Talopaketeista

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko täällä talon rakentajia?

Meillä on talopaketin valinta käsillä, ja kovasti olen kuullut hyvää Jukka-taloista, huonoa Kastellista ja kaksijakoista K-raudan Omataloista sekä Puutaloista.

Vinkkejä ottaisin myös kiitollisena vastaan, esim mihin kannattaa kiinnittää huomiota jne.

Kommentit (7)

Vierailija

Tuoksuvadelma:

Lainaus:

Heippa,

Meillä on juuri rakenteilla Omatalo K-Raudasta ja ei mitään valittamista. Myyjä on aikamoinen tumpelo eli koska hänen pitäis tilata tavaroita ajallaan, niin ei tapahdu.

Vierailija

Heippa,

Meillä on juuri rakenteilla Omatalo K-Raudasta ja ei mitään valittamista. Myyjä on aikamoinen tumpelo eli koska hänen pitäis tilata tavaroita ajallaan, niin ei tapahdu. Mutta talossa itsessään ei ole mitään valittamista, saatiin ulkoasu ja pohja valita täysin sellainen kuin haluttiin, hirveesti vaihtoehtoja. Meille tulee esim. kokonaan vaakalaudoitus ja paksut nurkkalaudat (kartanomainen fiilis) mitä yleensä ei ole Omataloissa. Suosittelen siis firmaa, mutta ei meidän myyjää. ;-)

Vierailija

Itse olen kuullut huonoa palautetta Jukka-taloista, neutraalia k-raudan myymistä talopaketeista, hyvää Vieska-taloista, Kannustaloista ja Kastellista. Meille tulee ensi keväänä Kastelli. Paljon on käyty talomyyjien kanssa juttelemassa ja keskusteltu muiden rakentajien kanssa. Alusta lähtien vaan Kastelli tuntui olevan se meille sopiva rakentamistapa ja mieleinen talomallikin löytyi helposti.

Vierailija

En saanut sitten onnistumaan tota aikasempaa viestiä. HEH....

Tarkoitukseni oli sanoa, että meillä on kans rakenteilla Omatalo. Ollaan nyt muutama kuukausi sen kimpussa hääritty. Talo on tosi kiva ja itse pystyy vaikuttamaan paljon, minkälainen talosta tulee. Meilläkin on vain ollut tuo sama ongelma myyjän kanssa. Tavaroita ei ole tilattu ajallee, joten miehen päästämiä ärräpäitä on sitten kuunneltu useampaan kertaan.

Mutta kuten sanottu, ite taloon ja talopakettiin ollaan oltu tosi tyytyväisiä

Vierailija

Huomaa, että eri talopakettitehtaat tarjoaa erilaisilla systeemeillä rakennettuna taloja. Perustietoa mitä ehdottomasti tarvitset, on, mitä tarkoittaa suurelementti, pienelementti, tilaelementti, pre-cut talot...

Meille tuli suurelementtitalo, ei tule niin paljon raksalla kohdistettavia saumakohtia seiniin ja oli siinä muutakin. Tod. näköisesti helpottaa vesikattoon asti pääsyä, talo on kuitenkin hyvä saada sateelta suojaan mahd. nopeasti. Ota talo väh. vesikattoon tai aluskatteeseen asti asennettuna, vähentää harmaita hiuksia. Ota mahd. hyvin selvää erilaisista valmiusasteista, kun kilpailutat talotehtaita. Joku tehdas saattaa vaikuttaa hieman kalliimmalta, mutta pitääkin sitten sisällään ehkä enemmän materiaalia (ja laadukkaampaa?) ja palvelu pelaa tehtaan puolelta jouheasti. Ainakin Kannustaloista olen kuullut hyvää. Mutta aina tulee jotain pieniä mutkia matkaan, on se senverran iso projekti. Paljon on kiinni tehtaan asennusporukasta, omista kirvesmiehistä ym. ammattilaisista, omasta osaamisesta, tontista, tuurista jne.

Tilaelementtitalo valmistetaan tehtaalla kaikkein pisimmälle, esim. Vaajataloilla on myös näitä ja Finnforestilla. Kutsutaan kai myös nimellä moduuli?

Ja yksi tärkeä juttu: älä suostu talomyyjän tarjoamaan vastaavaan mestariin, vastaavan mestarin täytyy olla puolueeton!! Tai siis teidän rakentajien etuja valvomassa. (jotkut talomyyjät myös tarjoutuvat itse siihen hommaan...hei, vähän talonpoikaisjärkeä...) Jos tulee jotain epäilyttävää vastaan kyllä silloin on yöunien kannalta tärkeää olla talotehtaan kuvioista ulkopuolella oleva ammatti-ihminen, jolta kysyä neuvoa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat