miten toimitte, jos ette saa huutonetissä ostamaanne tavaraa?

Vierailija

miten toimia siinä tilanteessa, jos myyjä väittää, että posti on hukannut lähetyksen, ja lähetys on niin kevyt, että siitä ei saa pakettikorttia sitä lähettäessä?

Kommentit (10)

Vierailija

Ihan sukulaisista oli kyse toisessa päässä. Jyväskylässä selvittelivät, n. 3 kk meni, ei löytynyt. Huutonetissä olen myynyt n. 200 palautteen edestä, ei ole kertaakaan ne hävinneet. Mutta kyllä niitä häviää. Siksi mulla on myös ilmoituksissani tuo ehto, etten vastaa postin kadottamista. Otan vaikka punaisen negan ennemmin ja selitän sitten siinä omassa vastineessani, että ei ollut mun vika.

Vierailija

Tosiaan nuo kommentit tulleet mahdollisten huijaavien ostajien vuoksi tai sen pelon, että joku voi sitä yrittää. Tuollaisen ehdon ollessa ei voi kuin ostaja tyytyä kärsimään menetys, hän hyväksyi huutaessaan tuon ehdon.

Vierailija

eikös tässä ole kyseessä selvä huijari, kun hän on kuulemma lähettänyt lähetyksen, ja huomannut vasta sitten, että en ole edes maksanut eli minä olen hänen mielestään se huijari, ei hän. Todellisuudessa olen maksanut tavaran, hinta sille on kympin verran ja nyt kun aikani kyselen tätä ostosta, hän sanoo, että minkä hän sille voi, että posti on hukannut lähetyksen.

Vierailija

ja lisään vielä, että olen ollut tietoinen toki huijarimyyjistä, mutta eipä ole tullut itselle edes mieleen, että voisi olla huijariostajiakin. Suomessa on muuten melkoisen luotettava posti, itsellä ei ole ainakaan koskaan hävinnyt mitään lähetystä, vaikka postia paljon lähetänkin. ap

Vierailija

Meillä on aivan arkipäivää tosiasia, ettei postiin todellakaan ole luottamista!

Suurin ongelma ovat jakajat/lajittelijat, jotka eivät ilmeisestikään osaa lukea osoitteita oikein. "Hauskinta" on, kun lajittelija pistää meille lähinaapurustossa olevan ihmisen postin, kun hänettä nyt sattuu olemaan sama etunimi kuin itselläni (oletuksena, että hän tekee lajittelun myös toisinpäin sille tuulelle sattuessaa). Suurin ongelma näyttää kylläkin olevan saman pihan eri talojen tunnistamisen lajittelussa, jakajahan pistää lajitellun nipun kassiinsa, eikä sitä enää tarkasta. Siis ongelma korostuu, kun lajittelija ja jakaja ovat eri henkilöt. Meille on lisäksi osunut postinjakaja, joka kärsii jonkin asteisista mielenterveysongelmista (mm. huutaa postilaukullee niin, että lapsetkin pelkäävät). Tästä syystä jakaja onkin sitten säännöllisesti sairaslomalla, jolloin häntä joutuvat tuuraamaan muiden alueiden jakajat omien alueittensä päälle...

Lisäksi omalle kohdalleni on osunut vuosien varrella useita kadonneita postilähetyksiä, mm. työnantajan lähettämät työtodistus & verokortti katosivat iloisesti. Itse olen myös tehnyt virheen lähettäessäni kirjaamattomana maxi-kirjeenä suhteellisen arvokkaan tavaran, joka sitten ainakin vastaanottajan mukaan jäi hänelle saapumatta. Johtuen aiemmista kokemuksistani postin suhteen, en viitsinyt epäillä vastaanottajaa vilpistä, vaan otin vahingon kontolleni.

Vierailija

Olen lähettänyt varmaan 100 pakettia eläessäni ja yksikään ei ole hukkunut. Miehelläni on ollut 15 vuotta yritys, josta lähettää muutaman paketin viikossa -> nolla hukkaamista.

Siksi en oikeasti usko noihin huuto.net -hukkausselityksiin. Onhan se toki mahdollista, mutta tuntuu, että huutonettikauppiaat ovat poikkeuksellisen epäonnisia pakettien kanssa.:)

Vierailija

Myöskään myyjä ei tiedä, valehteletko sinä, että et ole saanut, vaikka oletkin ehkä postin saanut. Näitäkin huijareita nimittäin huutiksessa on. Yhteen sellaiseen törmäsin omissa kaupoissani. Tarkkailin vaan häntä riittävän kauan, niin eiköhän kohta laittanut mun lähettämän vaatteen myyntiin huutikseen. Ja ei muka ollut sitä saanut.

Kiltisti suututtamatta myyjää (hän todennäköisesti voi epäillä sinun yrittävän huijata häntä ja närkästyy aluksi) ehdota, että kompromissia. Ehdota, että kustannukset hukkumisesta laitetaan puoliksi. Se olisi molemmille reilua.

Vierailija

Sen pitää tehdä myyjä, koska hän osaa kuvailla, miltä kirje näytti tarkalleen ottaen ja mihin postilaatikkoon hän sen tiputti ja mihin aikaan. Niitä tietoja ainakin tarvitaan katoamisilmoituksessa.

Vierailija

oli kallis, huusit sen nollapalautteiselta ja vielä kuvakin oli jostakin katalogista kohteessa (ei siis itse otettu), niin sitten menisin sähköpostien ja tiliotteen kanssa poliisille. Ennen sitä kertoisin aikeistani myyjälle ja asettaisin takarajan maksun palautukselle. Ja sitten jos ei maksua tule takaisin, niin sitten poliisille ilmoittamaan.

Mutta jos tuote joku halpa, niin puolittaisin hinnan ja harmittelisin, että voihan tätä sattua postille.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat