Lapsi hoitoon, jes!

Vierailija

Täällä kun aina krisoidaan sitä jos laittaa vauvan hoitoon yöksi, niin tehdäänpä nyt ketju meille jotka uskallamme silti lapsemme joskus jossain muualla hoidattaa!! ELi kehiin kaikki hyvät puolet ko.asiasta! Kerrankin saamme rauhassa nautiskella sillä ajatuksella että voimme lapsemme joskus laittaa yöksi jonnekin hoitoon!

Me viedään poika, tasan 1v, viikonlopuksi mun siskon perheeseen kahdeksi yöksi. Ja nautin niin täysillä siitä että aamulla saamme rauhassa nukkua pitkään,herättyämme jäädä sänkyyn lojumaan ja rakastelemaan,nousta rauhassa tarvitsematta huolehtia lapsen yövaipasta,aamumaidosta,puurosta,vaatteista...Ja sitten vielä kaksi päivää ilman muuta murhetta kun itsestä huolehtiminen...Kertakaikkisen mukavaa!!! :D

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

Ja ikää tasan vuosi. Aiemmin ollut kesällä 8kk iässä kaksi yötä hoidossa. Kumpikin hoitopaikka on tuttuja lapselle,perheitä joissa vierailemme lähes viikottain ja lapsi viihtyy kummassakin paikassa todella hyvin.Kesällä kun tulimme lasta sunnuntai-iltana hakemaan,hän istui tyytyväisenä perheen isän sylissä ja naureskeli meille. Ei mitään ahdistusta tai muuta joka olisi viitannut siihen että hän olisi kärsinyt oltuaan viikonlopun ilman vanhempiaan.

Meille tulossa toinen lapsi,joten haluamme ennen hänen syntymäänsä vielä viettää vapaan viikonlopun. Vauvan syntymän jälkeen ei pitkään aikaan taas mennäkään minnekään ilman heitä. Mielestäni ei tosiaan ole paljon jos lapsemme on muutaman kerran vuodessa pari yötä jollakin tutulla ja turvallisella hoitajalla. Me rakastamme paljon lastamme,eikä rakkauttamme mitenkään vähennä se että hän joskus hoidossa onkin.

Tietenkään kenenkään ei ole pakko viedä lasta hoitoon jos ei halua. Mutta sitä en ymmärrä että siiten haukutaan näitä vanhempian jotka joskus sen tekevät. Miksiköhän? Tulee väistämättä mielene että ollaan niin katkeria omaan osaan, ehkä ei ole hoitopaikkaa jonne viedä ja sitten täytyy mollata niitä joilla sellainen paikka on. Hoh hoh...

Vierailija

tms. hoitoon. Saa itse nukuttua edes sen yhden yön kunnolla ja heräillä aamulla kaikessa rauhassa. On pelkkää jeesustelua leimata tällainen äiti (harvemmin kai isää syyllistetään) huonoksi (ei rakasta omaa lastaan, lapsi saa ikuiset traumat jne.), mikä lienee sen täydellisen äidin määritelmä muuten?

Vierailija

mutta rakastan välillä olla ihan rauhassa muutaman päivän, tehden asioita joihin ei lapsen kanssa jää aikaa. Meidän lapsella on sellainen mummi joka rakastaa olla lapsen kanssa ja varmasti osaa hoitaa lastamme melkein yhtä hyvin kuin minä. Itsekin olen pienenä viettänyt paljon aikaa isovanhempieni kanssa. Mulla on neljä sisarusta ja oli ihanaa joskus kesällä olla viikkokin se " ainoa" lapsi.

Vierailija

hulluksi tulee jos täytyy koko ajan, 24/7 olla lapsen kanssa. ja moralistit sekä täydelliset äidit huom, tämä ei tarkoita sitä etteikö lasta silti rakastaisi.

olen kylläkin myös sitä mieltä, että parisuhteelle tekee tosi hyvää silloin tällöin viikon-kahden ero. ehkäpä olenkin epänormaali?

Vierailija

Veljeni ja hänen avovaimonsa ovat pojalle todella tuttuja ja läheisiä ja toivoisivat saavansa pojan hoitoon paljon useamminkin kuin me raaskimme antaa.

Hyviä puolia kyseltiin, siis. Poika on ollut hoidossa silloin, kun olemme mieheni kanssa halunneet mennä yhdessä ulos, tulla rauhassa kahdestaan kotiin miettimättä, mikä show kotona odottaa, rakastella niin kovaäänisesti kuin mieli tekee ja nukkua aamulla kunnolla, jotta sitten jaksamme olla täysillä pojan touhuissa mukana, kun hänet puolenpäivän aikaan on tuotu takaisin kotiin. Ihanaa on sekin, että yleensä, jos meillä on ollut joku iltameno, ja joku kotona lasta hoitamassa, joudumme hiippailemaan kotona ja laittautumaan ulos hiljaisuudessa. Nyt kun poika on ollut muualla, olemme laittaneet yhdessä ruokaa, kokeilleet eri vaatteita, kuunnellet musiikkia ja nappailleet viiniä rauhassa kotona, ja lähteneet liikkeelle hyvillä mielin ja valmistautuneina. Jos joudun vielä 21-22 aikaan nukuttamaan poikaa, ei siinä paljoa jää yhteistä aikaa miehen kanssa, tai aikaa laittaa itseään " juhlakuntoon" .

Jos joku pitää tällaista vääränä, se on hänen asiansa. Minä en näe siinä mitään väärää, että käymme silloin tällöin miehen kanssa tuulettumassa. Ei lapsen tulo perheeseen tarkoita mitään 18 vuoden kotiarestia vanhemmille.

Vierailija

Jos laittaa lapsensa silloin tällöin hoitoon, tarkoittaako se sitä, ettei ole mistään luopunut lasten myötä? Minä olen luopunut urastani, suurimmasta osasta harrastuksiani, vilkkaasta yöelämästä, yöunistani jne, jne. Jos tämän vastapainoksi käyn ulkona noin kerran kahdessa kuukaudessa, mitätöikö se todella sen kaiken hyvän, mitä äitinä olen lasteni eteen tehnyt?

Olet todella säälittävä ihminen. Kärsi, kärsi - kirkkaamman kruunun saat...Lapsesi varmaankin kiittävät ja kumartavat sinua sitten, kun katkeroituneena ja jo 5-kymppisenä dementoituneena syyttelet heitä elämättömästä elämästäsi.

Vierailija

mutta siskon lapset on aina välillä mulla yötä. Nuorin vähän alle vuoden ja vanhempi kaksi vuotta. Mielellään tulevat,tykkäävät olla,vanhemmat nauttivat omasta ajastaan. En ymmärrä tätä kun täällä pidätään niin traumatisoivana lapsen yöhoito...Ja varsinkaan tota en tajua kun haukutaan jos joku haluaa joskus " lojua pitkään vuoteessa" . Kukaan ei siitä kärsi,päin vastoin. Paitsi ehkä kärsijät ovatkin nämä äidit jotka eivät voi rakkaudesta lapsiinsa jättää heitä hoitoon.

Vierailija

mutta voin silti joskus antaa jonkun muunkin hoitaa häntä. Ei se vähennä yhtään rakkauttani lastani kohtaan tai muutenkaan vähennä vastuuta lapsestani. Ja kyllä, mielelläni lojun sängyssä pitkään pari kertaa vuodessa jonkun toisen hoitaessa lastani sillä välin. Teen sen jopa tuntematta syyllisyyttä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat