Naapurin äiti imaisi herneen nenuunsa kun usklasin kritisoida

Vierailija

sitä kuinka hänen 1½v lapsensa juo edelleen päivittäin maitoa ja muita juomia tuttipullosta ja syö tuttia.

Siltä meni ihan ohi niin sanotut faktat asioista eli kuinka tuttipullon imeminen ja tutin myös vaikuttaa haitallisesti yli 1v lapsen hampaistoon, melskasi vaan vastaan.

Meillä ei ole kumpikaan käyttänyt tuttipulloa lainkaan ja toinen söi tutia mutta siitä vieroitettiin kun 1v tuli täyteen eikä edes ollut vaikeaa eli oli lapselle vaan sellanen pinttynyt tapa.

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

Mun lähipiiristä lähes kaikki 1,5 vuotiaat syö tuttia ja juo maidot pullosta. Maitopullossa ei ole mun mielestä mitään vikaa edes 3 v. lapsella, pullosta juominen ei muuta hampaiden asentoa mitenkään. Tutista kannattaa luopua aiemmin, mutta se milloin, ei ole naapurien asia.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Meillä ei ole kumpikaan käyttänyt tuttipulloa lainkaan ja toinen söi tutia mutta siitä vieroitettiin kun 1v tuli täyteen eikä edes ollut vaikeaa eli oli lapselle vaan sellanen pinttynyt tapa.

Ja meillä on lasten nimet Liisa ja Pekka, enkä voi käsittää ihmisiä, jotka antaa muut nimet.

Meillä on myös tytöllä vain punaisia ja vaaleanpunaisia vaatteita, pojalla sinisiä ja vihreitä.En voi ymmärtää, miksi muilla ei ole samoin kun meillä, vaan on muitakin värejä vaatteissa.

Meillä on punainen auto ja on aivan käsittämättömän idioottimaista, ettei kaikilla muillakin ole.

Vierailija

tutista tai pullosta, niin mitä sitten. eihän tuo ole vaarallista, kun 11/2v. imee tuttia tai on pullo käytössä. Ei se lapsi varmaan loppuikäänsä tuttia tai tuttipulloa käytä. enemmän traumoja saa jos väkisin vieroitetaan.

Vierailija

Itse söin tuttia viisivuotiaaksi ja tuttipullosta join aika myöhäseen, koska minulla on vielä selkeä mielikuva, kuinka naapurissa kaakao maistui pahalta, kun ei saanut tuttipullosta :) Hammaslääkärin mukaan purenta on täydellinen ja sama pikkusiskolla, jolla tutin käyttö esti rautojen tarpeen. Että sellaista, minusta turha siitä niin kamalasti hössöttää. Sainpa nauttia rauhassa lapsuudesta ja ihan tavallinen ihminen minusta on tullut.

Vierailija

tulipa moitetta siitä, että pesen lapseni hampaita liian usein eli aamuin illoin. Arvatkaa vaan, onko kiva viedä lapsia hampilääkäriin.

Vierailija

Ja kun ei voi olettaa, että lapsi juo iltapesun jälkeen maitonsa. Meillä ainakin oli eka maito ja vasta sen jälkeen iltapesu. Ja pari kertaa päivässä pullotutti suussa ei kenenkään hampaista vinoja tee.

Vierailija

Itse söin tuttia kolmen vanhaksi ja mulla on oikein tasainen hammasrivi!!! Äiti sanoi aikoinaan että hampaat oli ollut ihan notkolla tutin syönnistä mutta niin ne vaan oikeni kun jätin tutin pois.

Mitään oikomishoitoja en ole koskaan tarvinnu. Että ehkä olen poikkeus vai mitä sanoo hammaslääkäri?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat