siirretään tää Muhamed keskestelu

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015




nyt sitten tänne. Joku sanoin että minä olin alkanut tän, en ole, se oli kukkasia.

jatketaan täällä kun on mennyt nyt sekaisin noi vastaukset kun ei saanut olla moku-palstalla.



laitan viimeiseni jossa oli saatanallisista jakeista koraanissa



josefiina4 - 17.10. 14:19 (41/47)

se todistaa...







että muhamedia ei ole ilmoitettu raamatussa ja eikä siihen sanaa kristinusko perustu. todistaa että puolustaja on Pyhä henki jonka Jumala vuodatti maailmaa uskoville ihmisille.





habibi1234: sinä haluat sanoa että Jeesus tulee muslimina seuraavankerran, no mihinkäs tää perustuu?, voisitko todistaa sen ja missä niin sanotaan.



Jeesus kyllä tulee takaisin vielä toisen kerran,mutta silloin hän tulee jumalallisessa kirkkaudessa taivaallisen sotajoukon ympäröimänä noutamaan seuraajiansa.





niistä saatanallisista jakeista, ette halua tunnustaa sitä, mutta islam on sen tunnustanut.tässä näin:



Mutta kun pakenijat saapuivat takaisin Mekkaan, he kuulivat, että Muhammed kuitenkin katui tunnustustaan ja selitti sen olleen lankeemus Saatanan kuiskailuille. Tästä syystä Islam pitää Suuraa an-Najm 53:19 - 22 saatanallisina jakeina, jotka Muhammed myöhemmin hylkäsi. Salman Rushdie ei keksinyt näitä jakeita. Ne ovat olleet Koraanissa alusta alkaen ja ovat siellä vielä tänäänkin.



Suura an-Najm (Tähden suura) 53:19-22



19. Oletteko sitten ajatelleet al-Latia ja al-Uzzaa 20. ja Manatia, kolmatta ja viimeistä? 21. Kuuluvatko pojat teille ja Hänelle tyttäret? 22. Mikä nurja jako!



Lainattu www.kuran.gen.tr



Now tell me about Al-Lat, Al-Uzza, and Manat, The third one, another goddess. What! For you the males and for him the females! That indeed is an unfair division.



kelpuutti kolmen pakanajumalattaren Lat¿n, Uzza¿n ja Manat¿n olemassaolon Allahin rinnalle. Kertomus tästä löytyy Koraanin suurasta an-Najm 53:19-22 (Tähden suura),



Perimmäinen kysymys Saatanallisista jakeista Koraanissa on tämä: jos Muhammed ei kyennyt erottamaan Saatanan ääntä Jumalan äänestä, voisiko Koraanissa olla muitakin jakeita, jotka Muhammed oletti tulevan Jumalalta, mutta todella tulivatkin Saatanalta? Ehkäpä koko Koraani on Saatanallista alkuperää, huolimatta Muhammedin vakaasta uskosta siihen, että Allah oli se joka ilmoitti Suurat hänelle.



Islamissa enkeli Gabriel katsotaan Pyhäksi Hengeksi. Islamin mukaan Jumalan henki eli Gabriel alunperin luotiin samoin kuin muut enkelit ja riivaajahenget. Näin ollen islamin mukaan Jumalan hengellä on syntyhetki. Islamissa henki ei siten ole jumalallinen eikä Jumalan persoona. Se on vain eräs henki, jonka tehtävänä on vaikuttaa syvää hartautta, rukouksia, paastoa, almujen antoa ja pyhiinvaelluksia. Tämän mukaisesti Islamissa ei ole olemassa minkäänlaista Jumalan Hengen ohjausta, Hengen lohdutusta eikä Totuuden Henkeä.



Paavali kirjoittaa kirjeessään Galatalaisille jo noin 500 vuotta ennen Muhammedin syntymää:



8 Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu. 9 Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu. (Gal. 1:8 ¿ 9)



Apostoli Johannes kirjoittaa ensimmäisellä vuosisadalla ajanlaskun alun jälkeen Raamatun viimeisen kirjan Ilmestyskirjan lopussa seuraavasti:



18 Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu. (Ilm. 22:18)



Islamin jumala on riivaajahenki, joka katsoi itselleen sopivan nimen Allah. Syvän uskonnollisuuden ja hartauden keinoin tämä Allah on sitonut uskonnolliseen orjuuteen yli miljardi muslimia.





Käännetty artikkelista ¿The Satanic Verses in Qur' an¿

Käännetty ja julkaistu kirjoittajan luvalla.



http://answering-islam.org.uk/suomi/html/saatanalliset_sakeet.html

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija




Kirjailija Salman Rushdie käsitteli kirjassaan tätä Muhammedin epäsuoraa monijumalaisuuden tunnustusta, jossa Allah oli keskittynyt naisjumalattariin ja Muhammed seuraajineen oli jätetty miesjumalien kanssa. Rushdie muokkasi tätä tarinaa härskimmäksi. Tästä syystä kaikki muslimit pitävät hänen kirjaansa jumalanpilkkana ja Rushdie joutuu viettämään lopun elämäänsä piiloutuneena tappouhkauksien takia.





Kun Mekan asukkaat kuulivat Muhammedin tunnustaneen Kaban muinaisten jumalattarien olemassaolon, he peruuttivat välittömästi Muhammedin karkotuksen. Ne, jotka olivat muuttaneet Etiopiaan, aloittivat paluumuuton kuultuaan Muhammedin tunnustuksesta ja Mekan asukkaiden mielen muutoksesta. Mutta kun pakenijat saapuivat takaisin Mekkaan, he kuulivat, että Muhammed kuitenkin katui tunnustustaan ja selitti sen olleen lankeemus Saatanan kuiskailuille. Tästä syystä Islam pitää Suuraa an-Najm 53:19 - 22 saatanallisina jakeina, jotka Muhammed myöhemmin hylkäsi. Salman Rushdie ei keksinyt näitä jakeita. Ne ovat olleet Koraanissa alusta alkaen ja ovat siellä vielä tänäänkin.



Tääkin on sit keksitty juttu ja Salman Rushdia ei ole ollutkaan.



Ja kuitenkin islam tunnustaa noi jakeet koraanissa, miksi et sinäkin tunnusta??? ja että muhamed ei tiennyt niiden olevan saatanasta vaan korjasi myöhemmin lankeemuksensa.

Mistä voi tietää mitkä jakeet sitten on Jumalasta ja mitkä saatanasta??? lankeemuksia tullut enempikin saiko mennä naimisiin ei-muslimi uskovan kaa vai eikö? kuin kohtasi kristityn naisen niin sitten saikin mennä.

ota tuostakin sitten selvää.

Vierailija

kun jaksat vastailla ja pitää toistenkin puolia. =)



Itse en aio edelleenkään ottaa kantaa suoraan mihinkään josefiinan teksteihin vaikka ne " joudun" muiden lomassa lukemaankin.

Vierailija

Josefiina olet kiinnostunut Islamista käy ihmeessä etsimässä tietoa ihan muilta sivuilta kun Totuuden tie...koska se on tosi kaukana totuudesta. Sinulla tuntuu olevan kauhee tarve todistaa jotain, mistä sinulla ei juurikaan ole tietoa? Jankutat vaan samoja asioita, joita poimit ties miltä sivuilta. Ei kaikki mitä netissä lukee Islamista ole totta

(kuten saatanalliset säkeet Koraanissa)...

Johtuuko tämä kenties siitä että oma uskosi on heikko, ja näin yrität vahvistaa sitä?

Eihän järkevää keskustelua voi käydä näin :) Tosiasioita kiitos ja höpöhöpö jutut sikseen.

Lue ihmeessä Koraania (löytyy netistäkin Suomen-ja englanninkielisenä). Sehän todellakin on Jumalan sanaa ja täysin muuttumaton, toisin kuin esim.uusi testamentti, josta taitaa olla useitakin versioita?

Itse jo lapsena aloin epäilemään kristinuskon perusasioita, kuten kolminaisuutta, perisyntiä jne. Rippileirillä jo väittelin papin kanssa enkä häneltäkään saanut vastauksia. Kun aloin opiskella Islamia ja lukea koraania kaikki loksahti paikalleen. On vain yksi Jumala, Allaah eikä hänellä voi olla ketään vertaista.



Insha Allah Allaah johdattaa sinuakin!

Vierailija


miksi ees " joudut" , hyppää yli tai peitä paperilla.



vaikka sanani eivät huutaisi, niin kivet huutavat.



Jumala rakastaa tätä maailmaa niinpaljon, että antoi Poikansa tännä.



Jolla Poika on sillä on Isä,mutta jolla ei ole Poikaa sillä ei ole Isääkään.

Vierailija

Julistat täällä muslimien pyhän kirjan olevan Saatanasta. Ei yllä edes esikouluikäisillä keskustelun pohjaksi sinun lähestymistapasi. Mene omaan seurakuntaasi pauhaamaan ja panettelemaan, älä tule näille julkisille foorumeille pilaamaan muutenkin huteraa aikuisuuden ja keskustelun ilmapiiriä. Ja asenteesi kertoo todella paljon tästä rakkaudentäyteisestä uskostasi. Ainakin sinun tulkinnastasi sen suhteen.

Vierailija

Josefiina, luitko vastaustani koskien väitettyjä Saatanallisia säkeitä? Mitä saatanallista siinä on jos esi-islamilaisen ajan pakanajumalista Al-Latista, Al-Uzzasta ja Al-Manatista varoitetaan?



Jos olisi todella halua ymmärtää, niin lukisit sitä suura an-Najmia eteenpäin etkä vain lukisi joltain toiselta nettisivulta " valittuja paloja" . Tässä vielä kopioituna aikaisempi vastaukseni:



" Suura an Najm jae 23:

" Nämä eivät ole muuta kuin nimiä, joita te olette antaneet heille, te ja esi-isänne, eikä Jumala ole lähettänyt heille mitään valtuutta. He noudattavat vain arveluja ja viettiensä oikkuja, vaikka Jumala totisesti on lähettänyt heille johdatuksen."



Toisin sanoen tuossa kohdassa moititaan niitä, jotka haluavat palvoa al-Latia, al-Uzzaa ja Al-Manatia - jotka olivat epäjumalia ennen islamin tuloa Arabian niemimaalla. Tämä kohta ei todista mitään muita kuin lukijan tietämättömyyden tai haluttomuuden lukea eteenpäin - toisinsanoen, halu on vain poimia itseään " tyydyttäviä" jakeita, joilla ajetaan aivan omia tarkoitusperiä.



Ja kun vielä jatkaa suura an-Najmia, jae 29:

" Käänny siis pois siitä, joka kääntää selkänsä Meidän kehoituksellemme eikä tavoittele muuta kuin tämän maailman elämää!"



Voisitko sinä jo myöntää, ettet lue kuin valittuja jakeita joltain epämääräisiltä ei-muslimien tekemiltä sivuilta? Raamatustakin saa poimittua kaikkea äärimmäisen mehukasta samalla tekniikalla.



Tässäpä nyt vuorostaan sinulle mietittävää, soveltaen copy&pastea sivulta http://www.kolumbus.fi/islam-tampere/vuoropuhelu.htm:



Ensimmäinen Jumalan ilmestys Muhammedille enkeli Gabrielin kautta oli sana Iqra, joka tarkoittaa lue (suura 96:1-5). Koska hän oli lukutaidoton, hän vastasi ¿En osa lukea¿. Tämä ensimmäinen ilmestys ennustetaan Raamatun kohdassa Jes.29:12: ¿Jos taas käärö annetaan lukutaidottomalle ja sanotaan hänelle: " Lue tämä" , hän vastaa: " En minä osaa lukea" ¿. Ilmestysten järjestys ei ole sama kuin Koraanin Suurien järjestys. Ensimmäinen ilmestyksenä saatu osa ei ole Koraanin ensimmäisellä sivulla eikä viimeisenä saatu viimeisellä. Se että ilmestykset tulivat erinä, jotka asetettiin tiettyyn järjestykseen, mainittiin myös kohdassa Jes.28:10-11: ¿" Muista aina, muista aina, mieleen paina, mieleen paina hiukan sitä, hiukan tätä!" Ja vieraalla kielellä, oudoin sanoin hän on vastedes puhuva tälle kansalle¿¿. Vieras kieli tarkoittaa tässä toista kieltä, ei hepreaa eikä arameaa vaan arabiaa.



Mooseksen kaltainen profeetta:

http://www.kolumbus.fi/islam-tampere/vuo ropuhelu.htm#_Toc36895400



Bach on Mekka



Abrahamin ja hänen poikansa Ismaelin rakentama Pyhä Kaaba sijaitsee Mekassa. Mekka (Makka) mainitaan kerran Pyhässä Koraanissa, suurassa 48:24. Mekan toinen nimi on Bakka, riippuen heimon käyttämästä murteesta. Myös Bakka mainitaan Koraanissa, suurassa 3:95: ¿Ensimmäinen rukoushuone, joka perustettiin ihmisille, oli totisesti se, joka on Bekassa (Mekassa) siunauksena ja opetuksena koko maailmalle¿. Hämmästyttävää kyllä, sanan Bakka mainitsee myös profeetta Daavid (ROHK) psalmissa 84:6: ¿Kun he kulkevat vedettömässä (Bakan) laaksossa, sinne puhkeaa virvoittava lähde, ja sade antaa heille siunauksensa¿. Kaivo on tunnettu Zamzam, joka on yhä olemassa lähellä Kaabaa.



Asumukseni loisto







Jesajan kirja 60:



1 .¿nouse, loista kirkkaana, Jerusalem, sillä sinun valosi saapuu ja Herran kirkkaus koittaa sinun yllesi¿. Vertaa suuraan 74:1-3: ¿Sinä (Muhammed), joka olet viittaan kiedottu, nouse ja varoita, ylistä Herrasi¿¿



2 ¿Katso, pimeys peittää maan, yön synkkyys kansat. Mutta sinun taivaallesi kohoaa aamunkoi, Herran kirkkaus hohtaa sinun ylläsi¿. Profeetta Muhammed (ROHK) syntyi pimeänä aikana, kun maailma oli unohtanut Jumalan ykseyden, niin kuin Abraham ja kaikki muut profeetat Jeesus mukaan lukien olivat opettaneet.



3 ¿Niin kansat tulevat sinun valosi luo ja kuninkaat sinun aamunkoittoosi¿.



4 ¿Nosta silmäsi, katso ympärillesi: he kaikki ovat kokoontuneet, he saapuvat¿¿ Kesti alle 23 vuotta, ja koko Arabia oli yhdistynyt.



5 ¿¿kun meren rikkaudet vyöryvät rannoillesi ja sinun käsiisi annetaan kansojen vauraus¿. Kesti alle sata vuotta ja Islam levisi Arabiasta muihin maihin.



6 ¿Kun sinut peittää kamelien paljous, Midianinja Efan kamelintammojen vyöry. Koko Saban väki saapuu, kultaa ja suitsuketta kantaen, ja kaikki he ylistävät Herraa¿.



7 ¿Kedarin laumat kerätään sinun luoksesi, Nebajotin pässit ovat sinun, niitä uhrataan otollisina uhreina minun alttarillani. Niin minä kirkastan asumukseni loiston¿. Kedarin (Arabia) jakaantuneet heimot yhdistyvät. ¿Asumukseni loisto¿ tarkoitti tässä Jumalan taloa Mekassa eikä kristillistä kirkkoa, kuten kristityt huomioitsijat luulevat. Tosiasia on se, että Kedarin kylät (eli ainakin koko Saudi-Arabian alue) ovat ainoa seutu koko maailmassa, johon kristillisellä kirkolla ei ole ollut mitään vaikutusta.



¿Sinun porttisi ovat aina avoinna, niitä ei suljeta päivällä eikä yöllä. Niiden kautta sinulle tuodaan kansojen rikkaudet, niistä saatetaan kuninkaat sinun luoksesi¿. On tosiasia, että Pyhän Kaaban ympärillä sijaitseva moskeija on ollut avoinna läpi vuorokauden aina siitä saakka, kun profeetta Muhammed (ROHK) poisti epäjumalat 1400 vuotta sitten. Hallitsijat ja alamaiset ovat saapuneet pyhiinvaellukselle.



Palvelijani, sanansaattajani ja valittuni







Jesajan 42. kirjassa näkyy selvemmin ennustus Muhammedista profeettana:



1. ¿katso: minun palvelijani, jolle minä annan voiman, minun valittuni, johon olen mieltynyt. Henkeni olen laskenut hänen ylleen, hän tuo oikeuden kansojen keskuuteen¿. Termiä ¿sanansaattajani¿ käytetään myös, jakeessa 19. Epäilemättä kaikki profeetat ovat Jumalan palvelijoita, sanansaattajia ja valittuja. Muita profeettoja kuin Muhammedia ei kuitenkaan kutsuta yleismaailmallisesti juuri näillä eli arabiaksi: ¿Abduhu wa Rasuluhul Mustapha¿ eli Hänen palvelijansa ja Hänen valittu sanansaattajansa. Islaminuskon vastaanottavan ihmisen uskontunnustus on: ¿Tunnustan, ettei ole muuta Jumalaa kuin Jumala, jolla ei ole vertaa, ja Muhammed on Hänen palvelijansa ja sanansaattajansa¿. Tämä kaava toistetaan viisi kertaa päivässä minareeteissa rukouskutsuna, toiset viisi kertaa aina rukouksen alussa, yhdeksän kertaa päivässä Tashahhudissa pakollisten vähimmäisrukousten aikana ja lisäksi suositeltujen lisärukousten aikana monta kertaa päivässä. Profeetta Muhammedin (ROHK) tavallisimmin käytetty lisänimike on Rasulullah eli Jumalan sanansaattaja.



2. ¿Ei hän huuda eikä melua, ei kuulu hänen äänensä kaduilla¿. Tämä kuvaa profeetta Muhammedin (ROHK) kunniallisuutta.



3. ¿Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden¿.



4. ¿Eikä hän murru, ei himmene hänen liekkinsä, vaan hän saattaa kaikkialla oikeuden voimaan. Hänen opetustaan ikävöivät kaukaiset rannat¿. Tässä on syytä tehdä vertailua Jeesukseen, joka ei voittanut vihollisiaan ja pettyi, kun israelilaiset hylkäsivät hänet.



5. ¿Vanhurskaan suunnitelmani mukaan minä, Herra, olen kutsunut sinut. Minä tartun sinun käteesi ja suojelen sinua. Sinut minä asetan toteuttamaan sen liiton, jonka olen tehnyt tämän kansan kanssa kaikkien kansojen valoksi¿¿ ¿Minä¿suojelen sinua¿ eli hänen jälkeensä ei enää tule profeettaa. Lyhyessä ajassa monet toisuskoiset johdatettiin Islamiin.



6. ¿¿avaaman sokeat silmät, päästämään kahlitut vankeudesta, tyrmästä ne jotka sen pimennossa istuvat.¿ ¿¿sokeat silmät¿pimennossa¿¿ tarkoittavat pakanallista elämää. ¿¿päästämään kahlitut vankeudesta¿¿ tarkoittaa orjuuden lakkauttamista ensimmäistä kertaa ihmiskunnan historian aikana.



7. ¿Minä olen Herra; Jahve on minun nimeni. Kunniani kirkkautta minä en kenellekään luovuta, en minulle kuuluvaa ylistystä jumalankuville¿. Profeetta Muhammed (ROHK) on ainutlaatuinen profeetta, sillä hän on profeettojen sinetti ja hänen opetuksensa ovat pysyneet samana tähän päivään asti toisin kuin kristinuskossa ja juutalaisuudessa.



8. ¿Laulakaa Herralle uusi virsi, maan ääristä alkaen¿¿ Laulu on uusi, koska se ei ole heprean- eikä aramean- vaan arabiankielinen. Jumalan ja Hänen sanansaattajansa Muhammedin (ROHK) ylistystä lauletaan viidesti päivässä miljoonissa moskeijoissa joka puolella maailmaa.



9. ¿Antakoot äänensä kuulua aavikko ja sen kaupungit ja leirit, joissa Kedarin heimo asuu! Riemuitkoot Selan rinteiden asukkaat, vuorten laelta he huutakoot iloaan!¿ Arafat-vuorella Mekan lähellä pyhiinvaeltajat laulavat joka vuosi seuraavan ¿Olen tulossa (palvelukseesi), oi Jumala. Olen tulossa. Olen tulossa. Sinulla ei ole vertaa. Olen tulossa. Totisesti olet ylistetty, siunattu ja ainutlaatuinen. Sinulla ei ole vertaa¿. Jesaja 42 ei sovi israelilaiseen profeettaan, sillä Kedar on Ismaelin toinen poika. Katso 1.Moos. 25:13.



10. ¿Antakoot ha Herralle kunnian, kertokoot hänen ylistystään kaukaisille rannoille!¿ Islam todellakin levisi kaukaisille saarille asti Indonesiaan ja Karibianmerelle.



11. ¿Hän¿uhkaa vihollisiaan¿. Lyhyessä ajassa perustettiin Jumalan valtakunta maan päälle Muhammedin (ROHK) synnyttyä; Jesajan 42. kirja kuvaa täsmällisesti profeetta Muhammedin (ROHK) luonnetta."

Vierailija

Anteeksi,kiireessä kun kirjottelee niin menee jo sivustotkin sekaisin.

Totuudentiessä ei siis ole mitään vikaa. Ei ollut tarkoitus sekottaa tätä " soppaa" entisestään :)

Vierailija

Aureole:

Lainaus:


Auuthu billaahi mina shaitaan irrajiim!!




Hokkus Pokkus, filiokkus.



Luulin, että tämä oli suomenkielinen keskustelupalsta. Kohteliasta ja asiallista olisi suomentaa nämä mielenpurkaukset, että keskustelu olisi mielekästä.

Vierailija


Miksi aina varoitat muita muslimeita etteivät lue mitä olen laitellut.

taidatkin olla heikko vakaumuksesi takana ja pelkäät että joku hylkäisi islamin joka ei niin tiedä, mitä se todella on. Oletkin varmaan jo tiedostanut mitä islam todellisuudessa on.



aina voi kääntyä islamista pois, jos ei halua olla shaitanan orja.



vapauteen Jeesus meidät vapautti.

Vierailija

josefiina4:

Lainaus:








Te, jotka uskotte! älkää lyöttäytykö juutalaisten ja kristittyjen ystäviksi, - he ovat ystäviä vain toisilleen, ja joka ottaa heidät liittolaisikseen, on yksi heistä. Jumala ei totisesti ulota johdatustaan väärämielisiin." (Suura Al-Maaida 5:51)



http://www.totuudentie.com/index.php?option=com_content&task=view&id=54&...



tämän takia se yksi egyptiläinen tutkija ei saanut ystävystyä ei muslimeihin jotta hänen islamin usko ei mitätöityisi.




Hyvin olet taas vastaukseni lukenut. Tämäkö on mielestäsi sitten keskustelua? Sinä käyt yksinpuhelua.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat