Imetys ja lapsen ruoka myöhemmässä iässä

Vierailija

Olen ihmetellyt paria tuttavaani jotka imettivät tosi pitkään ja sitten kun lapset siirtyivät normaaliruokaan ei ruoan laatua voi ylistää.

Valmiseineksiä liian tiuhaan, ranskalaisia, kalapuikkoja, purkkikeittoja ja pullia sekä karkkeja. En ole nähnyt lasten syövän vihanneksia tai hedelmiä ollenkaan. Onko tuosta pitkään imetyksestä mitään hyötyä kun se pilataan myöhemmällä ruokavaliolla?

En ole viitsinyt asiasta keskustella heidän kanssaan koska tiedän heidän olevan kovin imetysmyönteisiä. Itsekseni olen miettinyt vaan (tulevaisuuden varalta: omaa lasta ei ole) onkohan näinkään hyvä.

Kommentit (10)

Vierailija

Mun tuttavapiirissä voisi sanoa on asiat olleet aivan päinvastoin. Ei-imettäneet ovat luottanneet teollisesti valmistettuun purkki- ja einesruokaan ja imettäneet ovat aika hauskasti toimineet stereotypiansa mukaisesti ja antaneet pienokaisille kotona valmistettua luomupöperöä.

Vierailija

Olen ihemtellyt tuttavaani, joka eiimettänyt kahta lastaan lainkaan. Kun laoset sitten siirtyivät normaaliruokaan, ei ruoan laatua voi ylistää.

Valmiseineksiä liian tiuhaan, ranskalaisia, kalapuikkoja, purkkikeittoja ja pullia sekä karkkeja. En ole nähnyt lasten syövän vihanneksia tai hedelmiä ollenkaan.

En ole viitsinyt asiasta keskustella heidän kanssaan koska tiedän heidän olevan kovin korvikemyönteisiä. Itsekseni olen miettinyt vaan (oma lapsi, täysimetetty 5kk, osittain 12kk ja myöhemmin terveelliseen, paljon kasviksia sisältävään ruokavalioon siirtynyt taapero) onkohan näinkään hyvä.

Kysymys kuuluu, miten imetys ja huonot ruokailutottumukset liittyy yhteen?

Vastaus: ei mitenkään.

Vierailija

Tää toinenkin näistä ei tee koskaan mitään ruokaa ite! Lapset kun oli meillä kylässä ihemettelivät kuinka isoja lihapullia ja kysyivät minkä näköinen rasia,että osaavat pyytää äidiltä näitä mun lihapullia. Miten vaikeaa on tehdä lihapulla itse?!

Nph, kummatkin lapset on ylipainoisa reilusti, eikä ihme kun syödään hampurialsiakin 2-3kertaa viikossa, puistattaa..

IKINÄ en syöttäisi lapsestani lihavaa, musta se on ihan lastensuojeluasia!

Vierailija

sitten on ihan sama mitä sontaa syötetään / syödään seuraavat about kahdeksankymmentävuotta. Minusta asia on täysin päinvastoin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat