Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnantajan maksama 3kk palkka äitiysrahakaudella...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen ollut sairaslomalla sen verran kauan, että tipun tämän kuun 21pvä " kaks kolmasosa palkalle" . Äitiysloma alkaa mulla 4.11.05. Työnantaja maksaa mulle kolme kuukautta palkkaa äitiysloman alettua. Onko sekin tota 2/3 palkkaa sairaslomien takia, vai saanko ihan oikean peruspalkkani?

Jos työnantaja maksaa sitä 2/3 palkkaa.. niin taitaisin saada kelan rahaakin enempi...

Miten tää nyt menee?

Kommentit (5)

Vierailija

ihan normaali kuukausipalkkasi + mahdolliset lisät, jotka saat joka kuukausi (esim. henkilökohtaiset lisät tms. jotka ovat " vakiosummaisia" joka kuukausi). Sairausloma on sairausloma ja sillä hyvä. Äitiyslomapalkkasi on eri asia. Tietty jos teidän TES:ssä lukee jotain muuta, niin asia voi olla eri eli kannattaa sekin lukaista, jos tulee jotain ongelmia asian suhteen. Itse tipuin esikoisen aikaan 2/3 palkalle ja sitten äitiysloman alkaessa palkka taas nousi normaaliin.

Vierailija

Mielestäni saat palkkaa tuona aikana keskituntiansion (Kta) mukaan. Kutsutaanko sitä sitten juuri siksi peruspalkaksi...tai niin minä ainakin saan kun kysyin samaista asiaa omalta palkanlaskijaltani. Itse jäin äitiyslomalle 30.9.

Vierailija

Mulla kun on siis kiinteä peruspalkka kuukaudessa.. eli siis se tulisi sen mukaan..? (on mulla tietenkin lisät peruspalkan päälle, mutta niitä ei huomioida, sen tiedän)

Vierailija

..kylläpä sen palkan sitten luulisi tulevan sen sinun peruspalkkasi mukaan. Itse teen vuorotyötä ja palkasta lasketaan tuntipalkan + lisien mukaan kta eli keskituntiansio, jonka mukaan saan palkan esim. työssä ollessani sairaslomapäiviltä ja nyt sitten äitiyslomalla yhden kuun ajan. Meillä kun työnantaja maksaa vain ensimmäiseltä äitiyslomakuulta palkan. Ehkäpä palkanlaskijasi osaisi valaista sinulle asian oikean laidan siis miten oma palkkasi muodostuu tuolta ajalta. En tiedä onko näissä äitiysloman aikaisissa palkan maksuissa eroja eri työnantajien välillä...hyvin mahdollista että on!

Uusimmat

Suosituimmat