===Tiistaita, SYYSkuiset===

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5372828&p=1&tmode=1&smode=1

Mulla ei ole rillejä, joten uusi aloitus on voinut jäädä huomaamatta...

Kukkuu

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Ihan oikeasti ei olla päästy ollenkaan vauhtiin ton hampaanpesun suhteen pienemmän kanssa:( Hampaitakin tosiaan riittäis harjattavaksi.

Meillä syödään keittiössä iltapuuro ja maitoa, sitten pesulle, yöpuku päälle ja sänkyyn jonne nukahtaa itsekseen. Mutta se hampaiden pesu tosiaan uupuu rutiineista.

Päikkärit on vaihtumassa kaiketi yksiin. Kokeeksi laitan aamupäivisin sänkyyn ja siellä saattaa ollakin kauan, mutta monesti jää arvotukseksi, onko toinen nukahtanut hetkeksikään. Mutta jos ei nytkin hilluis sängyssään, niin enpä sais täällä kirjotella:)

Huikeaa, mun Hb oli 133 verikokeessa! Enkä ole aikoihin syönyt rautatabletteja!

T-P, taitaa meillä mennä paremmin, kun en oikein muistakaan enää millaisista raivareista olen kertonut:) Mutta ei tää elämä mitenkään liian helppoa ole. Ainahan sitä tulee jotain tilalle:) Raivon tilalla taitaa olla enemmän sellasta välinpitämättömyyttä ja oikuttelua. Lisäksi ihanaa kiljumistakin riittää ja monet asiat pitää ilmaista vinkumalla eikä nätisti, vaikkei hätä niin suuri oiskaan. Uusin juttu on siis opettaa sanomaan nätisti asioita, että reagoidaan niihin:)

Nälkä iskee jo nyt! Suklaat huutaa mua alakerrasta:(

T: Ynis

Vierailija

Kokeilin Kepalle Lassien 86 cm toppahaalaria. Kepa näytti ihan astronautilta, tai michelinukolta. Kellahteli vaan ympäriinsä, eikä pystynyt mitään tekemään. Joten mekin varmaan yritetään pärjätä tolla äp-haalarilla melkolailla...

Eipähän olisi hankala hoitotädin vahtia Kepaa, kun se tuohon Lassieen pukisi!

Leppis

Vierailija

taukoa ollut kirjoittelussa, mutta pinot olen yrittänyt lukea.

LeluG: jos meillä ei sitä ole, niin ei tarvita ;) oikeesti meillä on ihan sairaasti leluja. Eräskin ystäväni totesi, että meillä on niin paljon leluja että heidän muksut halusi aina meille leikkiin. Sanoin että tervetuloa, sillä ei nuo silti oo montaa kertaa vuodessa jaksaneet käydä. Pienemmälle ei juuri olla osteltu paljoa, joitain pikkuautoja jne. Synskälahjaksi parkkitalo. Muut on esikoisen ja jotenkin vaan ollaan itekin ihan höpöjä noiden lelujen kanssa, pojalla tuntuu olevan kaikki PuuhaPetet ja TomiTraktorit mitä' kaupasta löytyy. Heti kun kaupaan on uusi noihin sarjoihin liittyvä hahmo ullut, niin jompi kumpi ostaa sen :D Mutta niillä tuo leikkiikin päivät pitkät ja muut ei kelpaa. Nyttynen leikkii samoilla, vauvaleluilla ei ole todellakaan ollut enää mitään käyttöä, just vietiin talliin enin osa ja onnettomimmat myyn kirppiksellä. lahjoiksi on saatu myös tosi paljon leluja ja kyllä nuo mummotkin niitä kantaa. Nyt onnkesi tahti hidastunut kun itsekin tietävät miten älytön niitä on.

Talvipuku. Ei ole ostettu mitään kosteussuojattua, saa nähdä miten pärjää, kun sitten viemme hoitoon. Kaapissa pitäisi olla se äippäpuku ja sitten muistaakseni joku 80 cm puku. Täytyy kai alkaa tarkistella ja sitten vaikka kirppiksellä vierailla, ellei ole tarpeeksi, uutta en mielelläni ostaisi kun seuraavia kokoja on sitten isommalta, mutta ne on ihan kamalan isoja vielä.

Rahoista. Molemmilla omat tilit nyt ja aina. Mä en suostu yhteiseen ja tuskin mieskään. laskut puoliksi ja loput on omia tai laitetaan yhteisiin juttuihin tai lapsiin. Nyt tietysti kun tipuin hoitorahalle ja tienat surkeat niin isäntä maksaa kaikki muut laskut paitsi mun puhelimen. Ruokaa ostaa se joka kauppaan joutaa. Osa otetaan lapsilistä.

Olimme toissa yönä anoppilassa yötä. hyvin meni, molemmat nukkui tosi hyvin. Tänään mennään taas kun tarviin autoa kerhoiluun jamies on huomenna 06-22 töissä, kiva herätä itekin 05.00 ja viedä mies töihin, krooh...Mutta itepä nyrpistelin naamaani kun snaoi menevänsä ylitöihin taas monena päivänä. Tarvitaanhan me kyl sitä rahaa, mutta tympi vain että ollaan vankina täällä.

Yöt on sujuneet mukvasti, molemmat nukkuneet hyvin, mitä isompi jotain ihmeitä höpöttelee välillä yöllä. Mutta Nyttysne maitoilut on taaksejäänyttä elämää, kipii. Nyt kun kehuin niin taitaa ensi yö olla melkoinen...

Tuttis

Vierailija

Täällä notkun koneella vaikka silitysrauta koittaa huutaa kaapista töihin! Siis kuin hyvä hetki olis nyt silittää ku Sassa nukkuu pihalla ja poika meni kaverilleen leikkiin... Mut siinä on yks niistä EVVK-kotitöistä. Onkohan mulla niitä muita ollenkaan....??? Ei taida olla. Ja sen näkee...

Tiivii: Ai että kun olette saaneet taas NIIN herttasia kommentteja reissun päällä ruoista :( Mä sanoin mun äidille mummon kattomis reissulla (kun Sassan tilannetta surkutteli) että tilanne ei ole surkea ku sulle. Huomasi sitten itekin mitä sanoi ja tajusi... Olen pyrkinyt nyt siihen ettei Sassan kuullen asiaa surkutella kun ei se itse tiedä vielä jäävänsä mistään paitsi. VIELÄ. Kauhulla tässä odotan milloin se raivoaminen muiden syömisistä alkaa :( Ja toivon todella että pian saatais JOTAIN syötävää neidillekin! Tietäis vaan mitkä käy ni ai ku olis ihanaa!!!

Taapero: Hih, ei se äidin maito ainakaan meillä tehonnu :) Sassa oli täysimetyksellä melki puol vuotta ja sairasti, sanoisinko tarpeeksi, silti... Mut meillä varmaan antibiootti-kuurit teki tuhoja. Jouduin ite syömään jo laitoksella rajut mömmöt ku tulehdusarvot lens taivaisiin ja Sassakin on joutunu jo aikas monta kuuria syömään (vti:t, korvatulehdukset...) Eikä " meille" siis Sassalle sovi yksikään MHB et vois apua niistä saada...

Tänään oli Pemmikaani (Anu Harkki) esitteleen tuotteitaan asukaspuistossa, MLL:n perhekahvilassa. Ostin Sassalle fleece-hatun. Ite olisin halunnu mutsi. -paidan mut sit iski piheys ku t-paita oli 37e ja pitkähihanen olisko ollu 45... Hui! No, tilaan sit netistä jos raaskin... Niillä oli muuten tosi käytännöllinen " kantoliinatakki" . Siis ulkoilutakki jossa sellanen lisä-kaistale edessä, ipana mahtuu saman takin alle! Tosi kätsä. Sit oli myös fleece-takki samalla idealla. Tuli Mimmuli mieleen :)

Ankkis ja Mimmuli: Voi kun tulee mieleen reilun kahden vuoden takaset tunnelmat! Se on NIIN ihanaa suunnitella! Materiaalit on olleet mieluisia, nyt pitäis vaan jonkun tulla sisustaan tää kämppä muuten! Olkkari on niin kolkko, kylmä ja tympee et plääh... Tuotiin kuitenki vanhat kalusteet ja olkkari on kaks kertaa vanhan kokonen... En vaan ite osaa ollenkaan silleen sisustaa. Ja huonekaluja ei raaski uusiksi pistää niin kauan ku kotona oon... Seinillä ei oo mitään ku aina miettii et kun uusii kalusteet tai muuten siirtelee niitä ni sit on reikiä väärissä kohdissa (tapetit seinissä...) Nii eikä ole mitään kyllä ns. pöydilläkään ku neiti on " pikkasen" täystuho ;-)

Nyt jos menis syömään vielä ku sais rauhassa syödä.

Kerppu

Vierailija

Aamulla herätessä katselin ikkunasta että mitäs kummaa valkoista talojen katolla... En kiinnittänyt enempää huomiota. Parin tunnin päästä katselin uudestaan kun aurinko alkoi paistelemaan. Valkoinen juttu oli vähentynyt. Lunta! Jeejee, talvi tuli!

Kävin tänään hakemassa verhot... Ihanat vaalean siniset nalle puh verhot pojan huoneeseen ja keittiöön uudet verhot. Sitten vein kankaat tuossa anopille joka ompelee ne sitten kokoon kun minä en tällä hetkellä omista toimivaa ompelukonetta.

Sitten jee, meille tulee tänään uusi sohva! Tosin se on ollut pari vuotta mun pikkusiskolla sen huoneessa kun hän siis asuu vielä äidin luona. Mutta tuota sohvaa ei juurikaan ole siellä käytetty joten on vielä erittäin hyvässä kunnossa. Nyt pikkusisko kysyi haluisinko sen kun hänellä ei ole huoneessaan enää tarpeeksi tilaa. Juu tuo meille vaan, ei haittaa! :D

Ynis ja Ramika(ko se oli) te voisitte luovuttaa mulle tota ylimääräistä hemppaa... Olisin tyytyväinen jos mulla se olisi joskus edes yli 100! :(

Haalareista: Meillä on täksi talveksi hankittuna kahdet paksummat haalarit, toisissa jokseenkin vedenkestävä pinta ja nämä vain siksi että minä en vain pidä äp:n haalarista. Se on liian vauvamainen! Ja toisaalta eipä se paljoa kosteutta taida pitääkkään että varmaan ihan käytännöllistäkin varmaan hankkia vähän paremmat. Haalareissa koko 80 (silti TOOOSI iso) ja 86cm. Lisäksi anoppi oli kirpputorilta löytänyt ihanan keltaisen kaksiosaisen haalarin joka 80cm ja menee vielä toistaiseksi nämä kylmät syyskelit, muttei enää lumen tultua koska ei pidä märkää ja on kokonsakin puolesta aika nafti!

Iltarutiineista: Meillä ei mitään ihmeellistä. Jos kylvetään (2-3krt/vko) niin siitä vaipanvaihto, yökkäri, iltapuuro ja suoraan sänkyyn maitopullon kanssa, uninalle soimaan. Nämä siis samat ilman kylpyäkin. Nukahtaa itsekseen. Joskus painii nallen kanssa hetken maidon loputtua. Hampaat pestään yleensä aikaisemmin illalla jossain vaiheessa viimeisen ruokailun ja iltapuuron välissä.

Nyt ei tule mieleen mitään muuta... Menen tiskaamaan.

Sittis & Axelmus joka vetelee hirsiä juuri rankan shoppailureissun jälkeen.

Vierailija

Viime yönä valvotti sitten isompi, kova kuume ja kurkku kipeä. Lääkäri määräsikin antibiotin. Mitenköhän sekin annetaan. Isommalle kun laitetaan särkylääkekin suppona :(

Onneksi näitä lapsia ei ole kuin kaksi, muuten en varmaan nukkuis ikinä. Nyt nukkuvat molemmat päiväunia, mutta mun täytyy kohta soittaa yksi puhelu, joten kulutan aikaa teidän kanssa.

Väsymys on sitä luokkaa, että tuntuu, että olis krapula: huono-olo, tekee mieli koko ajan syödä ja juoda limua :(

No, jokohan vois soittaa? Moi.

PL -omaa napaa vaan, sori.

Vierailija

Tultiin muskarista, typy meinasi nukahtaa jo höyhensively-nunnutinuu-laulun aikana. Nukahti vaunuihin ja sain unessa kannettua tänne kolmanteen kerrokseen, haalarit pois ja vielä pinnikseen. Aika väsynyt taisi olla pienokainen. Nyt kinkkukiusaus kypsyy uunissa (onkohan maailman nopein uuniruoka?). Ihana hengähdystauko!

PiLe, voi kurjuus. Halauksia ja jaksamista.

Meidän lähipiirissä pyörii ihmeellinen mahatauti, jossa minä olin viime ti, eilen sairastui ystäväni ja tänään siskoni. Taudilla täytyy olla monen päivän itämisaika ja tartuttaa vielä oireiden jälkeenkin, koska olin ihan kunnossa jo la kun ystäväni kävi kahvilla ja kuitenkin sai tartunnan! Tai sitten tuo typykkä oireettomana jakelee tautia muille?! Mies ei kumminkaan oo sairastunut, ihme homma. Yleensä mies on meillä se tautimagneetti ja muhun ei pure oikein mikään kun vastaanotolla altistuu miljardille pöpölle päivittäin. Saa nähdä mikä rumba alkaa parin vkon kuluttua. Influenssarokotteen otan tänä vuonna, en oo aiemmin ottanut mutta typylle en sitä tautia haluaisi. Itsellä ei oo niin väliä.

Haalarssonit: meillä reimatec 86 cm talveksi, äippäpk:n pukua en oo sovitellutkaan. Täytyypä kokeilla mahtuuko vielä. Nyt käytössä välikausi-kosteussuojattu Remu (tosi hyvä, 92 cm mutta vyötärökiristyksen ansiosta ei oo liian iso!) ja sen alla aamukylmillä villahaalarit.

Mies ja kotityöt. Meidän miekkonen pitää keittiön siistinä, pesee pyykt ja järjestelee. Ruuanlaitto ei oikein suju, nyt mietinkin miten ruokatalous hoituu kun meen töihin. Täytynee kehitellä erilaisia uuniruokia jotka mies voi laittaa kypsymään ja syödään kun tuun kotiin. Onneksi mulla päivät päättyy usein jo 15 jälkeen, joten ehdin hyvin itsekin kokkailla. Päivisin nämä varmaan syövät purkkiruokaa ja mies muroja. Mies söisi vain muroja ja leipää jos olis sinkkuna :D

UnetusG: iltapuuro, pesut (kasvot ja hampaat), yöppä päälle ja sylissä yömaidot (niin, hammaspesun jälkeen) ja siihen nukahtaa. Omassa huoneessa nukkuu, heräilee usein aamuyöstä kertaalleen. Ehkä joka toinen yö vetäisee 20-7 heräämättä. Jos heräilee viiden jälkeen, otetaan meidän väliin kun ei oikein enää muuten rauhoitu, sydänyön herätyksillä riittää pikku silittely. Päiväunillekin nukutan syliin tai vaunuihin, itsekseen nukahtaminen on toistaiseksi tuntematon käsite.

Pälätipäl.

- tea -

Vierailija

Leluja en ole ikinä itse lapsille ostanut, ehkä yhteensä viisi lelua kaikille lapsille yhteensä kaikkien näitten vuosien aikana. Ja silti tuntuu että leluja olisi ainakin kymmenen lapsen tarpeisiin. Niitä kun ostelee mummit ja kummit ja kaverit kun tulee synttäreille jne. Viime aikoina kun ollaan asuttu ahtaasti ei mummeilta ole enää tullut kovin paljoa leluja (helpotus!) mutta hurjan paljon niitä on. En ymmärrä miten niillä ehtii kaikilla ikinä leikkiäkään. Mutta jos joku kysyy mitä lelua lahjaksi saisi tuoda niin pyydän yleensä ihan tavallisia legoja sekä Brio-junaradan osia. Ne kun on rakennustavaraa ja junaradastahan ei voi ikinä tulla liian pitkää, eikä legotalosta liian korkeaa.

Rahat meillä on yhteiset, ja mies hoitaa isommat raha-asiat. Tietysti isommista hankinnoista keskustellaan, mutta minä jätän mielelläni vastuun suurista päätöksistä miehelle. Viime viikolla mies osti Hulluilta Päiviltä meille digiboksin, ja se nyt oli aika kallis mutta pakkohan se olisi ennemmin tai myöhemmin ollut ostaa kuitenkin.

Talvipuku on jäänyt viime talvelta, 68-senttinen Reiman puku mahtuu ihan hyvin vielä Lillin päälle. Äitiyspakkausta emme ottaneet mutta isoveljen tyttömäinen äp-haalari on ihan käyttämätön, ja sen otan Lillille käyttöön kunhan löydän sen :-/ Totta, että äp-haalari imee kosteutta, mutta vaunuissa se menee ihan hyvin. Tarkoitus olisi ostaa Lillille uusi talvihaalari kokoa 80 tai 86, mutta Hullujen Päivien haalari olikin niin huonolaatuinen ettei sitä viitsinyt ostaa enkä ole saanut aikaiseksi lähteä etsimään mitään muuta. Merkki saattaisi olla Reima, tai Jonathan. Kun näiltä muuttotouhuilta ehtisi niin kävisin kaupungissa katsomassa.

PiLe, *halaus* sinulle ja paranemista pikkumiehelle. Kurjaa kun teitä noin koetellaan.

T. Ankkis

Vierailija

Mulla ei ole mitään asiaa:) Miten tämä on mahdollista?!

Mutta ajattelin ilmoittautua, että kasvaisi pino:)

Hmm...

Meillä ei puhettakaan että mahtuisi äp-haalari, eilen oli ekaa kertaa talvihaalari päällä (travallen remu, sellainen ei tiukkaa kummaria vyötäröllä malli) ja säikähdin, että tuliko ostettua liian sopiva, jotta mahtuu koko talven. Koko oli 86cm.

Mahan pohjassa oireilee pieni jännityksen vire, vihdoin ja viimein vieroitetaan eläimet tänään. On vaan jäänyt miehen työkiireiden takia, noloa. Se on vaan minun mielestä niin kauhiaa touhua, että aina jännään ettei mitään satu, nyt en pääse edes apuun vaan seurailen Motin kanssa taustalta ja keitän apuvoimille kahvia:/

Lila: Voimia! Mulla meni eilen hermot niinkin pienestä, kun nukutin MOttia puolituntia=normaalia paljon kauemmin, niin mies ei ollut tehnyt mitään, esim, kerännyt leluja, keittänyt pulloja ym. Saipahan tuo itsensä vauhtiin kun näki mun kiukkuisen naaman.

Motin fllunssa pahenee ja meillä jää Porvoon reissu väliin. Oli tarkoitus lähteä Motin kanssa huomenna ja mies olisi tullut viikonlopuksi perässä, mutta ei toista ressua viitsi raahata. Olen helpottunut, en olisi jaksanut lähteä,mutta kun tuli aiemmin luvattua. Silti tosi huono omatunto, varsinkin kun ei sieltä ole mitään kuulunut, kai nyt lapsen sairastuminen ymmärretään, meni vaan toisten syysloma suunnitelmat samalla.

No niin, tulihan sitä juttua:D :D :D

Aavis ja Motti+ sekä muu sekalainen seurakunta

PS:SImam, hyvää matkaa!

Vierailija

Sain siirrettyä sänkyy,mut saa nähä kauanko nukkuu ja miten ilta menee..

Olen alkanu taas käydä vaatteita läpi,mitkä pieniä ja mitä en ite enää pidä.Taas pitäs päättää et mitä niille teen..jaksaako myydä vai lahjottaako,kohtahan ne joulupadat taas tulis.Meil on 3 vauvan toppapukua,joista yks käyttämätön(esikon ä-pakkauksen)..ja ne 2muuta vaa vaunuissa ollu.

Meil on ostettu Jonathanin 86cm puku typylle.Äippäpakkausen puku on kai aika sellanen et imee vettä,mut en alkas enää 80cm pukua ostamaa vaa vahtimista lätäköissä ja kurikset.Töissä huomaset

ä-pakkuksen puku kauheen ei kätevä pihalla ole...

Jos päiväkaffelle hilais ittesä..

jatu

Vierailija

Kyllä,siinä oli rasioita,suklaa joulupukkeja ja joulukalentereita!!!!kas kun ei Kulkuset soinu!!!Siellä on tällänen vuodenaika tori,taitavat nyt olla VÄHÄN aikasessa,mutta siitä joka kauppareissulla pitää kävellä ohi!!

Typy kiukkuaa ja vikisee ja roikkuu!!!Kun olin kaupassa kaikki oli hyvin,leikki ihan tyytyväisenä...Voi ku mukavaa :-/

Vaateprojekti edistyy..Pojalla jää lähes kaikki ulkovaatteet pieniks,samoin typyn syksyhaalari jää pieneks.Tulee kallis kavät,täytyy yrittää kaikki poistot pongata!!Omista vaatteita pari paitaa saa armoa kevääsee,mut jos edellee pieniä ni lähtö tulee..

MEillä onneks nämä lapsukaiset vetävät lääkkeitä ku sienet ni ei tarvi pähkäillä et miten sais annettuu!Sitä paremmin kyllä täytyy kaikki piilottaa..

Ja taas typyn seuraan..

jatu

Vierailija

Sillä tänään aamu alkoi 5.30. Huokaus, syvä syvä huokaus. No, syy tais olla pienen pojan nälkä. Me annetaan tuolle viljattomalle pojalle maissiperunasosetta (purkkiruokaa, hyi laiskoja kun ei jakseta keittää vaikka maissipuuroa) iltaisin. Hyvä satsi semmonen purkki, siinä on kaksi kertaa sama määrä energiaa kuin perunakukkakaalissa. Nooh, eilen ei ollut tuota normaalia iltapalaa kaapissa ja Onska sai vain perunakukkista. Eihän sillä lirungilla nälkä pysy. Tämä on mun tulkinta. Toivottavasti olen oikeassa, eikä tämä ole taas joku vaihe, että aamut vain aikaistuu...

Muuten kai yö meni hyvin. Minä en ainakaan ole Onniin herännyt, omaan kurkku- ja selkäpipiin vain. Nyt Onni on jo pian tunnin ollut päiväunilla. Itsekin yritin ja olin kai jo nukahtamassa kun muka kuulin itkua ja jäin sitä kuunteleen ja sitten valpastuin.

Ihanalle kuulosti keilinin ideaali iltanukutus:) Kyllä mä luulen, että meilläkin helpottaa koko ajan. Eilen Onni tosiaan jäi silmät vielä auki lauleskeleen kun poistuin huoneesta. Eli kyllä tuo poika osaa nukahtaa kunhan on riittävän väsynyt, jota eilen kyllä oli.

Kyllä taas sapettaa tämän pienen kaupungin olosuhteet. Se käsittääkseni ainoa lastenlääkäri yksityisellä puolella on kaks viikkoa lomalla. Pitää siis varata ens viikolle Ouluun aika. Haluan LL:n sanovan painavan sanan tuohon rohinaan ja sen lääkitykseen. Jos minulta vielä kysytään, meidän poika ei koskaan enää hengittele ventolinea eikä mitään muitakaan suihkeita! Kun ei ne auta edes.

Nyt joukolla kaikki syyspaaperotaaperoiden äiteet pinoilemaan!!! Ei anneta kuihtua tämän homman, eihän?! Epätoivoisen äireen pyyntö:)

Yniäiseltä on pitänyt kysyä asiaa. Ymmärrän, jos et halua vastata mutta kysyn silti. Älä suutu:) Siitä teidän isommasta rinsessasta. Jokunen aika sittenhän kerroit hänen saavan niitä raivokohtauksia aina silloin tällöin. Onko asia helpottanut sen suhteen? Ihan vaan mietin, miten teillä siltä osin sujuu nykyään. Anteeksi uteluni. Ja todellakin, onnittelut pienemmän purukalustosta!!! Onni vasta haaveilee edes neljännen alahampaan saamisesta, tällä hetkellä 7 hampia.

Nyt jorinat sikseen. Kukkuu, lanseeraapas joku kinkkinen galluppi tälle päivälle!

T-P

Vierailija

Räkää, kiukkua, hampaita, räkää, kiukkua... siinä meidän päivä/yöohjelma neidin osalta ja tämä ihanuus alkoi perjantaina. Ei viihdy kotona eikä ulkona.

Mä ainakin tulisin melukylään asumaan :) ois niin kiva kun naapurissa ois kaffeseuraa aamupäivälläkin.

Hanskat pysyy kädessä, ei edes yritä ottaa pois siis. Silti kädet on jääkalikat aina kun tullaan ulkoa.

Iltahommelit: Puuro ja maitoa nokkiksesta (ei kyllä juo), pesu, vaipanvaihto, hampipesu (kun vaan muistais) jos jaksaa niin valvoo vielä hetken sylissä tai touhuten jotain. Sitten sänkyyn, hetken silitys ja meen pois niin sinne likka itekseen nukahtaa alta viiden minuutin.

Pöpökarkotus ois vissiin paikallaan syysvaaperoitten ja mammojen keskuudessa, taitaa olla enemmän kipeetä kuin tervettä porukkaa :(

Hilu

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat