***TAMMISET tiistaina***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei pitkästä aikaa! Ekaa kertaa pinoa aloittelen.

Haluaisin tietää, onko teillä muilla menkkamaista kipua selässä? Mulla ollut aika paljon, tänäänkin koko aamun kärvistellyt sen kanssa. Supistelua ei liity tähän kipuun, muuten kyllä supistelee aika usein, kivuttomasti onneksi. Mietin, pitäisikö käydä tsekkauttamassa tilannetta lääkärissä.

Toinen asia mikä mietityttää on mahan koko...Onneksi oon täältä lukenu, että myös muilla tokaa odottavilla on ISO maha. Mä näytän siltä, että laskettu aika on justiinsa. Tämä siis myös muiden kommentti, ei vaan oma käsitykseni mahan koosta. Esikoisesta oli ihan lopussa tän kokoinen maha.

Muuten täällä kaikki ok, vielä jaksaa suht hyvin touhuta esikoisen kanssa. Ulkona touhuilusta tuli mieleen, että kohta alkaa olla housuongelma ulkoilussa, kun en mahdu mihinkään lämpimiin housuihini. Pitäisi sovittaa, mahdunko miehen toppahousuihin.

Hyvää tiistaita kaikille!

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

tässä pienen tauon pidän töissä, ja luen muiden tammikuisten kuulumisia!

Kaikki sanoo että mulla on ihan kauhean iso maha, mutta en mä itse ajattele että se on ihan valtava! välillä en edes muista että mulla on maha, ja sitten kun sattuu vilkaisee peiliin niin hui.. ;)

Mulla kans unettomia aamuöitä.. mä heräilen aina siine viiden- kuuden aikaan kun kauhea pissahätä ja nälkä.. sitten vauva alkaa mönkimään enkä saa unta. Menee valvoessa monta tuntia, ja sitten ei aamulla jaksa herätä millään!

Mulla on alkanut vähän uudestaa etomaan, niinkuin alkuraskaudessa.. Pelottaa että ne oksentelut alkaa taas!! Lisäksi itkeä pillitän monta kertaa päivässä, tää raskaana oleminen ei ihan selvästikään sovi meikäläiselle.. hormonit hyrrää.. Ja olen ollut jotenkin todella mieli maassa, nyt vähän piristää kun muutto edessä! On kaikkea ajateltavaa..

Olisi vielä kaksi viikkoa aikaa täyttää kelan paperit!

-Jos aloittaa varhennettuna, niin saako sen aloittaa vaikka vaan muutaman päivän?? Miten se juttu menee??

Ja kuin kauan niissä päätöksissä menee pääkaupunkiseudulla, espoossa?? jos joku kiltti vastaisi.. :)

malluska rv 29+2 :D :D

Vierailija

Ajatelkaahan, me mennään jo viimeisellä kolmanneksella, niin se aika vaan rientää. Taakse on jäänyt alkuajan öklöttövät pahat olot ja jännitykset siitä meneekö kesken vai ei. Nyt vaan nautitaan loppusuorasta sen minkä voidaan, vaikka se ei aina herkkua olekaan pikku vaivoineen.

Maha-asukilla kaikki hyvin(luulisin). Aamulla kyllä hermostuin niin esimurkkuuni, että pisti ihan supistelemaan, myös selän puolella supparit tuntuivat. Vaan rauhallinen mietteliäs kävelylenkki raikkaassa ilmassa rentoutti mielen ja supparit haaihtuivat kuin tuhka tuuleen.

rv 27+6

Vierailija

teidän juttuja kun kuulostaa niin kuin olis itte kaikki kirjoittanut.Mulla kans masu kasvanut valtavasti ,vallankin viime viikkojen aikana.Viikonloppuna tosiaan yritin pujahtaa yhdestä raosta olin varma et mahdu siitä mut toisin kävi..piti sit kumminkin kiertää toisen,eli pidemmän reitinkautta.Mäkin sain ä-pakkauksen,ihan kivoja vaatteita oli.Meinaatteko te pestä kaikki? Mulla on tässä päivänä muutamana ollut aivan sietämätön kipu häpyluusta hieman vasemmalle ,sellanen etusormen kokoinenalue..vallankin pissatessa ja välillä kävellessä.(kuulostaako tutulta??)To on lääkärinneuvola,josko sieltä jotain neuvoa sais.Soitin eilen äippäpolille ja tänään uudestaan.Epäili et vois olla tyrä kun vaivaa..tiijä sit...kokoajan jotain..Ei mulla esikoiselta tälläsiä vaivoja ollut..mut toisaalta olen melkein 9-vuotta nyt vanhempi joten kait sillä on varmaan osuutta asiaan..tai sit ei ;) Mulla tuntuu et valkovuoto on hiukan hellittänyt tos varmaan 3-4 viikkoo sit tuntui et pikkarit on jatkuvasti märkänä pysyis nyt vaan näin.Jahas,pitää lähtä neuvomaan tytärtä läksyissä..

Lettis73 28+4

Vierailija

Ihanaa lukea kuinka kauniisti kirjotat teidän pienestä Enkelistä. Ja kirjoita jatkossakin, uskon että moni meistä lukee mielellään ja herkistelee täällä palstan takana sun kanssa. Meilläkin masukki rupesi heti pyörimään kun tirautin muutaman kyyneleen kun luin tyttösi laulusta. Halaus teille kaikille ja ajatus pikkuenkelille!!!

-J-

Vierailija

enpä ole minäkään pitkään aikaan pinoutunut =( on mukamas ollut niin kiirettä =D

mullakin on ollu menkkamaista kipua selässä ja välillä myös mahassa. joku mulle kertoi että ois aika normaalia..(?!) meinasin kuitenkin kysäistä asiaa seuraavalla neuvola käynnillä.

masussa kaikki ennallaan =) vauva potkii kovasti ja se tuo iloa päivään =)

mutta nyt koiran kanssa aamulenkille =)

iloista päivää kaikille!!

Vierailija

Hei taas kaikille,

Onpas kiva lueskella kaikkien juttuja. Täällä on flunssa saatu karkoitettua ja olen hurrikaanimatkan & sairasloman jälkeen vihdoin takaisin töissä. Joku kyseli työstä - itse olen palkanlaskennassa, joten päätteellä vierähtää päivät. Vähän ehkä alaselässä on alkanut tuntua jatkuva istuminen ja käynkin välillä vaikka vähän turhaankin hakemassa esim. postit tms. jotta saa vähän liikettä kroppaan. Sijainen on haussa aloittamaan marraskuun alusta, mutta on siinä uudellä hlöllä oppimista, vaikka kk oltaisiin samaan aikaan töissä.

Masun koosta. Kesällä paino laski 4 kg oksentelun takia, mutta nyt on jo lähtöpainoon tullut 6-7 kg. Eli ts. reilut 10 kg heinäkuun jälkeen! Jenkeissä söin kaikkea hyvää pannareista ja juustokakuista lähtien, kuten olin suunnitellut, mutta se sitten kostautu sillä, että painoa todellakin kertyy yli kilo viikossa. Ja maha on kasvanut aivan tolkutonta vauhtia. Mulla kaikki näkyy tossa suoraan edessä. Edelleen on ruokahalu valtava, mutta parina viime päivänä on alkanut tulla vähän öllö olo. Ajattelin siis, että pakko rajottaa mässäilyä, koska viime yönäkin oli jo tosi huono olo. Ja öisin kun kääntää kylkeä, saattaa tulla oksan maku suuhun. Eivät vielä viime vkon lääkärissä mitään sanoneet, mutta oma järki sanoo, ettei nyt ihan tätä vauhtia voi jatkua. Mutta perso kun makealle ja kaikelle hyvälle ruualle olen... Aika pieni kokoinen olen ja vauva perätilassa, joten sf:n ylempää käyrää läheltä mennään. Mutta lääkäri sanoi myös, että perätilassa oleva vauva tekee sen, että sf-mitta on yleensä siellä yläpuolella.

Törmäilystä. Kesällä jotkut kirjoittelivat, että huomasivat jo silloin kömpelyyttä itsessään. Nyt se on ainakin alkanut mulla konkretisoitua. Maha ja paino kasvanu sitä vauhtia, ettei millään pysy mukana omissa mitoissa. Jotenkin on kömpelö olo ja yritän kotonakin varoa, etten johonkin kohta kompastu. Ja samoiten törmäilen ton massun kanssa millon minnekin. Ja kuten Vell@ sanoi, tippuu kaikki mahan päälle. Mulla sama fiilis. Aina jotain leivän murua rinnuksilla ja saa olla tarkkailemassa, ettei nyt ihan vaatteet oo soosissa, kun ravintolasta lähtee :-)

Mistäs muusta oli vielä puhe... talvivaatteista. Itse pohdin talvitakin ostoa ja vaikka aikalailla tykkään ostella, niin siinä tuli joku järkeily vastaan, että ei kandee ostaa uutta takkia parin kk:den takia, jos jotenkin muuten saa järjestettyä. Mulla on nyt yx lyhyt unska käytössä, kun ainut oma takki, mikä menee kiinni. Mutta sitten sain tädiltä lainaan sellasen puolipitkän toppiksen ja siihen kyllä isompikin maha mahtuu. Ei se tietty ihan mun väri ole, on tummanruskea, mutta kuitenkin aika ajaton, vaikka vanha onkin. Yritän nyt sillä sitten pärjätä.

Lääkäri muuten sanoi, että vanhaan aikaan (ehkä vielä muutama vuosi sitten?!) otettiin lantiokuva kaikista alle 160 cm pitkistä. Näin varmistettiin, että lantio on tarpeeksi leveä. Itse olen vain 158 cm, mutta eivät kuulema enää kuvaa automaattisesti. Tätä en ollut ennen tiennyt.

Mukavaa illan jatkoa kaikille. Palaillaan!

Sanzu78 rv 27+2

Vierailija

Luulin olevani ekana!

Meillä on ny sitte tälle päivälle kaks pinoo, ku oltiin Naavan kans samaan aikaan alottamas

Mutta ei kai siihen kenenkää maailma kaadu:)))

Vierailija

Mullakin on mielestäni järkyttävän suuri maha. Itse olen ajatellut, että sillä on tässä vaiheessa jokin syy-yhteys vauvan asentoon. Vieläkin usein tuntuu olevan poikittain, ja kaipa sellainen asento on ulospäin näkyvämpi. Kunhan vaan älyäisi itse kääntyä ennenkuin käy liian ahtaaksi.

Meidän pitäisi lähteä tosrtaina mökille, kun koululaisella on syyslomaa. Saas nähdä miten käy, kun ovat alkaneet povata sateita joka päivälle. Aika käy pitkäksi pienissä sisätiloissa ja ulkovaatteita kuivatellessa. Toivotaan parasta, sillä pienikin vaihtelu piristäisi (kai).

Koululaisen kanssa piti ottaa aamulla kouluunlähtiessä yhteen, mulla korvista nousi savua ja vieläkin huomaan kiristäväni leukaperiä. Ei ollut kuulemma sopivia vaatteita... huoh. Ehti kuitenkin kouluun ja onneksi tänään on pitkä päivä, en just nyt jaksaisi kuunnella sitä narinaa heti lisää. Mieluummin vaikka " stadilaisesti" vänkyttäviä radiotoiMITTAjia. (Inhoan nykytapaa painottaa sanoja loppupuolella.)

Sivuston vauvalaskurin mukaan mulla on tänään alkanut 30. rv!! Sen kunniaksi kuppi kahvia kaikille. enyo

Vierailija

Hei!

Olen seurannut pinoja jo useamman kuukauden ajan, mut vasta nyt tuntui siltä että haluan pinoutua. Odotan kolmattani ja ns " iltatähteä" RV nyt 27 + 2. Isommat ovat jo koululaisia.Olen sairauslomalla ekakertaa eläissäni, oikein lääkärin määräämällä. Mulla on aamuyöt tosi vähä unisia ja se kostautuu loppuviikosta. Tämä viikko lepäillään ja ens viikolla taas yritellään työntekoa. Painosta murehtiville voin vain todeta, että vaikka aikaa on vielä 3 kk laskettuun aikaan alkaa painoa olla jo lupaavasti! =), lähes sama kuin aikaisemmin loppussa. Muutenkin odottaminen on mielestäni varsin erilaista alle kolmikymppisenä kuin yli. Kaikki vaivat ja oireet on käyty laajalla skaalalla läpi, mutta eiköhän se tästä helpota (joskus).

Uudelle tulokkaalle on vaunut yms valmiina, mutta turvakaukalo vielä pitäis hankkia. Vaatetus on myös ongelma, koska aikaisemmat tenavat on syntyneet kesällä ja tämä nyt keskitavella. Kaippa niitä haalareita löytyy vielä tammikuussakin. Sukupuolesta ei vielä ole tietoa, mutta sekin selvinnee viimeistään tammikuussa.

Mukavaa odotusta kaikille toivottellee

Vierailija

Pinoudunpa minäkin pitkästä aikaa. On kanssa olevinaan niin kiire ettei ennätä tännekään kirjotella. Muiden kuulumiset olen kyllä nopsaan käynyt kurkkaamassa.

Talvi tekee tuloaan ja kyllä tänä aamuna jo vilutti ja villakangastakkia päälle äheltäessä pisti kanssa mietityttään nuo vaatteet kun takki just ja just mahtu vielä kiinni. Ehkä sitä pitää kanssa siirtyä tuonne miehen vaatekaapille. Vaikka sekin on niin kukkakeppi kun voi vaan olla niin eipä senkään vaatteista paljon iloa ole.

Eilen tuli äippäpakkaus! Jee. Tosin ehdin vaan pikaisesti katsoa sisällön. Pitääpä tänään syventyä siihen tarkemmin.

Joku kyseli vvuodoista. Mulla on ainakin järkyttävä valkovuoto. Saa kyllä olla pikkuhousunsuoja, muuten ei hommasta tule mitään.

Ja masun koosta. Oli tänään muuten neuvolassakin keskustelun aiheena. Mulla " ongelmana" mahan pienuus. Tai ei se mulle ole ongelma mutta muille tuntuu olevan. Kaikki huomauttelee koko ajan että onpa sulla pieni maha! Olet sä niin pieni vielä.... Neuvolatätsy sano ainakin mulle että vauva kuitenkin kasvaa mahan koosta riippumatta ja kropan rakenne on sellainen että vatsa vaan asettuu uomiinsa hyvin eikä näy ulospäin niin paljon. Siihen vaikuttanee niin moni asia. Että sellasta. Mun mielestä kaikenlaiset kommentit mahan koosta voi kyllä jättää ihan omaan arvoonsa. Oli sitten suuri tai pieni maha.

Muuten kaikki kuitenkin neuvolassa ok. Tosin käskivät ottaa supistusten ja sellasen " putoamisen tunteen" takia hieman rauhalllisemmin. Painoon oli tullut pieni pyrähdys ja nyt on kokonaisuudessaan tullut 4 kiloa. Muuten masussa kaikki ok. Kolmen viikon päästä olis sitten taas polikäynti ja pääsee kurkkaamaan pikkukaveria. Ei malta odottaa. Marraskuun lopussa alkaa valmennus. Ja töitä olis enää 8 viikkoa. Jee.

Minäkin odottelen joulua jo. Olen ehdottomasti jouluihminen ja tämä joulu on kaikinpuolin erilainen kuin muut. Viimeinen joulu " kahdestaan" . Vatsa tulee tietysti mukana ja sitten meillä on

varattu mökki Lapista. Ei kertakaikkiaan malta odottaa...

Mutta olipa tässä taas löpinää kerrakseen. Hyviä vointeja kaikille! Muistakaa levätä.

@ppelssiini&Arttu 27+6

Vierailija

Huomenia!

Meikäläinen kekkuloi kans ylhäällä jo, vaikka lomalla oon ja edelleenkin kipeänä. Eli kaiken järjen mukaan mun pitäis olla vielä Höyhensaarilla. Ei, kyseessä ei oo hetkellinen mielenhäiriö - mulla oli vaan aamulla lääkärille puhelinaika, kun YTHS:llä meinasivat, ettei mun oo mitään järkeä lähteä sinne tässä kunnossa kökkimään... Jyväskylän YTHS ansaitsee kyllä kauniin kiitoksen ymmärtäväisestä ja hyvästä hoidosta; meikäläinenkin on tässä vuosien mittaan rampannut siellä atopian takia valittamassa milloin mitäkin - ja aina on asiat selvinneet.

Tämän päivän ohjelmaan ei kuulu mitään ihmeellisyyksiä. Jos sais pari muuttolaatikkoa taas purettua, niin olisin kovasti tyytyväinen itseeni. Johan nuo kaikeksi onneksi alkavat loppua... Aamupäivällä oon tosin menossa kaverin kanssa kahveelle. Vähän jännittää, kun kyseessä on sellainen tyyppi, joka reilu vuos sitten pisti meidän välit poikki kun menin liian suorin sanoin (meidän pohjalaisten ongelma?) arvostelemaan sen poikaystävää, joka työttömänä roikkui kaverini nurkissa & elätettävänä, juopotteli ja kai käytti jotakin aineitakin... ennen tätä oltiin aika läheisiäkin. Nyt ollaan pikku hiljaa oltu taas yhteyksissä, mutta tälleen tarkoituksella ei oo aiemmin nähty.

Napaan ei edelleenkään uutta. Paitsi että meikäläisen pötköttelyn ansiosta Rontti on ollut varsin paljon liikkeessä. Eilen se ainakin tuntui jumppaavan ihan yhtä soittoa! Tuntuu hyvätä tietää, että sillä on kaikesta päätellen kaikki hyvin. Näin nimittäin viime yönä kamalan painajaisen. Lausuin siinä kovasti vakavana Eino Leinon runoa, joka menee jotenkin näin (sanatarkasti en ehkä muista): " Tuonen lehto, öinen lehto, siell' on hieno hietakehto, sinnepä lapseni saatan..." Vähänkö heräsin paniikissa moisen nähtyäni. Mies sai kauan aikaa rauhoitella, että sain uudelleen unen päästä kiinni.

Toivon teille kaikille aurinkoista ja mukavaa syyspäivää - muistakaahan muutkin levätä!

:) SolAngel & Rontti 25+5

P.S. Piti laittaa sama teksti molempiin pinoihin, kun en tiedä, kumpi on se " virallinen" - ilmeisestikin tämä :)

Vierailija

Tuli heti parempi olo kun luin viestejänne. Eilen täällä E-P:llä oli pakkasta sen verran että sai kaivaa talvitakkia päälle...joka sitten kinnasi hyvä ettei liitokset revenneet kun sen päälleni puin... sitten yritin tuulipuvun housuja jalkaan....nekin jumittuivat tuonne puolireiteen..itku meinasi tulla. Odotan toista lastani ja ensimmäistä odottaessani laihduin ja olin suht hyvässä kunnossa. Nyt paisuin kuin pulla taikina ja paina tällä hetkellä saman verran kuin ensimmäistä odottaessani viimeisilläni! Vaate ongelmaa poden myös minä..aamulla sanoin miehelleni että saanhan käyttöön sinun toppatakkisi talvella...jos se nyt sitten enää mahtuu päälle kun sen tarvetta tulee! Maha on siis tosi iso, mutta ihana :)

On vain ollut sellaista vuoto häikkää...kaiketi valkovuotoa...neuvolassa tutkivat ettei olisi lapsivettä eikä hiivaa ja paikatkin olivat kiinni...no silti murehdin koska se ei ole mielestäni ihan täysin ehtaa valkovuotoa...tai sitten on ja luulen vaan ettei ole! Tässä näitä ongelmia kerrakseen. Olen silti onnellinen. Pian saan jäädä töistä lomalle ja sitten alkaa pian äitiysloma joululta ja saan jäädä kotiin!

Eiköhän tämä tästä iloksi muutu kunhan kuu katoaa ja uni taas maittaa! Onko muilla vastaavia ongelmia?

Iloa syksyyn! t. Untis rv 26+3

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat