Tänään luin että kaikien raskaus aikana tupakoivien äitien

Vierailija

Vauvojen napanuorassa on verenkierto heikompi kun ei tupakoivien ja nämä vauvat ei saa tärkeitä aminohappoja.

Tupakointi vaikuttaa myös lapsen myöhempään terveyteen ja esim.levottomuuteen,nostaa sikiön sykettä raskaus aikana ihan turhaan.

Toin tämän esille siksi kun en koskaan ole ymmärtänyt miksi ei voi lopettaa tupakointia raskauden ajaksi,minä ainakin olen siihen pystynyt ja sit tupakoivat äidit ihmettelee miksi vauva saa rinta raivareita,en mäkään jois maitoa joka maistuu röökille.

Luin tämän terveyskeskuksessa ja on tutkittua tietoa.

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

Jos poltatte raskauden aikana niin onko teidän pienessä mielessäkään käynyt että jos raskaus ei sujukaan normaalisti ja lapsi syntyisi pikkukeskosena eli siis todella varhaisilla viikoilla,tarkoitan että jonain puolen kilon painoisena.

Tällöin lapsella täysin kehittymättömät keuhkot jotka olisi viellä turmeltuna äidin tupakoinnin vuoksi,luuletteko että vauvallanne olisi hyvät mahdollisuudet jäädä henkiin?Tuskinpa...

Eli onko se tupakka niin tärkeä todellakin ettei siitä voi raskauden ajaksi luopua vaan viis vauvasta kunhan itse saa tyydytettyä tarpeensa.

Monesti myös äidin tupakoimattomuus pelastaa lapsen hengen,miettikäähän sitä kun seuraavan kerran laitatte röökin suuhun ja vaavi on siellä masussa.

Vielä sen verran että itse poltin ennen raskautta 10 vuotta ja jo joskus aikoinaan päätin että tupakointini loppuu siihen kun rupean odottamaan vauvaa ja niin myös tein.Ja se miten pääsin tupakasta eroon oli että halusin parasta omalle lapselleni.

Vierailija

en todella voi käsittää kuka jatkaa sauhuttelua raskaana ollessa.Mitään iljettävämpää en tiedä kun vatsa pinkeänä ja rööki huulessa =(

Ootteko ajatellut astman ja allergioiden vaaraa kärytellessänne?

Mun oma äiti poltti koko odotusajan ja synnyin 36rv 2500g aina ollu allerginen ja paha astmalapsi sekä aikuinen. Kuvia kun kattoo niin mun kehdon vieressä tuhkakuppi ja aski.Siis makuuhuoneessa .HYI helvetti! niin itsekästä että poltampa tupakan ennen vai jälkeen vauvan syötön yöllä ??????

ajatelkaa vähän- suuri teko pienen elämän puolesta!

Vierailija

siihen törmännyt oletko joku kehitysvammaisten hoitaja vai mikä!!!????

haloo kyl se alkoholi tekee enemmän vaurioita kuin tupakka!!!! kukin äiti polttakoon sen yhden tai ainakin vähemmän kuin yleensä siitä ei lapsi tule kehitysvammaiseksi!!!!!!!!! mulle itse lääkäri sanoi niin!!!!!!!!

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Eikö äidin itsekkyydellä ole mitään rajaa? Raskaus on kiitävä hetki ihmiselämässä, sitä vähää ei voi antaa lapselle.

Vierailija

olen polttanu ja vauvat on ollu rauhallisia ja terveitä.En puolusta polttamista,mut en ihan allekkirjoittais kaikkee, mitä väitettään. Varsinkin kun tunnen myös muita,jotka on polttanu raskauden aikana ja kellään lapsella ei ole mitään ollu.

Vierailija

äitinsä elintoiminnoista. Onhan se jokaisen naisen oma asia, kun on lapsen päättänyt saada, päättää vahingoittaako lastaan vai ei. Oli muuten harvinaisen helppoa lopettaa tupakointi raskauden ajaksi ja lenkkeillä kuin heikkopäinen. Itekin paremmassa kunnossa nyt.

Vierailija

On turhaa tyynnytellä itseään sillä, että olen polttanut niin vähän, ihan muutaman vain ja enkä edes koko raskaus aikaa.

Voihan olla, että raskaus aika sujuu hyvin ja syntyy terve vauva. Mutta ihmiset hyvät, ettekö te ymmärrä ettei kaikki tupakan aiheuttamat vauriot näy vielä vauvana saatikka edes vuoden ikäisenä.

Voin luetella monta juttua joihin työssäni törmään: levottomuus, allergiat, keskittymisvaikeudet, lukivaikeudet ..... Ketju on loputon ja usein äidin raskauden aikainen tupakointi päätyy lapsen papereihin. Olisi hyvä, että kertoisitte viimeistään neuvolassa. Terveydenhoitajat eivät teitä tuomitse, mutta lapsenne saa sitten ainakin ajoissa apua oppimisvaikeuksiinsa.

Nyt jos olet raskaana ja edelleen savutat, tee tänään hyvä työ ja vaihda röökit vaikka lakupiippuun.

Vierailija

Tupakointi huonontaa poikien siittiötuotantoa niin paljon että on suuri todennäköisyys että he eivät saa omia lapsia ilman lääketieteen apua.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Tupakointi huonontaa poikien siittiötuotantoa niin paljon että on suuri todennäköisyys että he eivät saa omia lapsia ilman lääketieteen apua.

Vierailija

Näin jälkikäteen olen miettinyt että mitenkähän olisi käynyt jos olisin jatkanut polttamista. Sillä lapseni oli pieni ja istukka kalkkautu ja lääkärikin yhdessä välissä kysyi että poltanko... ja heti plussattuani siis lopetin..

Olisikohan meille tullut vauvaa ollenkaan jos en olisi lopettanut.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat