Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Truplat Tiistaina

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

MIRULII, ei mittää. Mullakin nyt meni epävarmaksi se siellä olo pidemmän aikaa. Tytöllä meinaan ois enään 3 lauantai jumppaa ennen ku kisat ja 2 niistä menis pois jos oltas siel ens vkonloppu. Seuraava vkonloppu ku on koulua niin silloinkaan ei voi mennä jumppaan. Eli harkitsen tosiaan et tultas huomen ja lähettäskin jo perjantaina pois :(

Mutta pidän sut ajan tasalla ja sitte pikkujouluis viimestään jos ei nyt..

KATZU, onneksi olkoon tulevasta Pojasta =))))))))

mullakin oli tyttöä oottaes pojan syke ja poikamaha ja niin vain tyttö tuli.

Ja poikaa oottaes kätilö vahingos lipasutti vihjeen mikä vain viittasi poikaan mutta itse en halunnut uskoa viimisene asti ;)

Mä en ole kysynyt esikoista oottaes kumpi tulee, en halunnut.

Toista oottaeskaan en kysynyt mutta kätilö tosiaan vihjasi vahingossa sillai et mies oli vakuuttunut pojasta.

Mutta nyt kolmannesta aion kysyä, koska en tiiä jos tää jää viimeiseksi raksaudeksi niin haluan kerran toimia myös erilailla ;))

NEKKU, uutta testiä kehiin vain kunnes selkee plussa. Se on mottoni ;D

Lisäänlö sua vielä kesiksiin odotus puolella vai kannattaako vielä ootella???

Nyt en musita muuta joten menen pesulle ja nukkuu. KEramiikka uuvutti mut totaalisesti. tein hulluna siel ku ens viikol en ilmeisesti pääse :((

Öitä tytyt!!!

=)

Vierailija

sitä aan viel et unohdin PÄIVÄN TÄRKEIMÄN: mä ootin sitä vauvalehteä tänään kun kuuta nousevaa: kipasin kesken unien ovelle kun kuulin että postit kolahti!! eipäs tullukkaan vaikka myyjä niin lupasi!!! Mrrr!! Lokakuun numero eka!!! just joo ees puhelinmyyjiin ei enää voi luottaa!!! jos ei huomenna tuu otan kyllä yhteyttä sinne, mulle luvattin se kantoliinakin!!?? Mirulii etkö sä tilannu sen kanssa? tuliko sulle lehti????

Ihan pettynyt kun ois voinu tänään lukee töissä..- :( paitti en ois uskaltanu kun joku ois nähny sen kuitenkii....

Vierailija

Ihanan levännyt olo. Nukuin ku tukki ja heräsin hiukan ennen ku poika hiipi viereen. 2 min. pojan hiivinnästä kellokin herätteli et aika loppuun asti vetelin unia, onneks :))

MIITSU, siis mulla on tuo pahanolon allot aika usein ihan oireena ennen menkkojakin ja takahampaidenpesu aiheuttaa yökkö liikkeen. Joten en varsinaisesti pidä niitä raskausoireena ja uskon et hiuka helpottaa hetkeks kunhan se raskaushormoni tästä suureenee kropassa. Ja sitte tulee ihan omat yökötykset tilalle ;DD Väsymys mulla on aina. Mut eilen tuntui ihan ylivoimaiselta ;)) Tosin siivosin pvän ja tein tarjottavia muksuille, et ihan syystäkin olin väsy =) Ja ihan normaalia on tosiaan nuo sun pelot. Musta tärkeintä on just se, et sen jälkeen tulee se onnellisuus olo -> jee, meille tulee vauva tjsp. Silloin tietää että kykenee asettelee niitä pelkojaan myös taka-alalle sen ihanuuden edestä pois :)

Mullakin ehtii 100 kertaa pväs käydä mieles -> onkohan kolmas enään terve kun 2 ekaa jo on, jaksanko oikeesti 3 kanssa ku välil 2 kanssakin tekee tiukkaa ;) Mutta uskon että ihan normaaleja ajatuksia itsekullekin, eikös? =)))

NIFKIN, lähinnä mulle kuulostaa vain epäkypsältä miehen alulta se sun kummilapsen isä. Ja juuri sellaiselta että: kun en ole vaivautunut tutustumaan tuohon niin voin ajatella tuosta mitä haluan-tyypiltä.

Ehkä seuraaval kerral kannattas sanoo suoraan ilman mitään yrityksiä esim: tiedän ettet pidä minusta ja luulet että olen mikä lie, mutta jos vaivautuisit ensin tutustumaan minuun oikeesti ja vielä senkin jälkeen ajattelet minusta niin sitte, ollos hyvä vaan. Mutta vasta kun siis olet ensin tutustunut...

Ja sen jälkeen jätät sen äijän omaan arvoonsa. Tärkeintä kuitenkin on että olet hyvä kummi lapselle, tyhmästä isästä välittämättä ;))

Ja turhaanhan lapsen siitä on kärsiä...

NEKKU, juu en minä ole huomen enää testaamas vaan käytin kielikuvaa siitä että " me" testataan sun kanssa niin et olen täällä ajatuksella mukana kun sä testaat =)))

SERPPU, kiitos ihanasta sisustuslinkistä -> juu, ei tosiaan ole helppo vastustaa ostelemasta sieltä mitään ;DDDD Ne keijut täälläkin kiinnostaa ja innostaa =)))

Nyt meen aamupalalle. Ainut oire vois melkein olla täl hetkel sellanen oikea oire et aamusta alkaa vapisuttaa jos en syö. Yleensähän en syö aamusta mitään kun en pysty :/

Palaillaan ja ihanaa tiistaita kaikille. EHkäpä mullakin tänään vois olla joku kiva vauva-idea keramiikka tunnille -> menee pohtimaan... ;)

Vierailija

Just vaate- ja muitakin ostoksia tuo sukupuolen ennalta tietäminen helpottaa suunnattomasti:) Mua ainakin harmittaa kun on tähän asti pitänyt aina ostella " neutraalin" värisiä vaatteita, jotka sitte menis kummalle vaan. Nyt voi ostella oikeen jonkun värisiäkin:) Ja kuten joku jo toteskin, kaupoissa vauvojen vaatteet on melkein sinisiä tai punaisia tai muuten vaan sellaisia et on selkeesti tytölle tai pojalle, neutraaleja harvemmin edes löytää. Enkä halua niitä neutraaleja enää hankkiakaan, eihän kukaan lapsikaan ole neutri ;D

Mut voi olla et mieli vielä muuttuu, jos joskus vielä uudelleen raskaudun. Seuraavalla kerralla voikin haluta tehdä erilailla kuin nyt ja jännätä viimiseen asti:)

[b]Nekku[/b]: Voi kökkö, mikä niitä testejä vaivaa. Toivottavasti huomenna tulee asiaan selko. Muuten siitä raskausarpivoiteesta on pitänyt kysyä, minkä merkkistä se olikaan? Jotain Widmeriä muistaakseni mut oliko se sellasta remederm tjsp? Ja miten se tehos, hävittikö se siis jo vaalenneetkin arvet kokonaan vai vaalensiko se arpia vaan?

Kauhee nälkä pukkaa aina iltasin, taidan mennä jääkaapin kautta nukkumaan. Hyvyys yötä!

Vierailija

[b]Nekku:[/b] Tee uusi testi aamulla, kun pissa on ollut kauan rakossa! Pakko siihen on nyt kunnon viiva saada;) Jos raaskit, niin käy hakemassa apteekista eri testi ja katso mitä se näyttää.

Hyvä [b]soffu[/b] ettei tartte sen kauemmin odotella!;) Ja onneksi [b]Miitä ja Miruliita[/b] saa kans pian piinailla! Sitten meidän elämästä loppuukin jännitys, kun kaikki on plussannut... :) No, toinen kierros sit vaan, hih! ;)

Huomenna kouluun. Plaah. Ja mulla piti olla jo masu, kun seuraavan kerran sinne menen. Ja mitä. Sori!

Vierailija

[color=cornflowerblue][b]Voi ihanaa oon seitsemännessä taivaassa! :D[/b]

Rakenneultrassa käytiin ja kaikki ihan hyvin. Kovin vaisu oli poika aluksi -> pikkuiset kädet oli koko ajan kasvojen edessä ja siellä se " istui" paikallaan. Jonkun ajan päästä alkoi kuitenkin kunnon jumpat:) Mitään poikkeavaa ei löytynyt. Lapsivettä edelleen normaalisti (onneksi) ja normaali aktiivisesti liikkuva sikiö löytyi:) Kätilö sanoi, ettei koskaan saa sanoa 100%:sti ultran perusteella kumpi tulee, mutta vehkeet oli kyllä niin ilmiselvät ettei mitään erehtymisen vaaraa ole:D

Tyttö olisi tottakai ollut yhtä rakas ja tervetullut, mutta kyllä me kieltämättä poikaa ollaan odoteltu alusta saakka:) Eikä ne pulssit näköjään tiedä yhtään mitään. Aamulla sanoin vielä miehelle, et varautuu siihen että saattaa olla tyttö, koska pulssit on olleet " tyttöpulsseja" joka kerta, mutta niin ne vaan hämäs;) Nyt sitte vaan sinisiä vaatteita shoppailemaan!

[b]Talvikki[/b]: Onneksi ei mitään pahempaa sattunut! Varmasti tuollanen pelästyttää ilkeesti:(

Nyt ei ehdi enempää, pitää mennä auttamaan miestä hoitopöydän kokoamisessa. Käytiin tänään hakemassa se ja haluan sen heti kasaan, jot nähdään onko kaikki nippelit ja nappelit paketissa, ettei tarvi niiden perään kysellä puolen vuoden päästä. Mut joo nyt meen ->

Katzu & Niklas :D

Vierailija

Milloin muuten sun ensimmäinen mahdollinen la olisi?:)

Tänään taas olen ajatellut kuinka hyvä aika ens heinäkuu olisi saada vauva:) Kaikkien suoritettujen opiskelu ym. juttujen lisäksi mulla olisi vielä kavereita äitiyslomalla (4). Olis ihana kesä! Lisäksi ainakin 2 kaveria yrittää tällä hetkellä, joten lisää olis kandidaatteja ja syksyllekin kavereita:) Nyt puuttuu enää raskaus, joka kestäisi sinne asti...

Mites [b]Katzun[/b] ultra?

Aiotko [b]Miitsu[/b] mennä alkuraskauden ultraan? Soititko jo neuvolaan?

Milloin [b]soffu ja Mirulii[/b] testaa?! *kärsimätön* [b]Mii[/b] muistaakseni viionkonloppuna?!

Vierailija

Olen ollut taas laiska pinoilija, mutta puolustaudun sillä että olen saanut tehtyä sitä kirottua tehtävää jo aika hirmuisesti! Vielä on toki paljon kesken, mutta kaksi osiota on kokonaan valmiina!!! Rok, rok.

Siihen eiliseen kummihommaan... Olen ihmetelly, että miksi se ukko ei kertakaikkiaan saa mulle puhuttua edes säästä. Aina kun koitan saada jotain keskustelua aikaan se vastaa mulle muutamalla sanalla ja siinä se sitten on. Tätä ihmettelin mooonta kuukautta ja elokuussa ja taas nyt viikonloppuna kysyin tältä minun kaverilta asiaa. Vastaus oli: No se nyt on semmonen ettei sen tarvi miellyttää omasta mielestään ketään. Johon minä sanoin, että eihän se nyt herran jumala tarvikkaan mua miellyttää, kunhan sais jotain puhuttua. Ja jatkoin, että se ei taida pahemmin meikäläistä diggailla. Johon vastaus tuli taas: No kun se aattelee, että kun oot asut Oulussa (tarkoittaa tässä kaupunkia) niin oot jonkunnlainen. Se ei tajua, että oot ihan samanlainen kuin minäkin ja kun se ei oo tuntenua sua ennen kuin muutit sinne. Ja tätä rataa se keskustelu eteni. Voisin päätellä tästä aika helvetin selvästi, että se äijä on ottanut sellaisen asenteen, että koska minä en osaa tehdä esim. talli töitä tms. niin olen turha ihminen. Olen myös kiinnostunut aivan eriasioista kuin hän, joten olen kana tai jotain. Oon kovasti yrittänyt saada sitä keskustelua edes säästä, mutta kun ei. Ja ruumiin kieli on minusta aika hyvä merkki siitä, että se toivois mut lähinnä johonkin hevon vittuun! Luultavasti tmä juontaa niitten seurustelun alkuun (maaliskuussa niilletulee 2 vuotta) jolloin en tullut niitten kanssa juopottelemaan esim tupareihin. Syyn jonka ukko kyllä käsittääkseni erittäin hyvin tietää, ja on mielestäni hyvä. Se voi kyllä olla myös, että se on uskonut jotain äijien juttuja minusta. En tiedä kyllä tosissaan mikä sitä vaivaa. Olkoon. Grrrrr.

Neiti: Miten teillä siellä nyt on mennyt? Onko miehus kotona?

Jellona: Ihana kuulla, että vauveli mesusi terveenä masussa!!!

Miitsu: Ymmärrän itse ihan täysin sinun pelon sekaiset ajatukset!! Itselläni on niitä jo nyt vaikka en ole edes raskaana. Ajatus siitä, että ukko on kohtuudella ajatukselle lämmennyt tekee ajatuksesta todellisemman ja samalla pelottaa ihan hirveästi. Ja mitä kavereidenkanssajoilla on lapsia onjutellut niin niitä kaikkia on jossain vaiheessa raskautta pelottanut, ällös siis huoli :)

Johelle: Lykkyä työn haussa!!!!!!

Nyt on PAKKO jatkaa tuota tehtävää :)

Ja nyt kaikki sitten joukolla plussaamaan!!!! Kovasti tärppi onnea kaikille yrittäjille.

Vierailija

Tänään oli vähän epätavallinen työpäivä. Lähinnä siivosimme paikkoja kuntoon ja lopetimem aikaisin. Menin töistä suoraan kauppaan ostamaan vähän säilytyslaatikoita. Sunnittelin suurta siivousurakkaa ja ajattelin laittaa kaikkia irtotavaroita laatikoihin parempaan säilöön.

En kuitenkaan koko lomaa ajatellut käyttää siivoukseen. Käsitöitä aion ainakin tehdä. Ostinkin uutta lankaa, josta ajattelin tehdä itselleni ponchon. Myös siskon vauvan kastepuku ptäisi saada loman aikana kuntoon. Paljon olen siis suunnitellut itselleni tekemistä, vaikka lomapäiviä on vain pari.

Oli kiva kuulla taas Matteuskista pitkästä aikaa. Toivottavasti saat loman aikana nukuttua niin paljon, että väsymys helpottaa.

Olikos Katzulla tänään se rakenneultra? Täällä odotellaan jo hyviä uutisia.

Kyllä minäkin tutkisin jo mielelläni omaa äitiyspakkaustani. Kunpa vain saisin nyt miehen innostumaan tuplailusta. Täytyy varmaan alkaa sunnittella käännytyspuhetta viikonloppua varten, kun mies tulee matkalta.

Vierailija

ihanaa,syysloma alkoi.

tytöt 3kpl lähtee humenna tädilleen loman ajaksi,tulevat kotiin sunnuntaina.heillä kaikkea kivaa tiedossa,uimista,leffaa,teatteria,ulkoilua=)

ja minulla taas mukavaa viettää aika pikkupoikien kanssa.

eikä tarvitse herätyskelloon herätä,kun ei tarvii koululaisia kouluun lähettää!vaikka kyllä tämä pienin on kellon tarkasti hereillä 07!!!

olette jutelleet äitiyspakkauksista.mä en oo koskaan sitä pakettia ottanut.mun sisko sai kolmannen lapsensa 6kk ennen mun esikoista ja mä perisin sieltä vaatteita.monta kertaa oon suunnitellut ottavani pkt:in mutta aina oon kuitenkin ottanu rahana.

nyt jos sitten joskus saan vielä vauvan niin otan pakkauksen.koska nyt nämä kierrätetyt vaatteet alkaa vedellä viimeisiään.ja aika paljon oon antanut poiskin.

kehukaa tai moittikaa pakettia mulle,millainen sen sisältö on!!??

tietty se sit joskus tulevaisuudessa on ihan eri värinen ainakin mutta kuitenkin....

oltiin ulkoilemassa aamulla poikien kanssa ja aurinko lämmitti.on ollu niin upea syksy,että!ei oo sadeasuja ja saappaita tarvittu lainkaan.

toivottavasti tulee myös hyvä talvi,pikku pakkanen ja lunta!!!

L+5

Vierailija

Kesävauvat on muutenkin ihania :) Vaikka odotus voi tuntua vähän ankeelta, jos on oikein kuuma. Mut must oli ainakin tosi ihanaa kun oli kesävauva. Eppari parani nopeesti kun oli vähemmän päällä. Ulos vaan lueskelee lehtiä ja vauva vaunuihin nukkumaan, tai viltille viereen. Voi kun mä saisin vielä kesävauvan... (vaik onhan se vauva ihana oli kuukaus mikä hyvänsä!) ;D

Marieela - Mäkin hyppasin kesäkerttuihin mukaan. Vähän riskaabelia.. Mut nautinpahan ainakin hetken " raskaana olemisesta" - ennen kun testit toisin todistaa ;) (tai menkat alkaa) Palelee aivan vietävästi... Mul on sukkahousut, farkut, paksut pörrösukat ja kaks neuletta, silti ihan jäässä.

Vierailija

Koko päivä ollut lentoa-->tietty sängynpohjalle meni kolmeen asti, sitten tietsikka temppuili, ja hukkas mun kirjotukset ja kävin parturissa!! (uutta lookkia!!) ja kaverit kävi illalla kylässä viel.. sitten pitikin kiitää työmaalle!!

Katzu: Onnittelut pikkuisesta pojasta!! :) Hyvä että masussa kaikki kunnossa!

Marieela: täytyy kohta kipasta odotuspuolelle lukemaan kesäkerttujen voittoa ;) mä en kyllä ymmärrä noista päivityksistä mitään mutta onnex Soffu on jo parinpäivän päästä messissä mukana :)

Mirulii: näillä näkymin jumppaan lähössä, joten siinä viiden jälkeen passissa, mutta sinkoillaan viesteillä paremmin huomenna!!

Axe: ois ihanaa jos heinäsirkka-vauva teille tupsahtais, ja miksei tulis? plussaonnea!!! en oo aatellu mennä alkuraskauden ultraan, täälläkun joutuu ite kustantaa sen np-ultran kai niin siihen sitten!! toivotaan että tyyppi viihtyy masussa siihen asti ja vielä pidempääkin... kesäkuulle asti ois suotavaa!

Nekku: no voihan kökkö, kyllä se viiva sieltä viel vahvistuu, ihan varmasti: voithan kokeilla jollain toisella testimerkillä?? jos noi ei ala näyttää... Raskaana oot kuitenkin!!!

Johelle: kaipais kanssa palmujen alle... mahtuisko matkalaukkuun salamatkustajana????

Matteusk: hyvää lomaa teille!!

Tiitikälle kanssa hyvää syyslomaa, miehelle vaan kunnon käännytyspuheita!! Toivotaan että ottais onkeensa niistä!!

Nyt loppu taas ajatus joten alan tavaamaan pitkää pinoa... ärsyttävää kun koko päivän ollu pimennossa, nyt saa lukee kaikki jutut niin mitään ei kyllä muista... tätä ei pidä ottaa tavaksi!!

Vierailija

Heippa kaikille!

Taas elonmerkkiä itsestäni lähettelen. Ollaan nyt Itä-Suomessa mun vanhemmilla kylässä, huomenna sit palaillaan takaisin päin (anoppilaan Keski-Suomeen) ja sit torstaina takaisin Tampereelle. On ollut ihan kivaa täällä, tyttö on kans tykännyt tosi paljon, kun on ollut lisää ihmisiä, jotka jaksaa sen kanssa touhuta. Me vanhemmat ollaan saatu sit vähän huokaista.

Niin, hirmusti onnea Marieelalle ja Nekulle!!! Hieno homma tosiaan! Ja olenkohan minä muistanut Miitsuakaan vielä onnitella? En nyt muista, milloin viimeksi kirjoittelin. Kesävauvelit on tosi ihania!

Talvikki, ymmärrän hyvin intosi äitiyspakkauksesta. Mä luulen, että otan tälle uudellekin vauvalle pakkauksen, vaikka meillä on pieniä vaatteita aika paljon. Voi, kun olisi ihana päästä penkomaan pakkausta!

Oma napa: Kerroin - suunnitelmieni vastaisesti - vanhemmilleni raskaudesta. Mä olin aivan varma, että ne tiesi/aavisteli jo. Näin olikin äitini kohdalla, isäni sen sijaan taisi olla ihan aidosti yllättynyt. Iloisesti he kuitenkin suhtautuivat asiaan:). Aika rutiinilla tosin, onhan tämä jo neljäs lapsenlapsi.

Pahoinvointi jatkuu ja väsyttää edelleenkin. Onneksi on vielä puolikas viikko lomaa jäljellä. Torstaina menen sitten neuvolaan, harmi, ettei silloin taida vielä saada edes sydänääniä kuulla, kun viikkoja on kuitenkin vasta 10 kasassa... Ois ollut kiva jo saada varmuus siitä, että masussa todella on joku. No, ultraan meen varmaan parin-kolmen viikon päästä. Viikonloppuna meillä on tiedossa kahden hyvän ystäväni kolmekymppisjuhlat. Siis yhteisbileet. Saas nähdä, miten kauan jaksan valvoa silloin. Ja saattaa olla, että mun juomattomuus voi herättää epäilyjä, vaikken mä viime vuosina mikään viinasieppo olen ollutkaan. No, katsotaan, miten käy.

No, nyt mä menen laittamaan pesukoneen pyörimään ja sitten pitämään seuraa isälleni.

Vierailija

Mä yritän jaksaa pidätellä aamulla, mut jos tuottaa ongelmia niin pisut purkkiin ja apteekkiin saman tien.

Katzu - Joo, Louis Widmer on se sarja ja Remederm - Vartalovoide Kuivalle ja erittäin kuivalle iholle. Ohjelappusessa sitten luki että sopii erinomaisesti raskausarpien ennaltaehkäisyyn ja hoitoon. n.8¿ muistelisin sen maksaneen (ainakin alta kympin oli!). (75ml) Ja vieläkin mul on puolet siitä jälellä. Niis ohjeissa oli vielä et saa paremman vaikutuksen kun pikkasen hieroen levittää rasvan ja näin tein. Niin ja jos meinaat hankkia(?) niin sitä on hajusteetontankin. (Mulla sitä tuoksullista ja aika voimakas tuoksu, jää ihoon pitemmäks aikaa se tuoksu! Et jos ei tykkää tuoksuista niin kannattaa ottaa hajusteeton.)

Mullahan nuo raskausarvet oli jo kivasti haalenneet. Eli ne ei ollut enää punasia, eikä parin metrin päähän näkyny yhtään arpea. Lähes kaikki lähti! Masuun jäi muutamia ja " jenkkakahvoihin" molempiin kaks viirua.

Mut mä käytinkin sitä rasvaa vaan viikon aamuin illoin. Et ehkä nuo loputkin lähtis jos käyttäisin vielä pitempään.. En vaan oo jaksanu alottaa :) Kun se rasva on niin paksua - ei niin kiva laittaa.

Suosittelen kyllä oman kokemuksen perusteella!! Kun kerran neljä vuotta vanhat arvet lähti noin hyvin :D Varmaan toimii myös ennaltaehkäisevästi viel paremmin! Sen levittäminen tosiaan vaan oli vähän hankalaa ja aikaa vievää.. (siihen kannattaa varautua, mut ohjeissa oli et voi käyttää ihan hyvin vaan kerran päivässä. On kyllä niin paksua mömmöä et mulla ainakaan aamuset rasvat ei imeytyny iltaan mennessä silleen kunnolla.)

Tulipa siitäkin stoori ;)

[b]JoHelle[/b] - Eihän me sua unohdeta! :)

Hei [b]Mii[/b] - Ei täälläkään mies usko yhtään mun raskautumiseen!! Sellattii ne miehet on, usein ;) Niille ei taida raskaus kolahtaa ihan samalla tavalla ku meille naisille - vaik testissä ois seittemän viivaa :I

Tuli muuten vessassa pikkasen rusehtavaa valkovuotoa. Toivottavasti ei nyt enteilis menkkoja.. Heti sen jälkeen pikkasen alko jomottaa menkkamaisesti (nyt ei enää)..

Mut huomiseen - toivottavasti huomenna kuulette iloisia uutisia ;D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat