HUHTIHURMURIT!!!Huhuu ja huomenta!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hyvä täällä huhuilla tähän aikaan aamusta, kun olen koko yön valvonut -yövuorossa töissä,en minä muuten...Onneksi on ollut rauhallinen yö, ja " meidän talon väki" nukkunut kuin pienet porsaat.

Tässä odotuksessa ei mitään ongelmia (ainakaan näillä viikoilla) yövalvomisten suhteen. Esikoista odottaessa, kolmen yön ja niihin ajoittuneiden supistelujen vuoksi, jäin saikulle rv 20+...Et silleen!Mut tämä odotus on ollut muutenkin erilainen. Ei juurikaan kipuja,särkyjä eikä varsinkaan mitään hössötystä,mikä vähän harmittaakin...Esikoista tosiaan odottaessa oli hankittu jo vaikka mitä; nyt on hankittavana turvakaukalot ja vaatteet jne., kun edelliset kerkesin myymään.

Nyt onneksi tietää kuinka vähän aikaa turvakaukalokin on käytössä, niin ei tarvi ostaa sitä kaikkein kalleinta mitä kaupasta löytyy!Torstaina olis toinen äippäneuvolakäynti, menen suoraan yöstä sinne...saa nähdä sitten, kuinka konkreettisesti yövalvominen vaikuttaa pikkuisen ja itsensäkin elintoimintoihin!

Hyvät huomenet kaikille tasapuolisesti!Tämä lähtis reilu parin tunnin päästä kotiin nukkumaan....Rv 15+4

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Eipä näytä kamalasti olevan väkeä täällä näin tiistaiaamuna. (Itsellänikin on kyllä harvinainen tilanne, että kesken työpäivän ehdin nettiin...)

Juuri kun luulin huoonon olon helpottaneen niin tänä aamuna on ollut tosi kamala olo... Johtunee huonosti nukutuista öistä, onneksi esikoinen saa tänään putket (kolmatta kertaa:( ) korviinsa niin eiköhän meidänkin yöt rauhoitu taas siihen asti kun putket irtoavat...

Tosin tämän raskauden kohdalla olen alusta sti ravannut pissalla 3 kertaa yössä, edellisen kanssa 1 käynti riitti tosi pitkään. Liekö sitten kohtu jotenkin eri asennossa, selviää toivottavasti ensi viikolla kun pääsen lääkärineuvolaan.

Mukavaa päivää kaikille!!!

Lala rv 14+3

Vierailija

Tilda; eiköne tajua nyt kysyä. Taitavat olla kanssa sitkeitä ja odottaa, et itse kerrot. Sit äitis sanoo, mä tiesin sen. Sehän se yleensä.

Mulla myös lasketunajan kanssa vähä kiikun kaakun. Maaliskuun loppu ultran mukaan, mut pyysin etteivät muuta mihinkään tuota 3.4 aikaa, kivempi henkisesti jos sattuu tulemaan vähän ennen. Ensimmäinen meni 2 vkoa yli, oli aika kovaa aikaa.

Olo on ollut kummallinen tänään. Aamulla kun aloitin ensimmäisen asiakkaan kanssa, tuli ihan älytön olo. Musteni silmissä, tuskanhiki päälle ja pakko oli vähän aikaa hengähtää. Sitten kieputti vattaa ja kävin tauolla veskis, kaikki tuli alakautta pihalle. Sitten en uskaltanut syödä juur mitään, mut olo oli puolinainen. Ei paha, ei hyväkää. Mulla tosi matalat verenpaineet, mut ehkä johtu kuitenkin kait illasta kun mies haki roskaruokaa ja söin vähän sen annoksesta. Herkistyy varmaan jotenkin tänä aikana pienillekin. Ihme olo oli kyllä.

Valitusvirret on nyt luettu, joten siinä suuremmat. Nyt tosi hyvin ollut väki liikenteessä. Lumo 16+1

Vierailija

Kyylläpä edellinen kirjoittaja olikin varhain palstailemassa. Meillä on siihen aikaan aamuhärdelli pahimmillaan. Tänään olikin tavallista härdellimpi ja mulla palo pinna ihan totaalisesti. Nyt sitten harmittaa ihan kamalasti, kun tuli lapsille sillä tavalla kiukustuttua. Eihän se niiden vika ole, että aamut on vaikeita :-( Kukakohan laittas mun kaaliini, että lapset on tsiljoona kertaa tärkeempiä kuin tää työpaikka, jossa mun panostani ei juurikaan arvosteta. On vaan niin vaikee olla vähemmän tunnollinen, kun on paikan ainoa työntekijä =/... olenhan toisaalta lasteni ainoa äiti ja he ainoat lapseni, mutta silti... Edelleenkin olen aivan hysteerinen ikävästä aamusta. Tarvis koota itsensä kokoukseen. Plääh.

Parempaa päivää muille :-)

nuuppari

Vierailija

Moikka Kaikille! =)

Täällä on nyt yks todellinen hermokimppu! Tuntuu että töissä naksuu aivot kaikesta mahdollisesta ja en jaksais suorastaan käydä enää täällä ja ootan vaan äitiyslomaa. Selkää ei onneksi särje, tai no jos särkisi niin olisin saikulla enkä täällä naksumassa mutta kyllä terveydestä pitää olla kiitollinen.

Mä olen huomannut herkistyneeni tosi paljon raskauden myötä. Ihan hullua mutta mua alkaa monesti itkettään vanhukset! Siis jotenkin ajattelen että ne on eläneet sodat yms... =) Ihan hassua ja mies on jo tottunut näihin onneksi... Mies yllätti eilen ihanasti ja teki yllätysiltapalaa tortilloja ja niitä nautiskeltiin. Ultra-ajan varasin ja sain 22.11 ja silloin sitten näemme ekan kerran vauvamme. =) (Kyseessä siis rakenne ultra vko 20+)

Iloista päivää kaikille!

Annu ja Tuliainen 15+2

Vierailija

Onkin vierähtänyt aikaa kun viimeksi täällä kirjoitellut..

Mä olen ollu myös tosi energinen koko viime viikon ja nyt myös hyvä olo. On pesty ikkunat ja on tehty suursiivous. Sunnuntaina leivottiin koko perheen voimin. Ihanaa kun jaksaa taas touhuta noiden lasten ja myös miehenkin kanssa ;)

Np-ultraa odotellaan kovasti! Torstaina tuo olis vihdoin edessä ja pääsis kurkistelee pikkuista. Maha on jo kyllä niin suuri että ihmiset luulee et oon menossa rakenneultraan. Useampi luullut että oon raskaudessa jo puolivälissä. No eiköhän se tasoitu sitten lopussa.

Hyviä vointeja kaikille!

Viikot siis 13+1

Vierailija

Kauniita syyspäiviä kaikille, ilma on ihanan kirkas ainakin täällä päin.

Np ultra eilen oli odotettu ja odotuksensa väärti tapaus. Kätilö oli mukava, kertoi hyvin mitä näki ja tuntui osaavalta. Mieheni istui vieressä ja yhdessä katseltiin sitten naperon kuvaa seinämonitorista. Näkyi nenu, kätöset ja jalat, napero otti rennosti ja loikoili ensin kädet niskan takana, sitten pyörähteli ja köllitteli aina vähän niin ettei tahtonut mittoja saada otettua. Mutta tulipa samalla tarkastettua koko epeli. Lopulta kätilö sai suostuteltua naperon kääntymään np mittaa varten sopivaan asentoon (pientä painostusta) ja samalla sitten otettiin pituusmitta. Pituus vastasi viikkoja ja turvotus oli ok. Lopuiksi saatiin sitten kätilön ottamista kuvista kolme mukaan, loput jäi sinne kansioon odottamaan seuraavia treffejä... Niitä kuvia sitten katseltiin iltasella vielä ahkerasti :) Rupesi tuntumaan jotenkin vielä todellisemmalla koko raskaus, kun sai nähdä että siellä todella joku kasvaa ja voi hyvin.

Sisarilleni ja isovanhemmilleni uutinen kerrottiin viikonloppuna, ja tulevat tädit olivat varsin innostuneita, varsinkin teini-ikäinen täti-kuumeinen nuorimmainen. Tuleva isomummu ja isopappa olivat kovasti iloisia, mutta taitaa olla niin, että ne lapsenlapset ovat mitä oikein odottamalla odotetaan, seuraava polvi on jo vähän vähemmällä paineella ;) . Etenkin kun pari serkkutyttöäni on jo avannut pelin...

Hauskaa päivää kaikille!

Huliana ja naperoinen 13+1

Vierailija

Iltaa!Taas yövuoroa pukkaa...!Mulla on toinen raskaus, esikoisesta tunsin liikkeet 16+ viikoilla, 18+ ne näkyi jo ulospäin. Nyt on reilu viikon ajan tuntunut semmosta tuttua muljuntaa ja maha siirtynyt ihan silmissä puolelta toiselle, tuntuu semmosta venytystä kohdussa. Mulla on muutenkin toi maha kasvanut aika isoksi, ei monet usko että vasta huhtikuussa olis LA...Ilmavaivat on mun mielestä semmosta pulputusta, ja tuntuu kyl ihan eri osassa vatsaakin!

Vierailija

En olekkaan päässyt kirjoittelemaan pitkään aikaan tänne enkä yahooseen,kun olemme netittömiä 27.10 saakka.Operaattorilla menee 1.5kk,kun saa siirron uuteen osoitteeseen aikaiseksi..Kyllä kiukuttaa!!!

Pääsimme muuttamaan uuteen kotiin ja nyt on tilaa.

Nyt olen ollut kohta kolme viikkoa flunssan kourissa.Yskän ja kuumeen päälle sain vielä korva ja kehkoputkentulehdukset.Huomenna viimeinen lääkekuuri päivä ja korva edelleen lukossa ja yskää päällä,ei muuta kun uudelleen lääkärin luokse.

Ensimmäinen neuvolalääkärikin oli ja meni.Yritin pääsä neuvolan kautta virtsaviljelyyn,kun ihan selkeät tulehduksen oireet olivat.Kattia kanssa,lääkäri alkoi sanomaan,että minulla on selvästi klamydia ja laittoi lähetteen testeihin.Ei lekuri kyllä osannut selittää,että kuinkahan se klamydia on mahtanut tarttua,kun emme todellakaan ole ukkoni kanssa 10 vuoteen tarvinneet muita petikumppaneita ja tapaamisemme aikoihin olimme molemmat tauti vapaita..Terveyskeskuksesta sitten sain sen pissalähetteen ja siellä oli niin paha tulehdus,että seassa oli jo verta ja kova bakteerikanta.Sain sitten melkoisen tujut lääkkeet ja olo alkoi helpottamaan jo seuraavana päivänä.Oli neuvolassa täti vähän nolona,kun sitten soitin sinne ja kerroin mikä vaivasi...Ei ollutkaan klamydiaa ei...

Laskettuaikakin muuttui kahdella päivällä,elikkäs nyytin pitäisi putkahtaa maailmaan 5.4.06=)

Kirjoittelen lisää kuulumisia,kunhan se kauan kaivattu nettiyhteys nyt aukeaa.

Niksu78 16+5

Vierailija

Tänään kävin sitten neuvolalääkärissä, totesi että kohdunsuu on hiukan pehmennyt, mutta kuitenkin on napakasti kiinni! Että se niistä harmittomista harjoitussupistuksista. Loppuviikko on sairaslomaa ja jatkoa katsotaan sitten tilanteen mukaan... ja viikkojahan on 16+1.

No jokatapauksessa tärkeintä on että vauvalla on kaikki hyvin, syke 139 (ettei vaan ois poju!!!!!) Paineita ei pojan tekemiseen ole asetettu, mutta mieheni on ainoa sukunimensä mahdollinen jatkaja, vaikka kaippa toi Peppi voi pitää oman sukunimen sitten joskus, kun se menee rikkaan ja aivan ihanan miehen kanssa naimisiin.

No katellaan jos olis vähän parempi fiilis vaikka huomisessa pinossa.

Vierailija

Kohta pukkaa palaveria päälle mutta pikaiset kommentit. Liitoskipuja oli viime viikolla, mutta nyt ovat olleet taaas poissa. Onneksi, ovat aika ikäviä. Nyt on pikku hiljaa vatsassa alkanut tuntumaan samanlaista kiristelyä kuin esikoisen kanssa. Ei ihan supistelua, mutta huomaan että alavatsaa kiristää jos olen paljon kävellyt/töissä on kova tahti. Tässä olikin pari viikkoa niin kertakaikkiaan oireetonta, että ehdin jo huolestua. Onneksi eilen kuuluivat sydänäänet neuvolassa.

Nyt olen varovasti alkanut suhtautua tulokkaaseen hieman tunteellisemmin. Tähän asti tunnelmat ovat olleet hieman kaksijakoiset, ja näin tokan lapsen kanssa raskaus on helppo " unohtaa" (heh, en olisi tuota uskonut pari vuotta sitten). Pakko myös tunnustaa, että olin niin kovasti toivonut tyttöä että Brunon poika-kommentti aiheutti hieman pettymystä...Tyhmää, tiedän. Nyt olen jo alkanut sopeutua ajatukseen ja vähän ihastuakin pieneen mahdolliseen pojanvesseliin. Esikoinen puhuu jo " minun pikkuvelistä" ;-)

TULEHDUKSISTA: Kannattaa ilman muuta hoitaa kuntoon. Virtsatietulehduksesta voi seurata munuaistulehdus ja sen kanssa ei ole leikkimistä. On lisäksi erittäin kivulias! (been there, done that). Muut alakerran pöpöt voivat vakavimmillaan jopa aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen tai tulehduksen vauvaan, joten ihan pikku jutuista ei aina ole kyse.

Suurin osa tulehduksista on toki melko vaarattomia joten ei kannata panikoitua :-).

Olen muuten tuntenut liikkeita kunnolla jo parina päivänä. Usein näin iltapäivällä kun istun työpöydän ääressä ja juon kahvia joku pieni otus alkaa mellastaa masussa. En muistanutkaan miten mukavan tuntuista se on :-)

Pipsukka 16+2

Vierailija

En ole tavallisesti kovinkaan " tippaherkkä" ihminen, mutta nyt on kummasti alkanut itkeä pillittämään milloin onnesta, milloin liikutuksesta tai harmituksesta...

Lauantaina tai sunnuntaina tuli se Kevin Klinen elokuva (nimi muistaakseni joku kotia rakentamassa tms.) ja kun se mies sitten kuolikin siinä lopussa niin padot aukesivat kotisohvalla...

Kaksplussassakin oli niitä synnytyskertomuksia ja sellainen kolumni jossa kyseltiin miten pienistä pojista tulee miehiä... eipä taas pysynyt silmänurkka kuivana.

Kai tähän poraamiseen jossain vaiheessa tulee joku roti...

Vierailija

Täälläkin on vatsa kasvanut valtaviin mittoihin, toivotaan että tasaantuu loppua kohden, mammahousuilla menty jo viikko;-)

Olo on tosiaan vähän virkeämpi, mutta sitten on minullakin alkanut iskias vihoittelemaan tai sitten se on vanhaa lonkkavaivaa, töissä oon yrittänyt sinnitellä, vaikka lonkka pettää alta, jalkaa särkee ja hyvä jos liikkumaan pääsee...No toivottavasti tämä tästä on onneksi pari päivää vapaata syysloman ansiosta ja lääkäriin koitan saada ajan perjantaiksi, kait se saikkukin vois auttaa, kun mulla on seisomatyö, että joudun olemaan koko päivän jaloillani.

Ponnari ja masukki 14+1

Vierailija

Tänään olen tuntenut sellaisia ihan jänniä, pienen pieniä " muljahduksia" masussa, ja olen kovasti ihmetellyt, että voisivatko ne todella olla jo jotain vauvan liikkeitä???

Minullehan tämä on ensimmäinen raskaus, joten olisi kyllä todella aikaista havaita liikkeitä jo nyt, raskausviikkoja kasassa 15+4. Voivathan ne tietenkin olla jotain ilmavaivojakin, mutta ei maha muuten kyllä ilmavaivaiselta ole tuntunut... Ovat tuntuneet, kun olen istahtanut ja rentoutunut kunnolla hetkeksi. Onko jollain muulla vastaavia kokemuksia?

Ultrassa sanottiin, että kohtu olisi taaksepäin kääntynyt, joten olin luullut, että se vaikuttaisi yleensä hidastavasti liikkeiden tuntemiseen. Olenkohan ymmärtänyt väärin? Ylimääräisiä kiloja minulla ei ole, eikä siis rasvakerrosta pahemmin vatsallakaan.

Oli mitä oli, niin voin ainakin kuvitella, että siellä vauva potkii ja voi hyvin! Tuli tosi iloinen ja hyvä mieli siitä...

Kissankello 15+4 (yhä)

Vierailija

Me täällä mummilassa yhä tenavien kanssa touhuillaan, ulkona ihana, aurinkoinen, mutta KIRPEÄ syyssää. Esikoinen touhuaa tuossa serkkupoikansa kanssa, ja nuorimmainen vetelee unia ulkona. Hirmuisesti tekisi mieli lähteä sauvakävelemään luontoon, mutta täytynee odottaa tonne illemmaksi ennen kuin pääsen rauhassa lähtemään.

Kukaan ei ole VIELÄKÄÄN kysynyt, että olenko kenties raskaana!! En tiedä että eikö mun vanhemmat sit vaan kysy ennen kuin kerron? Ei ole nimittäin MAHDOLLISTA ettei ne olis vielä huomanneet! Noh, en kyllä sano mitään ellei ne itte kysy!

Muutoin olo mitä mainioin, neuvolaan olis tietysti taas kiva päästä " varmistusta" saamaan, mutta ei auta kun odotella marraskuun viidenteen!

Mukavan kirpeätä syyssäätä teille kaikille, kuulumisiin! :)

tilda 13+2

Vierailija

Töissä onkin nyt tosi hiljaista, ehtii vähän näpytellä tännekin juttua.

Olikin tosi komea kuutamo viime yönä, näki hyvin käydä yöllä veskissä! Tosin meidän esikoinen on ilmeisesti sellainen " kuuhullu" , joka aina täydenkuun aikana alkaa vaellella omasta huoneestaan meidän viereen, valvotaan sitten enemmän ja vähemmän kaikki...

Viikonloppuna kävin ostamassa h&m:sta kahdet äitiyshousut, kun näissä tavallisissa housuissa joutuu kulkemaan jo vetskarikin auki. Vyötäröstä on tullut ihan suora pötkö, napa alkaa tulla jo suorastaan ulospäin. Mietinkin, että onkohan sillä merkitystä, kun on toinen tulossa ja eteenpäin kallistunut kohtu & 164cm varsi, kun tuo maha tuntuu nyt niin helposti " röllähtävän" eteen? Muistaakseni esikoisesta meni helposti jouluun asti, ennen kuin kukaan mitään huomasi, nyt tuntuu että kaikki tuijottaa mun napaa (en ole vielä kertonut työpaikalla) että onpa emäntä tainnut vetään vähän sukulaatia syysväsymykseensä...

Väsymys alkaa onneksi jo helpottaa, en nuku päikkäreitä enää läheskään joka päivä :-) Iskias tosin alkoi kiukutella nyt, multa repesi puolitoista vuotta sitten välilevyn pullistuma ja nyt kun selän asento alkaa muuttua, vihlonta on taas äitynyt pahemmaksi. Toivottavasti se hellittää pian, hermosärky on niin viheliäistä kun se vie jalat alta kun sattuu oikein makean asennon vahingossa ottamaan..

Aurinkoista syyspäivää kaikille odottajille!

vappu 13+5

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat