Lopetin tupakanpolton eilen, ja nyt meinaa tahdonvoima jo pettää :(

Vierailija

Ärsyttää oikein, että miksi en ole tämän vahvempi. Mulla on yksi tupakka piilossa tuolla laatikossa, ja ajattelin että säästän sen " hätätapauksia" varten. Auttaako sen yhden tupakan polttaminen mitään, vai siirtääkö se vain näitä pakollisia vieroitusoireita?

Luulen että tässä vaiheessa tämä on lähinnä henkistä romahtamista, eikä niinkään mitään ' tuskia' , mutta jos jollakin on jotain rohkaisevaa sanottavaa, niin otan sen ilomielin vastaan! Melkein 10v olen polttanut, joten nyt on aika kyllä jo lopettaa..

Kommentit (13)

Vierailija

Saako kysyä, että oletko kertaakaan repsahtanut polttamaan tuona aikana, esim. kännissä? Itseäni pelottaa eniten tulevat pikkujoulut, ja mietinkin että ei varmaan uskalla edes viiniä juoda, jos alkaa sitten tehdä mieli tupakkaa..

(nyt yritän vain edetä päivä kerrallaan.. itse en meinannut nikotiinipurkkaa ostaa, vaan korvaan tupakkahetken aina mynthonilla.. On ollut tapana ottaa aina mynthon tai purukumi tupakoinnin jälkeen, ja nyt meinasin sitten että otan aina pelkästään sen mynthonin esim. kahvin jälkeen :)

t.ap

Vierailija

En ole vielä hommannut mitään nikotiinivalmisteita, yms, koska kerran aiemmin ostin jonkin megapaketin nikotiinipurkkaa, joka sit jäi melkein käyttämättä kun en pystynytkään lopettamaan.

Onko kellään ollut ne laastarit käytössä? Auttaako ne, ja minkä hintaisia? Niitä voisin oikeesti harkitakin..

Kävin katkasemassa sen tupakan roskikseen, joten sen ei pitäis enää kiusata.. Tuli vaan nyt hirveen turvaton olo, kun ei olekaan sitä hätäkessua, jos oikeesti iskee tuska..

Kertokaa kaikki omia lopetuskokemuksia jos löytyy! Musta ne on useimmiten tosi rohkaisevia.. Itse aion lopettaa terveydellisistä syistä, eli mulla on astma, ja lisäksi melko usein ollut keuhkoputkentulehduksia. Ja mies ei mullakaan polta, että ihan hänenkin kannaltaan ois varmasti kivempi jos en polttas..

t.ap

Vierailija

Se on ihan tunne,kun tulee haju- ja makuaistit uudestaan herkemmiksi. Silloin kun poltin väitin, että aistini ovat yhtä terävät kuin tupakoimattomilla. ;=DDD Nyt tiedän paremmin. Hajuaistissa on se suurin muutos.

Käytätkö mitään lääkkeitä, laastareita tai purkkaa?

Voimia, voimia ja jätä se tupakka sinne laatikkoon. ;=DD

Vierailija

nIIN PITI VAAN SANOO ET KANSSA ITE OON TAAS KERRAN LOPETTAMASSA JA KÄYTÄN NIKOTIINI-IMESKELYTABLETTEJA KANNATTAA KÄYTTÄÄ MIELUMMIN NIITÄ JOS RUPEE PURKAT NÄRÄSTÄMÄÄN.MULLE AINAKIN AIKA MAHDOTONTA LOPETTAA ILMAN KORVAUSHOITOA. JUST KÄVIN KAUPASSA ENKÄ SORTUNIU OSTAA TUPAKKII HYVÄ MINÄ! ONNEE KAIKILLE LOPETTAJILLE JA VARSINKIN MULLE! ... :)))

Vierailija

Tsemppiä ja muista palkita itseäsi välillä. Säästät rahaa paljon, kun et polta, joten muista hemmotella itseäsi välillä kosmetologilla, kampaajalla, ravintolakäynnillä ym. :)

Vierailija

Mieti nyt miten kylmä tuolla ulkona on, ei huvita yhtään mennä sinne jäätyyn. Kyllä selviät himostasi! Tupakoinnin lopettamispäätös on jo hieno saavutus! Onnea.

Vierailija

Ajattelin vain kysäistä, että millaisia vieroitusoireita teillä on ollut ekojen viikkojen aikana? Irtoaako limaa keuhkoista jo heti alussa, vai myöhemmin vasta? Mulla oli ihan vasta keuhkoputkentulehdus johon söin antibiootit, ja siis just oon lopettanut sen takia yskimisen.

Tuntuu muuten nyt hyvältä kun uskalsin heittää sen vikan tupakan pois :) Ostin itselleni jätskin iltaherkuksi siitä hyvästä, että en eilen sitten enää ostanut lisää tupakkaa.. Meinasin että jos olen koko vklopun polttamatta, palkitsen itseäni viikonloppuna sitten ostamalla jotakin kivaa, esim. uuden paidan tai uudet housut..

Vierailija

Motiivin antoi raskaus. Vauvan synnyttyä ja (lyhyen) imetysajan jälkeen tuli välillä hetkiä, jolloin tupakkaa teki mieli, varsinkin jos oli ottanut olutta tai viiniä ; ). Näiden neljän vuoden aikana olen repsahtanut kaksi kertaa polttamaan tupakan. Viime kerrasta on liki vuosi, ja vieläkin muistan, miten hemmetin PAHALTA se rööki maistui!

Yksi hyvä kannustin on muuten ajatella sitä, miten älyttömiä summia tupakkaan saa kulumaan jos polttaa.... Toimii ainakin minulla.

Vierailija

Älä ihmeessä mene polttamaan!! Itse lopetin niiden nikotiinipurkkien avulla ja oikeasti jouduin syömään niitä yli kuukauden!!

Kannattaa hankkia apuvälineitä, koska 10 vuoden ajan polttamisen jälkeen olet niin riippuvainen nikotiinista että siitä siitä tavasta!!

Tsemppiä lopettamiseen!

p.s Jos MINÄ pystyin siihen niin pystyt kyllä sinäkin.

Ja varoituksen sana: Itselläni tulee toisinaan vieläkin himoja polttaa tupakkaa..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat