Miten joku ei pysty muka olemaan erossa lapsestaan/vauvastaan edes yhtä yötä??

Vierailija

En voi käsittää... Mun mielestä on vaan mukavaa olla välillä vähän aikaa erossa lapsesta. Sitten jaksaa taas nauttia lapsesta paremmin.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

meillä ja aika monella meidän tuttavapiirissä on ainakin isovanhemmat, jotka eivät koskaan suostu hoitamaan lapsia edes päiväsaikaan hetkeäkään, puhumattakaan mistään yöhoidoista.

Vierailija

tarvii vanhempiaan tyyliin joka päivä.. Mun tutulla on AINA, joka päivä jompi kumpi oma äiti tai anoppi auttamassa 2 lapsen kanssa, säälittää kovasti ei meinaan ihan iloisen näköisenä lapsia hoitele (ollaan usein samaan aikaan hiekkiksellä).

Vierailija

että hän ei sitä sitten ainakaan hoida. Ei edes onnitellut. Ja päätös on pitänyt jo yli kymmenen vuotta. Muita lapsenlapsia hänellä ei ole kuin meidän lapsemme.

Vierailija

Missä teidän luetunymmärtämisentaitonne oikein on? Ihmettelinkin sitä, kun jotkut sanovat, etteivät pysty tai siis halua olla yhtään erossa lapsestaan. Tätä tarkoitin. Ja tiedoksi, ettei meilläkään ole mitään hoitajaa, jolle lapsen voisi viedä yöhoitoon tai mihinkään muuhunkaan hoitoon. Pari kolme kertaa on ollut yötä pois kotona, lähinnä meidän työjuttujen takia, ja lapsella on jo ikää lähes 3 vuotta. Mutta joka kerta olen nauttinut täysin rinnoin näistä lapsen yökyläilyistä.

ap

Vierailija

En sitten millään. Miettisin vain koko ajan mitä äidin kullalle kuuluu. Myönnän että olen niin kiinni vauvassa että yötkin on vierellä. Ja ilmeisesti olen tosi huono äiti av-mammojen mielestä.... ;) Lisättäköön että mulle on IHAN SAMA vaikka muut vievät vauvansa vaikka kuinka pienenä mummolaan...

Vierailija

Ihana tunne aamulla herätä kun lapsi on vaikka mummolassa. Saa kaikessa rauhassa nauttia kun ei tarvi tehdä mitään lapsen hyväksi. Sit taas jaksaa paremmin kun on hetken erossa lapsestaan.

Vierailija

Itselläni olisi ihan jees vanhemmat, mutta ne asuu 250 kilometrin päässä. Vie sitten vaan lapsen sinne ja hakee seuraavana päivänä. Sitä paitsi nähdäänkin harvakseltaan, vaikka soitellaan melkein päivittäin eli taapero hädin tuskin tuntee. On kait Nyky-Suomessa aika yleistä, että vanhemmat asuu jossain kotiseudulla ja nuoripolvi esim. Helsingissä. Ei siinä nyt kauheasti yökyläillä. Ehkä sitten kun lapsi on niin iso, että voi olla useamman päivän putkeen!

Vierailija

meidän poika on kuukauden nuorempi, eikä ole ollut koskaan yötä erossa minusta, hoidossakin vain huikeat kaksi iltaa.

Minua ei kiinnosta kaverin vauvan yökyläilyt, eikä tulisi mieleenkään alkaa arvostella, mutta hänpä arvostelee minua. Ihmettelee, että miksi lapsemme ei ole koskaan yötä mummolassa, he kun käyvät laivareissuilla ja joka puolella ilman omaansa. Hän ei käsitä, että meidän on vaikeampi saada lasta hoitoon, koska minulla ei ole vanhempia ja miehen vanhemmat ovat joka viikonloppu jossain reissussa.

Vierailija

ei sitten tullut mieleen, että kaikilla ei vain ole niitä paikkoja, mihin vauvansa tuupata öiksi. Ihan mielelläni minäkin olisin vaikka kerran kymmenessä vuodessa ilman lapsia yhden yön.

Vierailija

Jospa se olisikin niin hemmetin yksinkertaista! Meillä kaikilla ei ole sellaista mummua tai tätiä tässä lähellä, jolle voisi lapsen jättää itkuitta. Toki saataisiin varmasti lapsi yöksi jonnekin, mutta onpa hienoa jättää pieni itkemään vieraiden (lapsen näkökulmasta) ihmisten joukkoon! Ei mulle ole hauskaa ja vapaa-aikaa siinä, että mietin lapsen pärjäämistä joka hetki, kun ei ole tottunut hoitajiinsa.

Kyllä kait se kivaa meidänkin olisi jonnekin päästä joskus, kun on 1,5-vuotta päivystänyt joka ikinen ilta ja yö, mutta ei ne asiat ole vaan niin yksioikoisia, että " viedään lapsi ja pidetään itse hauskaa"

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat