Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**LOKAMASUJEN TIISTAINEN PINOUTUMINEN 18.10**

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Lainaus:

Kommennti eiliseen pinoon:

[b]Pips[/b] kiva, kun joku näkee musta unta ;)

Olisinkin ollut synnärillä siihen aikaan! :) Mut olin kotona ja omassa sängyssä, sikeessä unessa (pitkästä aikaa!!).

Jospa se uni oli " enne" siitä et ollaan yhtä aikaa sairaalassa?!! =D

Tänään olisi siis ollut mulla laskettupäivä, jos se olis pysyny samana menkkojen mukaan!

Aika hiljaista ollut täällä suppareiden osalta. Mitä nyt muutama kipeä tullut, kun istun pehmeällä sohvalla. Yksikin supistus oli niin kipeä, et tuntui kuin olisi alapää revitty!!

Mutta, kun katsoo peilistä niin näkee ettei maha ole pahemmin alas edes tullut. Vähän jo kylläkin, muttei paljoa.

Hassu kysymys; mut ootteko te muut jo ostaneet miehellenne [b]isänpäivälahjan[/b]?? Mä oon jo sellasen hommannut valmiiksi :)

Voisin katsoa tuossa vielä Salkkarit nauhalta, kun en niitä aiemmin ehtinyt katsoa ja ottaa vähän " iltapalaa" et pääsen nukkumaan ;)

Saas nähdä montako on nyt jo syntynyt lisää ja moniko [b]TEISTÄ[/b] on lähtenyt synnyttämään!!! :)

Mä lupaan ja voin melkein vannoa etten lähde vielä tällä viikolla (samalla toive ajatteluna et;

Lainaus:

jospa lähtisinkin!!!

)

Kaisa 39+2 (tai vois olla sen 40+0!!)

Sivut

Kommentit (75)

Vierailija

PRECIOUS: Paljon onnea teille pojan johdosta! Odottelinkin teidän vauvakuulumisia kun torstaina (olihan se torstai?) kerroit, että nyt on lähtö lähellä. Tosi ihanaa!

PALJON ONNEA MYÖS MUILLE VAUVAN SAANEILLE!

Omaan massuun ei kuulu ihmeempiä. Marraskuulle mennään niin, että pärinä käy :( Vauva kairaa alaspäin kipeästi joka päivä, mutta supparit on kivuttomia.. onhan tässä mulla vielä aikaakin la:aan. Pitää ajatella näin. Satavarmana olen yhdessä kasassa vielä marraskuussakin. Kovasti jo haluais saada tuon pienen syliin, myllertää niin antaumuksella masussa :) Pitää alkaa laittaan kassia valmiiksi, josko se sitten auttaisi..

Ärsytystä aiheuttaa yksi tuttu, joka AINA kun nähdään jaksaa taivastella mun mahan kokoa. " Ompa se aivan älyttömän suuri! Ja vielä kaksi viikkoa! Minulla oli niin pienet ja sievät mahat, kun odotin!" AAAARGHH! Ja kokoa tällä henkilöllä on valehtelematta jotain 145-150 cm! Ihanko todella hän ajattelee, että hänellä ja mulla 165 senttisellä tonnikeijulla ei olis kokoeroa mahoissa. Olen ihan alkanut välttelemään hänen näkemistä kun JOKA IKINEN KERTA jaksaa jauhaa mun mahan koosta vaikka kaikki muut sanoo, että on " ihan oikea kokoinen" . V*dudusta! Varmaan sitten vauvan syntymän jälkeen taivastelee vauvan kokoa.. kiva.. Turvotustakin on nyt parin viime viikon aikana tullut aivan mielettömästi, joten ei oloa paranna yhtään.. :( Niisk, itku tulee.. Onko mulla joskus ollut nilkat? :(

Kielo ja masuli 38+2

Vierailija

Hermot menee. Viime yönä yritin kuulostella supistuksia, mutta en tuntenut muuta kuin hiivatulehduksen aiheuttaman inhan kirvelyn ja kutinan. Olen yrittänyt hoitaa sitä puikolla ja voiteella, muttei lähde!!

Olisin taas valmis ottamaan vastaan minkä tahansa kivun, kunhan pääsisi tositoimiin. Toisaalta neuvolassa sanottiin, että hiiva tulisi hoitaa pois heti, ennen synnytystä. Nyt siis pitäisi toivoa, ettei synnytys vielä käynnisty jotta saisi tämän hiivan hoidetuksi. Vaan kun on rv 40+2, ei hirveän pitkää hoitakuuria voi aloittaa. Kai. Tai sitten pitäisi toivoa, että synnytys ei käynnisty vielä viikkoon. Haha.

Olen siinäkin kahden vaiheilla, pitäisikö mennä vielä johonkin yksityiselle tarkistuttamaan tilanne. Onko vauvariepu ylipäätään pää alaspäin.. Neuvolassa on ihmetelty asentoa moneen kertaan, mutta päädytty kyllä siihen, että olisi oikeinpäin. Pää ei ole kiinnittynyt ja liikkeitä tuntuu joka suuntaan ja kaikkialle. Sanoivat tosin, että uudelleen synnyttäjällä ei välttämättä kiinnitykään kuin vasta viime tingassa.

Oletteko muut käyneet ultrassa vielä näin loppuvaiheessa?

Vierailija

[b]Precious, Pulina[/b] ja [b]Rom[/b]: Oikein paljon onnea nyyteistänne kera vaaleanpunaisten tai sinisten ruusujen :)!

Lainaus:

*Toivottavasti en unohtanut ketään nyytin kotiin tuonutta*

Onnea, voimia ja tsemppiä synnärille lähtijöille, oliko ainakin [b]Pips[/b] ja [b]hennajo[/b]!!!

[b]Dem@[/b]lle tervetulotulotoivotuksia myös täältä! Musta saa kyllä seuraa sitten vielä marraskuussakin, sikäli mikäli joku tarvii ;)...

Vitsi, että mulla närästää!! En oikeesti tahdo enää kestää tätä *ittumaista vaivaa. Yritin tuossa levähdellä vaan eipä siitä saa muuta kuin pahan ja kärttysen mielen ku sappinesteet on koko ajan suussa :-( !! Olen varmasti Rennien suurkuluttaja, syön ihan takuulla lähes kaksi (ellen ylikin) laattaa päivässä, yksinkertaisesti muuten en pysty olla.

Plääh, lähdenpä kasvettelamaan isoa masuani ja esivalmistelemaan päivän ruokaa. Välillä toki aina linjoilla... ;-)

*Vallu*

Vierailija

Vähän pikalukuna olen selannut pinoja, joten en millään muista kaikkea oleellista. Ja niin moni on jo synnyttänyt, etten nimillä pysty onnittelemaan. Onnea kuitenkin hurjasti kaikille vauvojen johdosta!

TA1KA: No ei sitten tavattu, ehkä seuraavalla kerralla ;)

SINISIIPI samaten hieman myöhästyi sovituista treffeistä, mutta taitaa olla nyt jo kuitenkin omansa saanut. En muista minä päivänä se käynnistys oli, eilen?

NASULI: Meidän vauvat sai sitten saman syntymäpäivän! Mun täytyy vielä etsiä ja lukea sun synnytyskertomus tässä joutessani...

Meillä on arki alkanut niin upeasti, että oikein hirvittää jos jossain vaiheessa iskeekin salakavalasti joku kaamea masennus tai muut ongelmat. Maitoa on alkanut tulla jo mukavasti, vauva syö ja nukkuu hyvin, on kiltti eikä huutele turhista. Itsellä on pirteä ja energinen olo, olen saanut levättyä riittävästi - ainakin toistaiseksi.

Mukavaa loppuraskautta vielä odottaville ja vauvapuolelta minut löytää, ketkä sinne eksyvät :)

-Coppola ja Nuutti 3 pv

Vierailija

Enpäs ole muutamaan päivään jaksanut pinoutua...hirmuisesti onnea kaikille vauvansa jo saaneille ja tsempitykset kaikille synnärille lähtijöille...joita niitäkin oli kadehdittavan monta...

Nasuli ja Coppola " treffasivat" sitten menneenä viikonloppuna Taysissa, vaan minäpä en päässyt niille tärskyille mukaan...nyt on taas yksi sellainen päivä menossa, että tuntuu että tämä vauva ei suostu syntymään ikinä....vaikka laskettuun aikaankin on vielä 4 päivää aikaa niin silti tuntuu turhauttavalta....enkä taida olla ainoa näiden tuntemusteni kanssa. Tänäänkin olen hiihdellyt koko päivän pyjamassa sisällä, enkä ole nokkaani ulos laittanut, torkkunut ja lukenut lähinnä. Yritän saada miehen lähtemään kauppaan kanssani sitten kun tulee töistä, niin tulee käytyä edes jossain ihmisten ilmoilla.

Omaa napaa; viikonloppuna ei ollut sitten niin mitään tuntemuksia, mutta eilen illalla, viime yönä ja tänään on taas ollut kaikenlaisia tuntemuksia masussa, lähinnä kiristyksen tyyppistä kipua ja välillä joitakin suppareitakin tullut. Eilen tuli illalla yhtäkkiä mielettömän huono olo, tiedä sitten mitä sekin oli. Tämä on vaan niin järkkyä kun koko ajan kuulostelee " oireita" ja sitä että jokohan nyt alkaisi tapahtumaan! Nytkin tässä istuessa masu tuntuu aivan kivi kovalta ja kiristää alamasusta, välillä tuntuu että tuo kovettuminen ja kiristely tuntuu kestävän tosi pitkään ja en oikein välillä ole selvillä että onko suppari vai mitä kun niin kauan tuntuu?!

Kumpa pian tapahtuisi jotain (alkaisi vaikka täälläkin vedet lorisemaan!) ja pääsisi tositoimiin! Alan kuulostaa jo tosi epätoivoiselta...

TA1KA 39+3

Vierailija

Mulla oli aika koholla verenpaine 131/101 ja hb oli 123, turvotusta ja valkuaista pississä. Oon nähny parina päivänä tähtiä silmissä ja mua on huimannu hieman...!

Neuvolan täti oli aika huolissaan noista ja soitti sairaalaan ja kysyi et mitä on siellä mieltä. Ja kätilö puhelimessa käski mun mennä sinne näytille!!

Jos en joudu jäämään niin tuun illalla kertomaan miten meni! =)

-Kaisa-

Vierailija

Huomasin että mennään ihan samoilla päivillä ja luinkin sun aloituksesi toisessa ketjussa. Siis odottelen viidettä ja eka meni minulla yli, käynnistettiin 41+1, loput tuleet ihan lasketuan ajan tuntumassa, ilman mitään varoitusmerkkiä alkavasta synnytyksestä ja kestoiltaan ollut 40 min-1 h 47 min. Ekaa vähdättiin toista vuorokautta, joten olin toisen kohdalla ihan varma että yli menee ja rutkasti. Toka syntyi 39+6, synnytyksen kesto 1 t 8 minuuttia.

Eli ei todellakaan tiedä millaisella rytinällä seuraava voi tulla. Kolmas syntyi tasan 40, kesto 1 t 47 min, ja nelonen syntyi ekasta supparista 40 minuutin kuluttua.

Toivottavasti synnytyksen kestoaika ei tuosta enää lyhene, ei toivoakaan sitten ehtiä sairaalaan. (meiltä matkaa synnärille 50 km, ambulanssikin tulee 15 km vielä kauempaa synnäriä kuin mitä me asutaan)

Vierailija

Ensinnäkin hurjasti onnitteluja kaikille jakautuneille. Sekä sinisille että punaisille.

Itse saavuin juuri neuvolasta, kaikki liiankin hyvin, pikkusen vaan oli turvotusta nilkoissa, ei muuta häikkää. Pää oli kiinnittynyt ja painonnousuki ilmeisesti kohtalaista ku ei terkka siitä mitään maininnu. Olikohan 900 gr, josta osa siis tota turvotusta!

Ei alkanu edes alapäätä ronkkimaan ku ei oo supistellutkaan, voi damn. Se ois saattanu antaa vähä vauhtia tähän hommaan, et pääsis joskus eroon tästä masusta ja sais vihdoin nähdä millanen kaveri tuolla masussa on viimeiset 9 kk asunu ja myllänny!

Sain vielä uuden ajan maanantaille jolloin mennään rv 40+1, todellakin toivon ettei mun tarvi mennä enää silloin tuonne! Jospa sitä ennen oisin poksahtanut.

Kaisa1977: ei pelkoa että minä ainakaan lähtisin yhtään mihinkään. Meillä on nuo viikotki ihan samat. Mitenköhän musta itestä alko tuntua että taidan olla täällä vielä marraskuussakin!

Sairaalakassin pakkaamisesta vois tietty olla jotain hyötyä, jospa sillä sais vedet menemään tai edes ensimmäisen kipeän supistuksen aikaseks. Heh, turha toivo!

Meilläki myllätään masussa, varsinki viime päivinä aivan armottomasti. Jospa se pikkuhiljaa hoksaisi sieltä tulla poiskin.

Tsemppiä kaikille synnyttämään lähteville!

T. Misuli rv 39+2

Vierailija

Siihen [b]isäinpäivälahja-kyssäriin[/b] unohdin vastata:

En ole hankkinut vielä mitään, mutta tarkoitus ois. Ajattelin ennen synnärille lähtöä, kun mähän olen varmaan sen isäinpäivän siellä :´(.

Mutta nyt tää rientää.....

Vierailija

oikein ollut hankalaa olla pois koneelta kun miettii mitä kenellekin kuuluu.. ;)

en nytkään ehdi jäädä pinoa lukemaan tarkemmin,pikkuinen prinsessa heräilee parhaillaan..

kaikki on mennyt meillä hyvin tähän asti ja olen aivan myyty!!!

tsemppiä kaikille kovasti loppumetreille!!!

ja tietysti nyytiinsä jo saaneille!

palailen taas..

-nasuli ja neitokainen 3pvä (olisi rv 40+0!!!eli vallulle myös tasisonnea!! ;) )

Vierailija

12.10. keskiviikkona syntyi meille sektiolla pienen pieni kulta. Tyttö painoi 2590kg ja pituutta 47cm. Vaavi on terve ja kova tyttö syömään.

Pääsimme eilen kotiin, eli 5 päivää sairaalassa olimme. Nyt sitten äiti ja iskä on super-hyper onnellisia tästä inahasta silmäterästä! Tulen kertomaan sitten kun aikaa enemmän. Kaikille jaksamista ja toivottavasti meillä on aikaa joskus tuolla vauva-puolella jutustella. Pidän teille peukkuja ja niitä tsupeja kaikille ;)

Vierailija

Hieno juttu MS82:lle lapsivesien menosta! SAmoin tais käydä IDA:llekin!

Täällä ollaan myös kade!!!

Vois kait sitä itekin raahautua ulos (ei huvittais yhtään) taas kerran haravoimaan. Oispahan ees jotain hyödyllistä tekemistä. Ja jos vaikka auttais saamaan NAPAKOITA suppareita, tai että lapsivedet menis...

Alkaa taas kerran tympäsemään tää iän ikuinen odottelu!

Jenskuliinin kans mennään tosi lähekkäin viikkojen kans (just tajusin) . :)

La:n ylittänyt Hemulii_i

Vierailija

Jihaaaaaa, koko loppuraskauden ensimmäinen suppari tuli äsken, mutta ihan pienen pieni, oikein minimaalinen!

Tuo meidän tyttö kysyy mun hermoja nyt ihan urakalla. Sillä on ihan karsee uhma, hangottelee IHAN kaikessa vastaan, enkä jaksas koko ajan olla komentamassa ja maarittelemassa tekemään sitä jotain :´(. Tahtoo käydä niin, että sitten mä repeen sille ja huudan pää punasena ja sitten meinaakin tulla jo itku - voi *erkele.

Mulla on ihan kumman huono olo, oksettaa ja yläselkä jotenkin ihmeesti kipee. Olenkohan saanu jonku mahataudin?! Ja tuntuu, että mahaki menee ihan sekasin, voi rähmä.

Sori purkaukseni!!!!

Kielo77:

**Mun äidillä on raskaudet olleet suurinta piirtein samanlaisia kuin sunkin äidillä eli minä olen menny kaksi viikkoa yli ajan ja sisko vähän vajaa, olikohan 10 pv (?). Mä olen itseni kohdalla tullu siihen tulokseen, että periytyvää se on - pakkohan sen on olla ku mun esikoinen (ja ainoani) meni yli 16pv ja jos tää nyt päättää mennä saman verran *grrrrr, hiljaista mutinaa* !!!

Pidän Kielo peukkuja, ettei sun tarvi yliaikasena kärvistellä!!! *bd bd*

Mutta ihan pakko mennä maate, selkää niin kolottaa. Toivottavasti EI ala oksettaan, tuun hulluksi, sillä inhoon sitä hommaa :´(.

[b]Nasuli[/b]: Ihana lukea kuulumisianne, halirutistus entiselle tasiskaverille :)

*Vallu*

Vierailija

Minä jo olin ihan varma, ettet enää palaa ehjänä kotiin! :-(

Levähtelehän nyt ja seuraa tarkasti oloasi!!! Halit sinne!

*Vallu*

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat