Maalismasut tiistaihin

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

[color=darkblue] Ruoka: Meillä ei todennäköisesti syödä tänään mitään ihmeellistä, päivä menee muuttohommissa... taas.

Positiivinen raskaustesti: Mulla on tallessa!

Himotuimmat herkut: Pullat, Croissantit, Kaakao... kaikki makea!

Etovimmat hajut: Mua rupee aina yököttää, kun avaan jääkaapin... vaikka ei siellä mitään haisevaa olisikaan... [/color]

Vierailija

[color=indianred]tulin vielä kirjoittelemaan omia kokemuksia. Meillä siis esikoinen oli hieman keltainen, mutta ei tarvittu kuitenkaan sinivalohoitoa. Sillon kun arvoja mittailtiin kättärillä, niin muistan kun hoitaja mittasi minunkin arvoja ja totesi, että eipä ihmekään, että vauva hieman kellertää, kun äitikin on kellertävä. Itselläni on aika tumma iho talvisinkin. Meillä ei nyt ole neuvolassa ollut mitään puhetta etukäteen tehtävistä tutkimuksista. Veriryhmäni on B+.

Saunaan...

Monkey TAAS kerran

Vierailija

Takki ongelma tulee olemaan.. Nyt olisi tosi hyvä takki ja lämmin sellainen käytössä vaan sekään ei kauaa enää mahdu. Ostin sen vielä syksyllä ja ajattelin, että ei se maha vielä tässä vaiheessa kasva niin hirveästi vaan olinpa kyllä väärässä. Aika on pinkeen näköinen takki kyllä:)

No, jospa sitä jotain keksii..

Galluppeihin eli: mitä tänään syödään? Luultavasti italianpataa. Ei ole ollut aikaan sitä ja ainekset löytyisi kotoa. Itselle vaan kauheasti ei ole nuo jauhenliharuoat maistuneet..

G: Oletko säilyttänyt positiivisen raskaustestin? En. Ensin meinasin vaan sitten luovuin siitä ajatuksesta.

G:Himotuimmat herkut ja etovimmat hajut? Suklaa kuuluu herkkuihin ja kaikki pullat ym. Mitkä siis ei ennen ole maistunut minulle. Siis nuo pullat ja leivonnaiset.

Etovimmat hajut: Erään ravintolan ruoka. Yöks! Entinen lempiravintola vieläpä ja sitten tuo jääkaappi myös. Ihme juttu..

Jaa, vaan kiire päivä tiedossa joten työt jatkuu. Tänään olisi vielä se lääkäri. No, onneksi edelleenkään ei ole enää kipeästi supistellut..

Toukotar 20+0 (hui...)

Vierailija

Pääsenpäs pitkästä aikaa pinoutumaan. Aika on viime aikoina ollut kortilla ja väsymys ei meinaa helpottaa lainkaan täytyy vain ihmetellä mikä ihmeen keskiraskauden energinen vaihe, itse en todellakaan ole tuota kokenut.

Olen tässä tappanut aikaa jo muutaman tunnin, sillä joka kerta kun menen maate pikkuinen aloittaa hirmuisen potkumyräyksen joka ei meinaa loppua ennen kuin taas itse lähtee liikkeelle. Tuntuu hassulta, kun liikkeet ovat tuntuneet voimakkaina vasta muutaman päivän ja nyt ne jo valvottavat...

Hankinnoista, nimistä ja kummeista on tainnut olla puhetta ainakin tuossa ihan viimeisessä pinossa.

Eli meillä ei ole vielä mitään varsinaisesti hankittu, mutt avaunut ja kauhea kasa vaatetusta saadaan sukulaisilta... En ole tosin käynyt vielä edes tarkemmin tutkimassa näitä tavaroita.

Nimestä meillä onkin ollut kaikkein suurin ongelma sillä emme ole päässeet vielä yheisymmärrykseen edes sukunimestä (itepäinen kun olen en suostu taipumaan vain perinteiseen kaavaan...). Muutamista etunimi ehdotuksistakin on jo ollut puhetta ja toiset nimet meillä on jo valmiina kulkevat nimittäin suvussa.

Kummeja olemme miettineet, mutta mihinkään lopputulokseen emme ole vielä päässet meillä ongelmana nimittäin on se että läheiset ystävämme, jotka haluaisimme kummeiksi eivät kuulu kirkkoon vain muutama heistä kuuluu ja näilläkin sitten on jo useampi kummilapsi.

Mutta nyt lähden taas kokeilemaan josko sitä saisi unta kaaliin vai yrittääkö sieltä joku tulla taas navan kautta ulkoilemaan.

Vierailija

[color=blue] Tuleeko siihen kutsu postissa niinkuin np-ultraan tuli vai pitääkö itse varata? Odottelen tässä milloin mahtais kutsu tulla, viikkojakin " jo" 17 ja risat.

Vierailija

[color=green]ah, tuossahan tuo puuttuva galluppikyssäri olikin.

plussatestiä ei säästetty - testi tehtiin lomalla espanjan maaseudulla, tosin kuva otettiin muistoksi (ja se kuva katosi kameran mukana myöhemmin:( eli ei mitään konkreettista jäljellä tuosta hetkestä.

muistan kyllä sen fiiliksen varmaan aina, oireet oli sen verran tukevat siinä testiä tehdessä että olin varma raskaudesta (kp taisi huidella neljääkymppiä tuolloin, viivat ilmestyikin tikkuun tummina ihan saman tien..)

Caddie, täällä taas;)

ps. niin ja Lilylle onnittelut kun tentti takana!

ps2. meillä on huomenna ULTRA!! ei millään malttais odottaa!!! [/color]

Vierailija

[color=green]uusi, äippäpakkauksen pukua pienempi toppis olisi varmaan tarpeen ostaa. minkäkokoista te konkarit suosittelette? ja millä senttiväleillä nuo koot yleensä menevät?

tämähän kestää käytössä vain sen kevään, seuraavaksi syksyksi on kai sitten sen pakkauspuvun vuoro!?

C [/color]

Vierailija

Ruoka: Musta ei taida olla apua. Syön töissä jotakin ja kotona isi ja lapset oksentelevat, joten tuskin hekään mitään ihmeitä syövät.

Positiivinen raskaustesti: Ei ole tallessa.

Himotuimmat herkut: puolukkahillo ja puolukka muutenkin sekä salmiakki. Olenkin tässä miettinyt, että olisiko tulossa tyttö, kun ekassa raskaudessa teki mieli salmiakkia (tuli tyttö) ja toisessa kaikkea erityisen makeaa, eniten valkosuklaata (tuli poika), muuten raskaudet ovat olleet vailla eroja. No, jaa...

Etovimmat hajut: Asun Nokialla kumitehtaan vieressä, normaalisti se ei mielestäni juurikaan haise, mutta nyt haisee! Lisäks tupakka, kahvi ja liikenteen hajut kuvottaa.

LiiJaa ja (heinä)sirkka 17+5

Vierailija

Huomenta vaan kaikille!

Mie syön tänään pitsanjämää, joten siitä ei kyllä ole apua kenellekään ruoan laittoon=)

Itse raskaustesti ei ole tallessa, mutta kuva siitä on edelleen jääkaapin ovessa. Tarkoitus olis alkaa kerätä vauvakansioita, mihin tulis just ultrakutsut ja kuvia tm., mutta olen vieläkin ihan lukossa koko tän vauva-asian kanssa. Edelliseen galluppiin sen verran, että mitään tavaroita ei ole hankittu. Odotan varmaan sitä äippäpakkausta, että pääsen jonkinlaiseen vireeseen.

Hirveesti ei kyllä mikään ellota. Syön hirveästi satsumia/mandariineja ja jugurttia. Salmiakkia söisin, mutta miulla ei ole mitään kontrollia asian suhteen (etenkin kun mies ei ole vahtimassta=) ) , joten olen hyvällä jättänyt ne tuonne kaupan hyllylle, niin ei tule turhaan morkkis.

Niin, tää raskaus on tosiaan ihan toivottu ja suunniteltu, mutta jotenkin en vain ole päässyt siihen tunnelmaan, että meille oikeasti on syntymässä lapsi. Liikkeitäkään kun ei sittenkään vielä kunnolla tunnu, niin on vähän semmoinen ulkopuolinen olo koko tässä raskaudessa. Kovasti aina luen tuosta Vau-kirjasta, mitä milläkin viikolla tapahtuu, kun tulee uusia viikkoja täyteen (nyt rv18!), mutta en silti ihan hahmota, että se kaikki tapahtuu tuolla miun sisällä. Onneksi torstaina on se rakenneultra, niin tää kaikki konkretisoituu. Toivottavasti!

jossara+salamatkustaja rv18+0

Vierailija

[color=green]yhä täällä ollaan nuhanenällä. tulin juuri hammaslääkäristä ja huh helpotus kun oli easy keikka. pelkäsin etukäteen että varmaan poraavat monta hammasta mutta selvitiin pelkällä tarkistuksella:)

eilen aloin itsekin miettimään tuota TALVITAKKIasiaa, enkä päässyt oikein mihinkään päätökseen. uskon että omista takeista mikään ei alkuvuodesta sovi päälle, joten jos sitä alennusmyynneistä löytyisi myös joku isohko takki mahan peittoon.

meillä ei laiteta viikolla kotona iltaruokaa - yrittäjänä ollaan pitkään toimistolla ja päiväruoka on ainut iso ruoka. tosin aamuisin tulee syötyä tukevasti puuroa ja leipää, välipalalla mysliä ja illalla sitten vaihteleva iltapala, niin ja välipaloina hedelmiä.

tällä hetkellä mikään ruoka ei isosti yökötä. kala ei tosin maistu kuten ennen, mutta nyt ollaan siinä jo voiton puolella. muut hajut jotka kyllä etoo on roskis sisäpihalla - roskia viedessä hengitän aina suun kautta siinä lähellä;) ja sitten yksi pikaruokaravintola jonka edestä joudun kulkemaan suht säännöllisesti - silloinkin harjoitan suunkautta hengittämistä..

NIMIIN vastasin jo eilen, mutta tuosta sukunimiasiasta sen verran että siitä ei olla päästy yksimielisyyteen. ei olla naimisissa ja mies on aina sanonut että joskus mennään. mies haluaa oman sukunimensä lapselle, mutta mutta.. kun kuitenkin vatkaa tuon naimisiinmenon kanssa, olen tässä kevyesti uhannut että lapselle tulee mun nimi. no, en kai sitä oikeasti voisi kuitenkaan tehdä. kummankin nimet aika tavallisia, mutta mun vielä enempi " virtanen" . katsotaan mihin päädytään.

muita kyssäreitä en nyt muista, vastailen niihin vaikka myöhemmin.

aika kirpakka keli jo, taitaa talvi tulla pikkuhiljaa..

Caddie ja Pirpana, rv 19+0 [/color]

Vierailija

56 tai 62 cm on varmasti ihan passeli koko, kevät on jo sen verran pitkällä, että käyttöikä lyhyt. Meillä esikoinen oli aika kirppuinen (48 cm, 3170 g) ja vaikka syntyi marraskuun alussa, pärjäsi loistavasti kevään korvalle kokoa 1-3M olevassa haalarissa (about 58-60 cm). Äitiyspakkauksen haalari lähti käyttämättömänä vauvakassikeräyksessä Afganistaniin, oli niin suuri ekana vuonna, ja tokana tarvittiin jo stydimpää kangasta lumileikkeihin.

Vierailija

[color=Indianred]Piti heti ottaa tuo kanakeitto-ohje talteen, niin hyvältä kuulosti. Kuinka paljon oot makaroneja keittänyt? Monelle annoksesta riittää?

Nyt oikeasti siivoamaan...

Monkey

Vierailija

ee yksi, niin kuin esikoisellakin.

Melike77:

[quote]

Eilen tuntui illalla toistamiseen sellainen " muljahdus" , jonka tunsin jo parisen viikkoa sitten, mutta enpä tiedä - taidan odotella sitä kunnon potkua jossain vaiheessa :) Ja eilen neuvolassa terkka joutui painamaan sillä dopplerin anturalla vatsaa oikein kunnolla, että saatiin syke kuulumaan, niin sen jälkeen tuntui pieni " muksahdus" keskellä alavatsaa, sama toistui pari kertaa illalla... Oiskohan kuitenkin liikkeitä? Kertokaas viisaammat...

[quote]

Mulla on ollut ihan samanalaisia nuo ainoat liiketuntemukset. Muutaman kerran muljahtanut ja muksahtanut, ja sydänääniä kuunnellessa tuntunut anturia vasten :). Uskon siis, että sinullakin nuo tuntemukset ovat sitä itseään, siitä se sitten lähtee voimistumaan vähitellen :).

G: mitä tänään syödään?

Äsken söimme peruna-/pinaattiohukaisia ja tomaattia.

Illaksi ajattelin tehdä linssikeiton.

G: Oletko säilyttänyt positiivisen raskaustestin?

En todellakaan ;)! Hiukan ällöttäisi säilöä pissaista tikkua ;P.

G:Himotuimmat herkut ja etovimmat hajut?

Kaikki tosi suolainen menisi kuten nachot, sipsit ja popparit :P. Esikoisesta himoitsin selkeästi enemmän suklaata ja kermavaahtoa :D.

Vähääkään pannussa seisseen kahvin haju on todella kamala! Sama kun mies jättelee aamukahvikuppejaan pöydälle (*mrrrr*) johon pohjaan kuivuu se kahvitilkka=YÖKS!

Muutenkin olen aika hajuherkkä, mutta raskausaikana se vain pahenee ;). Kaupungilla meinaa pökertyä vähän väliä, kun naiset laittavat ilmeisesti joka aamu puoli litraa hajustetta ylleen :P..

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat