Missä vaiheessa sanotaan " ettei mitään kivunlievitystä voida antaa" synnytyksessä?

Vierailija

Kun paikat on täysin auki? Miksei sillon voi antaa? Sittenhän se helvetti vasta alkaakin! voiko/kannattaako silti pyytää uudestaan vaikka spinaalia?

Kommentit (8)

Vierailija

Mulla on pari ilman ponnistamisen tarvetta suoritettua synnytystä takana. Yksi imukuppi ja toinen normaali synnytys.

Voinko siis hyvällä syyllä/siihen vedoten vaatia spinaalia ihan loppumetreillä, koska tarvetta ei ole muutenkaan?

Vierailija

Kuin nuorimman luomuna. Sattui niin perhanasti! Kummastakaan ei ollut ponnistamisen tarvetta, vaikka nuorimmasta kroppa jo krampinomaisesti ponnistikin... (kätilö tajusi katsoa kohdunsuun, kun en itse tuntenut/tajunnut ponnistuksen alkavan).

Vierailija

mutta enpä olis muutenkaan voinu olettaa että olisin täysin auki vajaa 1,5 synnytyksen alkamisesta. joten kaipa se on ymmärrettävää että ei mitään kivunlievitystä enää siinä vaiheessa anneta. vaikka mies kylläkin väittää että ne laittoi kohdunkaulan puudutuksen tms. mutta eipä se ponnistaminenkaan sitten kestäny kun kymmenisen minuuttia. ekan kanssa sain epiduraalin, puol tuntia sen jälkeen poju olikin jo ulkona. jotta näin mulla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat