miten teidan ekaluokkalaiset tai vahan vanhemmat, suostuvatko laittamaan jo pitkat kalsarit kun on kylma aamu!? meilla ei, ei ole viela tar...

Vierailija

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

esim. minulla ei lapsena ollut kylmä, en pitänyt kalsareita koska ne olivat epämukavat ja koska minulla ei siis ollut kylmä. En ollut koko 2-9 luokkaan yhtä ainutta päivää pois koulusta sairauden takia!

Vierailija

Meillä saa päättää. Osaa kyllä vetästä säänmukaiset vehkeet niskaansa. Ei tarvitse olla tyrkyttämässä pitkiä kalsareita tai paksuja sukkiksia. Kolmevuotias vielä pukee käskyn mukaan, mutta itse valitsee vihreän ja sinisen paidan väliltä. Kyllä ekaluokkalaisen pitää jo tietää, mitä vaatteita päälle puetaan. Vilkaisu ulos ja lämpömittariin ja vaikka ulkona käyminen auttaa alkuun. Äiti voi sitten perään katsoa, ettei ihan ylilyöntejä tapahdu. Liikaa puututte ton ikästen pitkiin kalsareihin.

Vierailija

ja sitten valitetaan kun lapset eivät saa olla lapsia riittävän pitkään. Ja nuoriso notkuu nakkarin nurkilla kännissä jo kymmenenvuotiaina. Mutta pitäähän sitä jo ekaluokkalaisen itsenäinen olla... ettei vanhempien tarvitse vaivautua!

Vierailija

minun tokaluokkalainen aikoi tänään sitten juosta kalsarit ja verkkarit päällä liikuntatunnin. sisäliikuntaa. on niin hävettävää vaihtaa kalsarit boxereihin kavereiden nähden..ja tavallisia alushousuja ei poika ole koskaan suostunut käyttämään..niitä tarjosin valmiiksi kalsareiden alle. toivottavasti ei kuumuuteen pökerry...tulisi nyt kerralla kunnon talvi niin saisi laittaa toppahousut ja pelkät verkkarit alle..monimutkaista tää elämä. ollapa aina kesä.

ja muuten, kyllä ne lapset laittaa päälle vaik mitä pakon alla, mutta riisuvat nurkan takana pois. joten itse päätetty ja tarpeelliseksi koettu vaatetus olisi tietty paras, ettei ne hanskat esim. päädy aina repun pohjalle. vaan ainahan kannattaa valvoa ja nevoa ja näyttää ainakin pienille koululaisille vielä, 5. luokkalainen meillä jo löytää sopivat vaatteet itsekin, ellei äiti ole niitä piilottanut;)))

Vierailija

Tokaluokkalainen tietää, että vanhemmat määräävät tällaiset asiat. Itse voi päättää, laittaako sinisen vai vihreän paidan...

Vierailija

Itsekään en pitkiä kalsareita käytä kuin vasta kunnon pakkasilla, tai kun tuntuu siltä ettei muuten tarkene. Onneksi nuorisolla nykyään on järkeäkin päässä näissä pukeutumisasioissa, ainakin pojilla. Pipot on cool ja räväkät hanskat pitää olla!! Tytyöistä olen hiukan eri mieltä (tarkoitan teinejä) kun kulkevat napapaidassa kesät talvet lyhyen toppatakin kanssa, selkä paljaana, HHRRRRRRR. Niin ainakin meillä.. :(

Vierailija

ensimmäisellä luokalla taisin olla yhden päivän koulusta pois koska valehtelin olevani sairas, myöskään lukiossa en yhtään päivää ollut pois sairauden takia. Pärjään mm. talven ohuella tuulitakilla.

Vierailija

Tuulipuku päällä ja sen alla normit sisävaatteet.Vielä pn ite laittanut tuularit kassiin kun on niin kuuma ollut.Sormikkaat ollut jo kauan kun menee fillarilla kouluun.

Vierailija

Olen täällä kysellyt koululaisten ja päiväkoti-ikäisten vaatetuksesta ja tuntuu, että ovat aivan eri maassa. Koululaisilla tuskin on takkia ja yhdet housut vain ulkonakin. Päiväkoti-ikäisille, vuoden nuoremmille eskarilaisillekin, puetaan sitten jo sukkahousuja, housuja, toppahaalareita ja paksuja nilkkureita jalkaan. Missä vaiheessa tapahtuu tämä muutos noin lämminveriseksi ihmiseksi? ei heitä ainakaan ole noilla päiväkotivaatteilla karaistu sellaisiksi?

Vierailija

kalsarit farkkujen alle ilman kitinöitä koska ilmoitin että nyt on kylmä. Kun sais tytön vielä pitämään hanskoja kädessä :o(

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat