Mies on väsynyt " kyttäämiseeni" :(

Vierailija

Miehellä ei ole säännöllistä työaikaa ja reissaakin työn merkeissä todella paljon ja nyt hän on saanut tarpeekseen kyttäämisestäni. Hän ei kuulemma saa tehdä ikinä mitään ilman huonoa omaatuntoa siitä että hänen pitäisi olla myös kotona ja läsnä pienille lapsilleen. Kun jotain kysyy että mitä mä nyt epäilen. En saisi edes kysyä häneltä hänen päivästään " on muutenkin niin kovat paineet ja hän sentään elättää perheen" . Niin hän tekeekin mutta pärjäisimme paljon vähemmilläkin tienesteillä. Ei auta vaikka sanoo hyvällä tai pahalla. En kuulemma vain ymmärrä. Jos hänellä on viikossa kaksi iltaa jolloin hän pääsisi illaksi ja yöksi kotiin, hän lähtee todennäköisesti ainakin toisena esim. jääkiekkomatsiin tms. mikäli sellainen sattuisi sinä päivänä olemaan. Täytyyhän hänenkin rentoutua. Kodin siisteydestä hän naputtaa, enkö ole saanut mitään aikaan, kuitenkaan huomioimatta että puhtaita vaatteita ja astioita on silti ilmestynyt kaappeihin. Enkö minä saa olla väsynyt? Kuskaan lapsia päiväkotiin ja takaisin, käyn itsekin töissä. Mies ei auta kotitöissä kuin hyvin satunnaisesti, olisiko viimeisen vuoden aikana pessyt esim. pyykkiä kerran tai kaksi ja vain kun on ollut pakottava tarve (=hän on tarvinnut jonkun oman vaatteensa puhtaaksi). Hän käyttäytyy etäisesti minua kohtaan, ei puhu mitään ylimääräistä ja kun itse yritän edes kuulumisia vaihdella hän lukee samaan aikaan kirjaa tai katsoo tv:tä . Olen kysynyt onko hänellä toinen nainen. Siitäpä hän raivostui, kun kehtaan häntä vielä sellaisesta syyttää vaikka hän raataa selkä vereslihalla perheen eteen. En saa kysyä edes mihin aikaan hän on ajatellut tulla kotiin vaan se on heti kyttäämistä. Kaiken lisäksi hänestä on tullut pelottava, hän käyttäytyy uhkaavasti. Miltein tärisee huutaessaan ja raivotessaan minulle, joskus lapsillekin. Jos vähänkin uhkaan etten jaksa ja ero olisi paras ratkaisu hän raivostuu ja on joskus jopa alkanut heittelemään tavaroitani ovesta ulos " V.., lähdetkin sitten tällä samaisella sekunnilla.." Mitä ihmettä tuon miehen kanssa tekisin? Hyviä seesteisiäkin hetkiä on paljon, mutta täytyy sanoa että tunteet alkavat lakastua.

Kommentit (14)

Vierailija

Vauhti oravanpyörässä näyttää olevan liian kova. Soita miehesi pomolle ja kerro, että miehelläsi ei ole riittävästi aikaa perheelleen ja vaadi työnkuvan muutosta ja vähemmän ylitöitä. Jonkun ammattiauttajan puheilla käyminen olisi varmaan myös paikallaan. Miehesi on selvästi stressaantunut, ehkä burn out?

Vierailija

miehellä taitaa olla huono omatunto kuitenkin.

lakkasin itkemästä miehen harrastusten vuoksi jossain vaiheessa. aikaa myöten se on itse ruvennut sanomaan, että tuntuu pahalta olla pois perheen luota. toisaalta jos elämä on pelkkää työtä ja perheen pyöritystä voi alkaa vanne kiristää liikaa. (ketä hyvänsä)

samaten täällä mies urputtaa kasoista kotona (ei näe imuroitua lattiaa, silityksen myötä vajenevia puhtaita pyykkejä), mutta illalla sitten sanoi rakastavansa ja kysyi että ollaanko kavereita. Annoin anteeksi.

Lue : John Gray Mierhet ovat Marsista ja naiset Venuksesta ja Mars ja Venus ikuisesti yhdessä.

Tee uusi arvio sen jälkeen.

Vierailija

tosi stressaantuneelta. Kun on hurja stressi ja hermopaine paalla, pienetkin asiat ottaa paahan ja rajahtaa helposti. Miehesi saattaa olla loman tarpeessa? ei tama nyt avioliiton loppu tarvitse olla...eika minun mielestani kannata tehda sellaisia asioita hanen selkansa takana, kuten soittaa pomolle. Se varmasti vain pahentaisi tilannetta. mun isa kuoli burn -outiin. Ei ikina hakenut apua. Terapiasta voisi olla hyotya...

Vierailija

Minusta on omituista, ettet saa kysyä miehen päivästä saamatta p**kaa niskaasi, näin niinkuin esimerkkinä. Muutoinkin kuulostaa, että miehesi ei arvosta työtäsi kotona, ja kokee että tuodessaan rahaa kotiin hän on täyttänyt kaikki velvollisuutensa..

Olisiko teillä mahdollisuutta viedä lapset hoitoon ja viettää vaikka ihan yksi ilta kahdestaan? Keskustelisitte rauhallisesti asioista, kävisitte jossain ulkona syömässä, jne.. Tämmöiset jutut monesti piristävät parisuhdetta.

Vierailija

ihan mun exältä.

Lopetin ko. suhteen 10 v sitten ja edelleen olen sitä mieltä että se oli ellämäni paras päätös. Ei sellaisen miehen kanssa voi elää. Tällaisessa tapauksessa se tosiaankin paranee vaihtamalla.

Silloin kun erosin tästä miehestä oli hän aivan ihmeissään. Hänen mielestään meillä oli mennyt oikein hyvin =o

Suosittelen ap sinullekin samaa. Tuollaiset yleensä vaan muuttu pahemmiksi. Sinä et voi käytökselläsi vaikuttaa mieheesi etkä häntä parantaa.

Vierailija

kyllä parisuhteessa pitää tietää, milloin toinen noin suunnilleen tulee kotiin ja sitä pitää pystyä kysymään ilman, että toinen vetää pultit ja alkaa syyttelemään.

Miehesi ei kunnioita sinua eikä arvosta sinua. Hän pitää sinua itsestäänselvyytenä joka hoitaa kodin ja lapset. Hän ei arvosta perhe-elämää.

Nuo miehen raivarit kuulostavat pelottavilta. Ja käsittämätöntä, että raivoaa myös lapsille.

kaikki ei ole kunnossa. Joko miehesi on vain itsekäs ja lapsellinen sika tai sitten hänellä on todellisia ongelmia: toinen nainen, mielenterveysjuttuja.

Usko minua, tuo kuulostaa varsin tutulta. Pelasta itsesi ja lapsesi ennen kuin se on liian myöhäistä.

Tämä siis mikäli et saa miestä keskustelemaan ulkopuolisen (parisuhdeterapia tms.) luo.

Vierailija

vähän samanlaista kuin meillä viime aikoina...

Miehesi saattaa vain kaivata " omaa aikaa" ehkä myös sinäkin. Ei tuossa välttämättä ole pettämisestä kyse ollenkaan.

Pitkää pinnaa ja toisaalta käyttäytymissäännöt olisi taas kaivettava esiin ja molempien otettava tosissaan. Tulee oikeasti ikävää jälkeä (ihmismieleen) tuollaisesta käytöksestä ja taas enemmän korjattavaa ja anteeksipyydettävää ja annettavaa...

eipä tuohon mitään lääkettä ole tarjolla, mutta täällä menee taas vaihteeksi paremmin, kun molempien (ehkä enemmän minun) stressi on hellittänyt

Vierailija

Kyllä se työputki pitää oikeasti saada katkolle ja vähennettyä töitä.

Miehesi ei ehdi palautua töistä tarpeeksi hyvin kotona.

Juuri tuollainen käytös viittaa väsymykseen minun mielestäni.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat