Ihmeellisiä vaivoja raskaana olessa!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Viime yö meni valvoessa kun oikea takareisi oli niin kipeä,pakotti ja paikallaan/pitkällään olo sitä pahensi.Soitin jopa äitiyspolille keskellä yötä kysyäkseni neuvoja.Oli niin tuskaista.Otin jo klo24 panadolin mutta ei auttanut.Kehottivat sieltä sitten klo2.30 ottamaan vielä kaksi lisää ja laittamaan kylmää.Tänään pitää soittaa sitten neuvolaan mutta eihän asialle voi varmaankaan mitään tehdä. On tullut sellainen olo että kaikki vaivat vain jotenkin sivuutetaan.Pakotus taitaa kuulua raskauteen...

Pakotus jatkuu näköjään edelleen...Sain nukuttua onneksi 5 tuntia.

Eiköhän tämä ole joku lihaskramppi mutta mikä sitten auttaisi?Pelkään jo että on joku tukos tai jos tämä onkin jo vaikka jotain supisteluja.Vauva onneksi liikkui yöllä.Vaihteli myös asentoaan että en usko että pakotus siitä johtuisi.

Rvko30

Kommentit (3)

Vierailija

Mulla on ollut saman tyylistä oireilua... Mulla vaivaa oikea reisi, lähinnä sivulta. Aluksi se puutuu / iho tulee tunnottomaksi ja sitten (varsinkin öisin) alkaa reiteen sattua ihan s*atanasti (sellainen todella kova pistävä kipua). Monasti olen öisin herännyt, kun olen huutanut kivun takia. Jalan liikuttelu auttaa. Kun vaiva äityy pahaksi, mulla on reisi päivisin kosketusarka ja puutunut ja saatta alkaa kipuilla, jos ei riittävän usein liikuttele jalkaa. Mulla on tää vaivannut jo kesä-heinäkuulta saakka (nyt on menossa rv 25+1).

Kävin pariin otteeseen lääkärillä vaivan takia ja kummallakin kerralla diagnoosi oli, että alaselästä lähtevä hermo on jotenkin jumissa ja kipu " säteilee" jalkaan. Ei tuo kyllä mitään tavallista säteilykipua ole ja selkä ei ole ollenkaan kipeä. Toisinaan tuntuu, että alaselkä olisi jumissa (mutta ei ole siis ollenkaan kipeä). Nyt kun maha on kasvanut (ja kävelen paljon) olen ostanut tukivyön ja se auttaa jonkin verran.

Jalan olen saanut pysymään kohtalaisen kivuttomana, kun olen venytellyt selkääni perusteellisesti päivittäin. Joten eiköhän vaiva johdu jotenkin selästä. Jos reisi pahasti vaivaa, otan kahtena peräkkäisenä iltana Panadolin nukkumaan mennessä. Silloin saa nukuttua paremmin ja reisi on tuon " kuurin" jälkeen parempi.

Jos käyt lääkärillä, kiinnostaisi kuulla mitä sulle sanottiin.

Vierailija

Mulla on ollut raskauden aikana iskiastyyppistä kipua. Pakaroissa jumissa olevat piriformis-lihakset kiristyvät ja puristuvat iskiashermon ympäri. Tämä aiheuttaa hermoperäisen kivun reidessä, jopa pohkeessa asti.

Minulla on noiden piriformisten hierominen auttanut tosi paljon. Aluksi ne saattaa olla ihan kosketusarat, mutta kunnon hierominen aukaisee niitä kummasti. Ensin pitää kuitenkin löytää hyvä hieroja jonka antaa koskettaa pakaroihinsa. ;)

Jos ongelma on noissa lihaksissa, myös kävely ja pakaralihasten venyttely auttaa. Etenkin sitä puolta kannattaa venytellä huolella, millä kipu on voimakkaampi. Piriformiksille on ihan omia venytyksiä, joita kannattaa kysellä esim. hierojalta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat