Vieläkö ehdin laihtua uudeksi vuodeksi bikinikuntoon? Liikaa painoa on 13 kg.

Vierailija

Kommentit (14)

Vierailija

Millekaan nalkakuurille ei kannata alkaa ja liikuntaakaan ei pitaisi lisata rajusti jos et ole sita ennen harrastanut, koska ei kukaan jaksa semmoista pitemman paalle.



Jos laihduttaa rajusti (ja ilman liikuntaa), kroppa voi nayttaa aika pahalta, silla nopea laihdutus syo lihaksia siina missa rasvaakin. Jos taas laihduttaa maltillisesti, syoden terveellisesti ja liikkuen saannollisesti, laihduttaa enimmaksen rasvaa.



Syo paljon kasviksia ja hedelmia, juo vetta, herkuttele niin vahan kuin pystyt. Syo lautasmallin mukaan: puolet kasviksia, 1/4 perunaa, riisia tms. ja 1/4 vaharasvaista lihaa (kana, kala, nauta) tai soijaa tms. Ala syo kuin 2 palaa leipaa kerralla eika yhtaan aterialla (monet syovat leipaa ihan huomaamattaan).



Jos et viela liiku saannollisesti, niin aloita nyt, aluksi 2-3 kertaa viikossa, esim. kuntosali, kavely, uinti tai kotijumppa. Pilates kohentaa ryhtia kivasti. Lisaa liikunnan kestoa, maaraa ja tehoa saannollisesti.

Vierailija

Otsikko kiteytti aika hyvin, mitä asiasta ajattelen. Saa jouluun mennessä jumalattomasti itseään rääkkäämällä 13 kiloa pois, mutta ei se tee elimistölle hyvää ja tuskin tulee pysyvää muutosta. Tuon kilomäärän pudottaminen tässä ajassa kun vaatisi niin hillitöntä rääkkiä, ettei kukaan sellaista jaksa pidemmän päälle noudattaa. Eikä saakaan. Johan siinä saa aikaan jos jonkilaista puutostilaa ja epätasapainoa, jos pitkään jatkaa kovaa laihista.



Ja sitten tulee usein palkittua itsensä kovan rääkin jälkeen ja syötyä kaikkea mitä ei laihiksen aikana " saanut" syödä. Varsinkin jos ymmärsin oikein, että bikinit pitäisi saada päälle lomalla. Nauti elämästäsi, lahduta hillitysti ja mene rannalle ihan omana itsenäsi.

Vierailija

Saattaa käydä kuitenkin niin, että tuota 13 kilon painoa et täysin saa pois, mutta näytät silti hyvältä, jos olet liikkunut ja jumpannut ja kiinteytynyt. Ne kilomäärät eivät ratkaise vaan se kiinteys.



Puhun omasta kokemuksesta. Reisi-peppu -jumppaa olen tehnyt nyt noin kuukauden päivittäin. Paino on pudonnut vain kaksi kilogrammaa, mutta lantiolta on lähtenyt 4 cm, kun olen kiinteytynyt. " Ratsastushousut" reisistä ovat pienentyneet selvästi ja kohta mahtuu siistit farkut jalkaan. Kevyt ruokavalio pudottaa sen painon, liikunta kiinteyttää hyvännäköiseksi!

Vierailija

- nuku tarpeeksi joka yö

- kävele joka päivä tunti

- jos jaksat, juokse puoli tuntia kolme kertaa viikossa. tai hölkkää

- syö terveellisesti ja nauti ruuasta. syö sitä ruokaa mistä elimistösi pitää. älä mässää. pidä ruokapäiväkirjaa.

- pidä kerran viikossa nestepaastopäivä

- syö kerran viikossa yksi herkku, esim. leivos

- rakasta itseäsi ja tsemppaa itseäsi peilin edessä

- kaiva kaapista motivaatiohousut, joihin haluat mahtua. sovita aina kun tekee mieli herkutella

Vierailija

näytin hyvältä, tuntui hyvältä, liikuntaa en paljon lisännyt vaan vain se ruokavalion todellinen muutos. Siis lähinnä pois pulla ja suklaa ja makkarat ja pitsat, tilalle salaattia, ruisleipää, kevyttuotteita, kevyitä ruokia ja vettä.



Tilaa netistä Painonvartijoiden kirjekurssi niin siitä se lähtee. Jos sinulla on todellinen tavoite ja voit laittaa jääkaappisi täysin remonttiin, jäljellä on, katsotaas... 10 viikkoa eli 15 kiloa! onnea matkaan!



Ja huom. minulle tuo ei ollut liian nopea pudotus, mitään " nahkoja ei roiku" päinvastoin, ja muutos jäi pysyväksi. Ihanaa, koko 38!

Vierailija

En ole pystynyt paljoakaan liikuntaa lisäämään, mutta ruokavalio on muuttunut. Noin joka toinen viikonloppu on tullut repsahdettua, mutta sitten olen heti maanantaina palannut ruotuun.



Tavoitteenani olisi vielä -1,5 kiloa ja sitten urakka on siinä. Itselleni ei ole jäänyt mitään makkaroita etc. Vaikka vyötärö ja lantio on kaventunut 7cm molemmat.



Aikaisemmin olisin sanonut sinulle, että liiku paljon. Mutta oman kokemukseni mukaan, tärkeämpää on mitä syöt! Itse yritän lisäksi napata mahd. paljon arkiliikuntaa. Ongelma on vain se, että jos rupeat äkkiseltään himoliikkujaksi, syöt enemmän kuin kulutat liikkuessasi. Kun olet vähän laihtunut ja annoskokosi ' normalisoituvat' , niin sitten voit lisätä enemmän liikuntaa. Osaat sitten jo laskea paremmin kulutuksesi lisääntymisen.



Suosittelen ostamaan painonvartijoiden cd:n (jos et halua mennä ryhmään), sillä saat laskettua kulutustasi helposti ja näet edistymisesi.

Vierailija

Liikkua kannattaa myös, sillä kun laihtuu niin jää aika löllöksi ilman liikuntaa. Itse laihduttelen parhaillaan raskauskiloja ja joka päivä myös jumppaan, jotta takamus ja reidet tulisivat normaalin kiinteiksi. Ilman jumppaa ne yleensä jäävät aika hyllyviksi, kun rasva ihon alta vähenee.



Muista, että Joulu lähestyy, joten jos haluat laihtua niin sen laihtumisen pitää alkaa just nyt ja tiukkana on oltava jouluherkkujen suhteen.

Vierailija

Karsi kaikki turha mussuttaminen ja herkuttelu pois, lautaselle aina ensimmäiseksi kasvikunnan tuotteita ja jos tilaa jää, lihaa ja rasvoja. Ja muista syödä vähintään 3 kertaa päivässä, iltamussuttelu kuitenkin pois. Liiku päivittäin vähintään 30min. aktiivisesti eli että alkaa hengästyttämään, lisää liikunnan määrää viikoittain. Alkoholi pois, sillä siinä on todella paljon energiaa eikä se muutenkaan ole terveellistä!



Tsemppiä sinulle urakkasi eteen,

nimim. itsekin laihduttava...

Vierailija

Juu...takuulla jollain kitudieetillä saa 13kg pois uuteenvuoteen mennessä. Mutta mutta...sitten ei kyllä enää kroppa näytä hyvältä. Ap:sta tulisi ns. " laiha läski" eli vaikka kilot ovat vaa' alla ok ei ulkonäkö vastaa noita kiloja. On hirveästi hyllyvää ja höllyvää joka puolella. Tuollainen laihdutusvauhti kun syö sekä läskiä että varsinkin LIHAKSIA!



Suosittelisinkin mieluummin ap:lle että laihduttaisit esim. 6-8kg ja paneutuisit niiden lähtemiseen kunnolla. Syöt terveellisesti ja jätät vaaleat leivät, vaaleat pastat ja vaaleat riisit pois. Syöt ihan rauhassa (maltillisesti) ruisleipää, tummaa pastaa & riisiä. Lisäät liikuntaa maltillisesti siitä mitä nyt teet. Pyri liikkumaan vähintään 12000 askelta päivässä. Osta tähän tarkoitukseen noin 20e maksava askelmittari. On uskomatonta kuinka vähän sitä saattaa kävellä per päivä - vain 4000-6000 askeltakin! Jopa vähemmän jos on kotipäivä. Kuitenkin vähintään 10000 askelta päivässä on suositus - mieluummin paljon yli. Ei ihme että lihoamme vaikka söisimmekin normaalisti. Hyötyliikunta on ihan liian pientä.



Itse olen tällä tavalla laihtunut nyt 10kg 4kk aikana miltei huomaamatta. :-) Ja mikä parasta - verrattuna aikaisempiin laihdutuskertoihin sentit kropassa ovat " jotain ihan muuta" . Aikaisemmin tämänpainoisena esim. vyötäröni oli 73cm - nyt se on 70,5cm. Lantioni oli 105cm - nyt sen on 101,5cm.

Vierailija

kilo lähtee viikossa kevyesti ja pienillä parin päivän tehokuureilla (esim. nestepaasto tai juoksulenkit) voi tiristää ne pari extraa. sitäpaitsi ap:lla on varmasti jotain 3 kg nestettäkin päällä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat