Imetys loppui kertaheitolla

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Vauva 6,5 kk lopetti sitten tissin syömisen kertaheitolla. Aiemmin ei ole huolinut pulloa ja nyt ei tissi ole pariin päivään kelvannut ollenkaan vaan syö hyvällä ruokahalulla pullosta. Päätin sitten lopettaa imetyksen tähän. Olisiko hyviä neuvoja kuinka saada helpoiten maidontulo loppumaan? Kyllähän tämä äidille oli kova paikka, kun olin ajatellut imettää ainakin vuoden ikään asti. Kun alku oli meille hankalaa ja sitten se lähti sujumaan niin nyt hiukan harmittaa. Onneksi pystyin edes imettämään näinkin pitkään. Onko muille käynyt samalla lailla?

Kommentit (3)

Vierailija

Poika päätti itse myös lopettaa imemisen siinä 5,5kk aikana sitä ennen olikin iltasyöttö sellasta kuudesta yhdeksäään koko ajan tissillä...ja kyllä sitä maitoa tuli ettei se siitä johtunu ettei ois tullu...aloin antaa iltamaitoa lisäksi pullosta ja poika päätti et se on parempaa ja siitä sitten syötiin....harmitti se minuakin ja vieläkin välillä kaipaisin imetystä mut ei voi mitään. ehkä seuraavan kanssa!!

Maidon tulo loppuu aikanaan ja ei sun kannata sitä pois ainakaan heittää kun vaan syötät pullosta...säästätpä muutaman lantin viime kuussa kun korvikekin kallistui!!

meillä syötiin äidinmaito pois pakkasesta noin parissa kuussa...sitä kun sinnekkin oli niin paljon kertynyt...hyvä lehmä!!!!

nytten oon jo antanu oikeeta maitoo poika 10,5kk

Vierailija

Saat maidontulon vähenemään, kun odotat aina, että rinnat täyttyvät ihan pinkeiksi. Jos vauva ei sitten suostu helpottamaan oloasi, joudut lypsämään. Lypsä käsin tai pumpulla, mutta vain sen verran kuin on pakko, että olo helpottuu. Ei missään nimessä tyhjäksi. Sitten odotat taas kunnes rinnat on pinkeinä ja toistat homman. Jos maitoa tulee paljon niin ehkä illalla kannattaa lypsää pikkuisen enemmän, että saa nukuttua. Mulla ainakin auttoi aika nopeasti, tosin käytin vauvaa apuna, koska tissi kelpasi kuitenkin, imetys loppui omasta tahdosta.

Muista pitää rinnat lämpiminä. Tulehtuvat tosi herkästi tässä vaiheessa! Toivottavasti onnistut helpolla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat