Voiko hoidot aiheuttaa tällaista mahakipuilua?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tänä aamuna heräsin ja kaikki aluksi ok. Suihkusta tultuani alkoi ihan järkyttävä emättimen tai kohdun tai jonku-sinne-päin-alueen vihlonta. Pisti oikein kunnolla useita kertoja, niin että huusin ääneen ja mieskin säikähti että mikä nyt. Maha oli turvoksissa kuin potkupallo (on edelleen). Yritin istua, mutta alavatsaan keskelle pisti niin perkeleesti, etten voinut. Vaikeroin sitten sellaisessa puoli-istuvassa asennossa. Kipu oli todellakin sellainen niinku joku olisi veitseä alapäässä pyöritellyt. Pääsin kuitenkin lähtemään töihin eli pahin kipu kesti noin 15 minuuttia, tuli ja meni. Koko loppupäivän on ollut paikat ihan hellänä vessassakäydessäkin. Ekasta inssistä aikaa kuusi päivää. Ja tähän kiertoon oli clomit ja piikitykset + Parlodel maitohormonin laskemiseen. Outoa kipuilua. Välillä pistelee oikeaan munasarjaan. Olen siis moniongelmaisen kipuinen. :) Mistähän ihmeestä tuollainen vihlonta voi johtua?

Kommentit (3)

Vierailija

Ajattelinkin jo heittää hanskat tiskiin toiveiden suhteen, koska kipuja oli sen verran. No, kipu kuitenkin loppui loppuviikoa kohden ja olo palasi mahan osalta normaaliksi .Tänään pamahti veritestin perusteella vahva plussa. Jatkosta ei toki tiedä, mutta ainakin se silloinen kipu oli kiinnittymistä. Onnea sinullekin, se voi nyt hyvin todennäk. olla kiinnittymistä!

Vierailija

Moi MollyJii,

pahoitteluni että olet joutunut kokemaan tuollaisia kipuja. En tiedä liittyisikö meidän kokemukset mitenkään toisiinsa mutta itselleni kävi vastaavanlaisesti vähän toisessa tilanteessa. Olin juuri ollut ensimmäisen kerran Väestöliitossa ultrattavana ja inssisuunnitelmia oltiin tehty. Lääkäri oli ruiskuttanut nestettä kohtuuni nähdäkseen paremmin kohdun, kaikki oli onneksi OK. Pari tuntia myöhemmin alkoi tuollainen vastaavanlainen kamala kipu, tuntui kuin peräsuolikin ja emätin (anteeksi kuvaus) olisi vedetty pois tai puukkoa siellä pyöritetty. En osaa sitä paremmin kuvata mutta koskaan ei ole sattunut niin kovasti. Kivun takia ihan tärisin, pyörryin melkein suihkuun (olin juuri ollut jumpassa mikä piti jättää kesken alavatsakipujen takia). Kipukohtaus kesti yhteensä pari tuntia, meni itsekseen tai kipulääkkeiden avulla ohi päästyäni pitkäkseni.

Mainitsin täällä palstalla tästä myöhemmin ja myös Väestöliiton hoitajalle. Sain molemmilta tahoilta vastauksen, että kipu olisi voinut johtua eräänlaisista supistuksista, joka minun kohdalla tuo lääkärin ruiskuttama neste sai aikaan. Tuollaisia supistuksia voisi kuulemma tulla myös silloin, kun kohtuun tulee jotain " vierasta" , esim. jos alkio yrittää kiinnittyä, näin ymmärsin. Itselläni oli vasta kp 19 ja ovulaatio vasta ollut päivää paria aiemmin joten kohdallani tuo neste taisi olla syynä. En myöskään raskautunut tuosta kierrosta, nyt edessä toinen inssi... mistä muistinkin että clomit pitää ottaa nyt heti ennen nukkumaan menoa! Toivotaan että sun kohdalla olisi kysymys kiinnittymisestä!

Paljon plussaonnea toivotellen,

Lilium, kp 4

Vierailija

Ja toivon todellakin, että kyse olisi kiinnittymisestä. Eipähän olisi pitänyt turhaan kärsiä tuosta kipukohtauksesta. :) Ajan puolestahan se passais, kun oli kuusi päivää inssistä, mutta joo... katsotaan nyt. Tosi pessimistinen olo koko inseminaation suhteen. Olen ihan asennoitunut, että ens kuussa taas.

Tsemppiä sulle seuraavaan inssiin! :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat