja kun ei menkkoja kuulunut ja sitten ne alkoivat kesken kuurin.

Joku kyseli tutkimusten etenemisestä.. Mä siis olen käynyt yksityisellä gynellä, koska en jaksa lähteä jonottelemaan julkiselle puolelle. Edelleen siis taloudellinen tilanteemme sallii sen ja varmasti julkisellakin puolella saa ihan yhtä hyvää hoitoa. Mulla on kierrot reistanneet tosi pahasti joten siksi mulla on jo clomitkin käytössä. Muuten varmasti odottelisimme vielä luomu-vauvaa, sillä vuosi yrittämistä tulee vasta täyteen. Jos clomit ei auta niin ensi vuoden alusta ilmoittaudun varmaankin sitten ihan oikealle lapsettomuusklinikalle. Hui.

-Tuittu-

Vierailija

Eka käynti Väestöliitossa takana ja pää täynnä infoa..

Minulla on useammat verikokeet edessä, joista selvitellään syitä mahdolliseen ovuloimattomuuteen ja maidon eritykseen rinnoista vaikka imetyksestä yli vuosi. Ultrassa toisella puolella munasarjat ok, oli iso rakkula siellä möllöttämässä (17mm) ja pienempiä kaverina, mahdollinen ovulaatio siis vasta tulossa.. Toinen puoli oli PCO-tyyppinen, helminauhamaisena oli rakkulat siellä.. Kohtu ok, samoin sen limakalvot. Jos en tästä kierrosta raskaudu, ensi kiertoon tupla-annos Clomifenia (ennen söin tabletin/päivä), sitten lisää verikokeita ja ultraus jolla katsotaan niiden hormonien vaikutusta.

Mies käy huomenna antamassa näytteen. Toisaalta huono kun kerran ovulaatio tulossa, mutta halusi sen " hoitaa alta pois" . Jos miehen simpat ok, hoitona meillä on 4kk Clomifenia. Jos sekään ei auta niin sitten inseminaatio. Jos miehen simpoissa on vikaa, inseminaatioon tullaan jo aikaisemmin.

Nyt iltakahville :)

Vierailija

burde - 19.10. 17:35 (32/32)

Uusi pinolainen ilmottautuu..

Burde

Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v

Asutaan Tampereella

Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004,

tänään varattiin 1. aika tutkimuksiin

yksityiselle.

Vierailija

Meitähän on sitten monta Kysin asiakasta... Teillä on sitten tosiaan kyseessä ihan normaalit ajat, sillä meidän kutsussa lukee, että tämän opetusaika ja siinä on selitetty ne opiskelijoiden mukanaolot... No nyt on jo niin lähellä tuo ensikäynti, etten ala sitä minkään opiskelijoiden takia perumaan, vaikka ajatuksesta en niin kauheasti tykkääkään.

Mutta on siis kiva huomata, että myös kysistä taitaa saada näitä ihan tavallisia aikoja ja sellaista aion kyllä sit jatkoon vaatia. Oon nimittäin sen verran lääkärikammoinen, että ultrausta enempää en kyllä anna kenenkään tulla harjoittelemaan...

Kurjaa toi pitkä matka sairaalareissuille, itse olen kyllä töissä lähellä kysiä ja ongelma onkin vain lähinnä se, mitä ilmoittaisin työpaikalla poissaolosta... taidan tulla vähän myöhemmin töihin..., vai meillä on vieraita aamusta tuun vasta puoleen päivään... vai leikkiskö sitä sairasta.. no siihen on vielä muutama viikko aikaa keksiä selitystä...

Mukavaa viikonlopun jatkoa!

Vierailija

Hei Putkula ja Tao Tao,

Myös minä olen Kysin asiakkaana. Eka käynti oli vajaa kuukausi sitten ja se oli ihan normaali lääkärin vastaanotto, ilman opiskelijoita. Opiskelijatkin toki ihan jees,jos vaan ei ole kovin montaa kerralla. Tai toisaalta nää asiat on kyllä aika arkaluontoisia... kannattaa miettiä.

Meillä oli sillon kokenut ja asiantuntevan oloinen lääkäri, vähän kiireinen tosin. Mut multa ultraus ja keskustelut. Samalla saatiin lähetteet miehelle spermanäytettä varten ja mulle hormoniverikokeet, jotka jo tiedän olevan ok.

Eilen sit aloitin clomit, eikä ihmeempiä sivuoireita vielä, päätä tosin jomotti aamulla, mut voi johtua huonosti nukutusta yöstäkin.

Ja ens viikolla menen munatorvien aukiolo ultraan, tai yhden torven kun multa poistettu toisen puolen munasarjat kokonaan.

Vähän tosin epätietoinen olo vielä itsellä, täytynee lueskella aiheesta enemmän... ja täällä palstalla mukana olo hyvä juttu myös.

Mukavaa viikonloppua!

Vierailija

Maanantaina on ensikäynti KYS:iin. Mitäs sitten jos/kun on vuoto runsaimmillaan silloin? Tuntuu vaan vähän epämukavalta ajatukselta kiivetä silloin tutkimuspöydälle... No, mutta ei kai siinä mitään.

Jos ei muuta kuulu, niin ehkäpä tammikuussa sitten hoitoihin. Onko muilla mitään hajua aikatauluista?

[/quote]

Olen itsekin menossa KYS:iin ensikäynnille vajaan kuukauden päästä ja kiinnostais kovasti, että meettekö ihan normaalille ajalle vai sellaselle opetusajalle, jossa harjoittelija mukana? Kertoilethan mitä siellä tapahtui sitten ensi viikolla!

Vierailija

Siis mukavaa, että asiat alkoivat edetä ja lääkäri oli ihan leppoisa. Toivon sitten saavani itsekin hänet hoitoihin. Viikonloppuna olikin ihan masis kun meni viimeinenkin toivo siitä et ois plussannu ennen tätä hoitorumpaa, mut nyt sitten jo itsekin ootan ihan innolla, et pääsis asiassa eteenpäin.

Joo on tosiaan rahastuksen makua, mutta aattelinkin kyllä, että molemmat saa maksaa ton polimaksun. Menikös siellä muuten kauan aikaa? Mietin vain sitä, että moneksikohan ehtii sitten töihin...

Plussaonnea!

Vierailija

Mä olen täälä palsatalla ihan uusi ja ajttelin ottaa osa keskusteluun. Tuolla toisessa ketjussa joku kyseli ja sinne vastasin, että alussa ollaa. Ens perjantaina mennään keskussairaalaan. Sen jälkeen taas olen ehkä viisaampi!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat