**PUOLUKAT tiistaina**

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

kp 26/26-28 menossa, ja ei tietoa kuukautisista. Eilinen testi näytti negaa, joten odotellaan vaan josko ne kuukautiset sieltä vielä tulisi.

G: Kotona haluaisin olla mahdollisimman pitkään. Esikoisen aikana olin pitkään kotona, ja nautin niistä vuosista. Oli sitten muutaman kuukauden perhepäivähoitajalla, ja niin järkky kokemus oli niin lapselle kun äidillekkin, että hain tytölle päiväkotipaikkaa, ja valituksen sai peräänsä perhepäivähoitaja.

Päiväkodissa viihtyi sitten oikein hyvin kunnes kouluun meni :)

Nyt olen ollut keskimmäisen syntymästä (-02) saakka kotona, ja viihtynyt oikein hyvin. Sittemmin päiviämme sulostuttamaan syntyi -04 toinen poika, ja poikia hoitelen edelleen kotona :)

Sitten joskus kun töihin menen takaisin, menevät lapset (monta niitä sitten onkaan ;) ) päiväkotiin, se on vissi juttu.

Itse en henk.koht. perusta perhepäivähoitoon laisinkaan, en näe siinä mitään positiivista, se ei jotensakaan " palvele" mun ajatuksiani. Enkä liioin ole tavannut semmoista perhepäivähoitajaakaan, jonka huomaan uskoisin lapseni ;O

Poikkeuksia varmaan on (epäilemättä :) ), mutta mulla ei ole järin positiivinen käsitys pph:ista ylipäänsä. Olen nähnyt ja kuullut niin paljon outoja/käsittämättömiä tapauksia, että ei kiitos.

Onneksi asia ei ole vielä ajankohtainen, mieluusti hoidan vielä yhden mussukan kotona, ja mietin sitten vasta näitä hoitojuttuja ;)

Työelämä tuntuu jotenkin niin " etäiseltä" , töissä en ole viitsinyt aikoihin edes käydä, joskus satunnaisesti törmännyt johonkin työkaveriin, ja vaihtanut muutaman sanan. Kiva heitä on nähdä, mutta en kaipaa töihin laisinkaan ;O

Alkuvuodesta pitäisi ilmoitella hoitovapaan pitämisestä (jatkamisesta), jospa siihen mennessä vauva antaisi ilmoittaa tulostaan, niin tietäisin mitä ilmoittaa töihin ;)

Ihanan aurinkoinen syyspäivä :)

Leijona-80:lle laitoin viestiä tulemaan :)

Aurinkoista syyspäivää ja aurinkoista mieltä meille kaikille! :)

Vierailija

[color=green]Sinäkös se olit, jonka käpälän jäljet on korukaupan ikkunoissa?! Käytiin kaupungilla ja joku tyttö katteli innokkaasti koruliikkeen ikkunaa... Heti tuli mieleen että oletkohan sinä...?!?

Käytiin hesessä syömässä joten nyt olis varmaan syytä lähtä kävelylle... Nyt vasta tultiin kotiin kun heti töitten jälkeen lähettiin kaupungille ja käytiin katteleen puhelimia...

Ai niin, meillekin tuli tänään vauvalehti. Mies ei ollut yhtä tohkeissaan kun minä...

Vierailija

Voi apua, onko kaikki puolukat jo melkein raskaana??? Onnea niille, jotka ovat.

Tänään tuli vauvalehti, jotenkin tuntuu pahalta lukea sitä neutraalisti, ei vaan voi sille mitään että rupeaa suututtamaan ja tulee paha mieli... taitaa olla osittain syysmasennusta, mutta kun haluan sen vauvan nyt, tai edes lupauksen, milloin voidaan aloittaa vauvan teko..

no, paremman puutteessa olen suunnitellut meidän hääkutsukorttia (ei siis tietoakaan milloin häät on, mutta kun mies on osoittanut jo tässä vauva-asiassakin niin saamatonta hitautta, niin eköhän ole aika hoitaa sitten itse homma kotiin tässä hääasiassa edes, saakoon mies sitten kutsun vaikka omiin häihinsä, tai ei nyt sentään. Jep, eli, tietääkö joku, voiko leimasimia teettää missään??? Olen piirtänyt kuvan, jonka haluaisin painaa kortteihin, ja siitä pitäisi siis teettää leimasin

huomiseen.

-ilona

Vierailija

[color=green]Kyllä nelivuotias piirtelee ja värittelee varmaankin jo kovasti. Minun kummityttö on ainakin väritellyt jo pitkään, ja on nyt 5, eikä ihan mitkään yksinkertasimmat ja isoimmat kuvat enää käy vaan esim. barbi, miina ja manu, eläimet, nalle puh, ym.

Vierailija

Mulla ainaki on neulomisinnostus edelleen päällä, vaikka oon aina tykännytkin neuloa. Mun innostus on sellaista kausiluonteista, yleensä syksyisin saan inspiraatioita tehdä kaikkee mut joulun jälkeen pikkuhiljaa innostus hiipuu.. Tekis mieli neuloo kaappiin jo valmiiksi vauvan vaatteita mut toisaalta taitaa olla vielä turhaa ku ei voi tietää et saako vauvan kahden vuoden vai vasta kymmenen vuoden päästä.. :(

G:Sitten kun joskus vauvan saan niin täytyy tilanteen mukaan katsoo kauanko on mahollista olla kotona. Mut sit ku hoitoon viedään niin kyl paikkana on päiväkoti. Perhepäivähoitajista on aika huonoja kokemuksia lähipiirillä mut oon kyl ihan hyviäkin paikkoja nähny..

Aika hiljasta on Puolukoiden pinossa, mutta toisaalta jos kaikilla on yhtä vetämätön olo ku mulla on tässä ollu, niin en yhtään ihmettele ettei kukaan jaksa kirjottaa jos ei sit oo asiaa tai muuten tylsää.. Kaikki taitaa neuloa eikä siksi ehdi pinoutua.. ;)

Lähden tästä itekki neulomaan mut ennen sitä kurkkaan vielä ton vauva-lehden uuden verkkokaupan..

Mukavaa illan jatkoa kaikille!!

ps. Miitsu, ei se mua ainakaan haittaa että hehkutat onneasi täälä. Se luo meille muille vain toivoa vauvan saamiselle.. tai voisiko sanoa että osalle siihen miehen käännyttämiselle..;)

Vierailija

Ollut taas niin paljon muita asioita mielessä ja hommaa enemmän ku kerkee tekemään niin ei oo ehtiny ajatella koko vauvaa asiaa. Vois huomenna keskimmäisen fysioterapia reissulla kävästä mutkan tk:n labrassa. Oikeestaan mitään oireita tässä nyt ei ole, mutta onhan kp jo 33/29. Kyllä nyt ymmärrän jos pari päivää heittää mutta nyt heitto on jo 4 päivää.

Tuota neulomis innostusta mulla ei oo ollu koskaan, eikä varmaan tuukkaan, ehkä sitten mummuna omille lapsenlapsille. =)

Ja kotona olen tilanteen mukaan mahdollisimman pitkään. Esikoinen on syntynyt 10/01 ja keskimmäinen 10/02 ja äitiyslomien välissä oli vain reilu pari kuukautta jonka olin hoitovapaalla ja molempiin äitiyslomiin sain hyvät päivärahat. Toisen äitiysloman jälkeen jäin taas hoitovapaalle ja olin noin puolivuotta kun aloin tekemään töitä samalla kun hoidin lapsia kotona. Minulla on sellainen työ jota tehdään aina kotona. Ja onneksi menin kun tulin raskaaksi niin sain tienattua hyvän päivärahan kun muutoin ois tippunu minimille. Nythän olen ollut hoitovapaalla kohta pari kuukautta ja jos nyt olen raskaana niin nythän on tullut se muutos että päiväraha voi olla täsmälleen sama kuin edellisen aikana jos edellinen on alle 3v.

Pitääpä mennä poikien kanssa iltapesulle!

Vierailija

[b] Miitsulle[/b]Me ei vieläkään olla päätetty päivää, ollaan lähinnä kartoitettu rahavarantoja. Toisaalta mä olen ollut vähän alamaissa joten ei ole tuokaan ihana asia kiinnostanut. Mutta muuten ollaan asiasta keskusteltu. Eli tosi saamattomia ollaan oltu. :/

Ristiäiset on tulevana lauantaina, mun toinen sisareni +miehensä ovat kummina (varasi jo raskausaikana kummin paikan jos tulee tyttö, heillä itsellään on kolme poikaa).

Täytyis vissiin pistää vauhtian näihin mun aamutoouhuihin ja lähteä kohti yliopistoa. Päivemmällä on aineyhdistyksen vuosikokous.

Aatelen aina, että menen hyvissä ajoin ja teen ennen sitä ja tätä- lopulta ensin nukun myöhään ja sitten muuten vaan velttoilen ja lopulta tulee kiire ehtiä mihinkään.

Hannele: mä olen pitänyt tässä hetken aikaa taukoa neulomisessa-kun olen neulonut tuota omaa paitaa ja se on paksusta puuvillasta ja iso kokoisena painava ja pitkillä puikoillakun neulon ja tuolissa on käsinojat-neulon huonossa asennossa ja niskat on jumissa. :(

Jotain pientä voisi tehdä- mä en vaan käsitä mihin mun kaikki kolmosen puikot on hävinneet, niitä on ollut vaikka kuinka monet, mutta nyt niitä ei tunnu löytyvän mistään. :(

Ja jo pitkän aikaa on ollut tarkoituksena käydä lankakaupasta ostamassa se neulelehti jossa on siihen vierailuhaalrin kanssa samaa sarjaa tossut ja lapaset. Sen vierrailuhaalarin kappaleetkin ovat jossakin odottamista kasaamista ja napituslistan ja kauluksen virkaamista.

merineito

Vierailija

mulla ei taida olla mitään joululahja suunnitelmia kutomiseen liittyen.

aattelin sen sijaa huovuttaa töppösiä, ainakin veljelle ja sen vaimokkeelle.

ja ehkä isälle ja äidillekin. äidille tosin tilasin viime talvena villoja ku halus oppia itsekin, mutta eipä tuo kuulu mitään tehneen niillä.

kummitytön villapaitalangat on jo käytetty muuhun, mutta voishan tuota ehkä ostaa uudet.

jos antaisinkin jo hankitun lahjan synttäreinä. pitää vaan jotain saman tyyppistä ostaa siskollensakin, kaksoset kun ovat. auttakaapa muuten tyhmää, voiko 4 vuotiaalle ostaa vaikka värityskirjan. kai ne siinä iässä jo piirrustelee?

mitäköhän piti vielä kommentoida.

ainakin sitä että musta on vaan ihana lukea miitsun ja jennajaneten hehkutuksia.

vaikka muille raskaana oleville olisinkin jotenkin katkera nii te olette onnenne ansainneet :)

olisikohan se kaveri tositoimissa kun ei siit oo mitään kuulunut. on kai voinut vaan unohtaakin ilmotella, mut kyllä jännittää...

luna

Vierailija

[color=green]Vastailen galluppiin: ainakin aion olla äippäloman jälkeen vielä hoitovapaalla muutaman kuukauen, toivottavasti voi olla pitempäänkin kotona mutta vielähän ei tiedä. Ja jos menen töihin jo kun lapsi on vasta vuoden tai reilu niin jos vain pystyn niin ehdottomasti sitten osa-aikainen hoitovapaa, riippuu tietysti taloudellisesta tilanteesta. Tällä hetkellä minä olen se joka eniten tienaa, mutta täytyy toivoa että myöhemmin miehen palkka riittäs elättämään meidät ja voisin olla kauemmin kotona...

Itsehän olin kotona 5-vuotiaaksi ja senkin jälkeen hoidossa sukulaisilla kuten mummulassa. En tunne että mistään olisin paitsi jäänyt ja suht tervejärkinen minusta on kai tullut, tietysti voishan olla että ois sosiaalisempi jos ois jo penskana laitettu päiväkotiin. Näin äkkiseltään tuntuu että ihan pienelle valitsisin perhepäivähoitajan, mutta sittenhän sen näkee... Minun puolesta äitiysloma voisi kestää useamman vuoden!!!

Vielä pitäis jaksaa töissä puurtaa hetki... Hyvä että ette muutkaan oo vielä kokonaan neulomista unohtaneet! Olen ostanut jo ennakkoon sitä Nallen värikästä lankaa, violetin sävyä, josta aion myöhemin tehdä ittelle sukat. Kunhan vain sais edelliset projektit valmiiksi...

Vierailija

Kiitos ihanasta vastaanotosta: taitaa olla hormonit herkässä täällä kun niin tuntuu hyvälle että kestätte täällä mun hehkutusta!!

Pöh: tänään heräsin innolla ylös ja oottelin sitä vauvalehteä: eipä vaan tullut, jos ei näy niin täytyy soitella että mikä ihmeen huijaritilaaja mulle soitteli!!!! ihan perseetä, kerrankin olin innoissani lehtitilauksesta niin ei kuulu.... :(

täällähän aletaan " uhkaavasti" raskautumaan!! :) mikäs sen ihanampaa!!!

G: haluisin olla pitkään kotona mutta saattaapi olla että työnhaku edessä äippäloman jälkeen: riippuen tietysti miehen työtilanteesta! Jos vaikka ainakin seuraavan kesän sais olla kotosalla: mullahan määräaikainen työsopimus joten paljon mahdollista ettei tänne samaan paikkaa oo asiaa... perhepäivähoito ois pienelle paras: tai sitten jos oon vuorotöissä niin varmaan yritetään isovanhempien avulla alusta selvitä ilman hoitopaikkaa, et vauva sais olla mahd pitkään kotona!

Mä oon ihan unohtanu mitä muuta kirjottelitte.. :( sorry....

Joululahjoista puhetta vissii: en oo mitään suunnitellu: jos masussa silloin vielä vauva on ja se on salaisuus niin saattaapi olla että vihjeitä löytyy lahjoista!! tarttis kai miettiä lahjoja jo... kohta se aika taas on!!!

Nyt meen höperöiden puheiden kera syventymään työjuttuihin... Hyvää yötä kaikille!!!

Vierailija

[color=green]Avaampa taasen uuden pinon, kun näyttää taas niin hiljaiselta Puolukoiden osalta...

Mulla on niistä haalarihousuista jo lahkeet valmiina ja tänään neulonta jatkuu... Hyvin edistyy kun vasta viikon oon tehny sitä! Mites muitten kutomiset? Joko on innostus mennyt ohi?

Plussasäteitä kaikille jotka niitä tarvii!!! Ja JennaJanetelle vointeja! Joko tällä viikolla lähtään kävelylle? Ja Miitsulle ihanaa raskautta! =o)

Vierailija

juu, kyllä sillä ystävällä kaikki periaatteessa on hyvin. on vaan siellä tarkkailussa että tietävät että vauvalla on kaikki kunnossa. jotain kutinoita sillä on, on kuulemma, ei nyt tavallinen, mutta ihan tunnettu raskauskomplikaatio kun elimistö alkaa ylireagoimaan raskaushormoneihin. sillä tulee 38 rv täyteen loppuviikosta, eli ei kai olisi mikään katastrofi vaikka syntyiskin jo. luultavasti kuulemma joka tapauksessa käynnistetään etuajassa.

marttakerhokuulumiset: mä en oo viel ehtiny alkottaa niit hannelen haalareita, tein miehelle välissä pipon kun sano et voisin tehdä jotain aikuistenkin vaatteita välillä. ja ikiprojekti, vauvapeitto isoäidinnelilöistä on työn alla aika ajoin (miehelle tosin taisin joskus sanoa et siit tulee kaulaliina, kun alkuun pelästy pahasti vauvakutimia).

G: kotona olo riippuu varmaan pitkälti työkuvioista. vakkariduunia tuskin saan ennen kun lapsia aletaan tehdä. jos on työnhaku edessä, niin sit ehkä niin et alkaa pikkuhiljaa hakeen ja on ottaa vastaan sit vaan jos saa huippupaikan. Mutu tuntumalla mies ehkä tykkäis jos ei koko kolmea vuotta kotona joka lapsen kanssa, mut tästä ei olla kyl viel keskusteltu. realistista vois olla et ekan jälkeen vaan vuosi tai jotain ja sitten jos ei heti perään tuu toista nii muista sitten pidempään kun työkuviot on toivottavasti selvinneet.

mun äiti oli kotona siihen asti kun kouluun mentiin ja kivaahan se oli, mut ei musta se ehdoton oikea vaihtoehto.

myöhemmin ehkä perhepäivähoito. mulla ei toisiaan oo omakohtaista kokemusta ku en oo ikinä ollut hoidossa muuten kun mummolla.

luna

Vierailija

Vihdoinkin ehdin taas ihan kirjoittelemaan tänne... oon teidän jutuja lukenut kyllä mutta ei oel ollut aikaa kirjoitella mitään. Viikonloppu meni siis enempi vähempi töissä, vieläkin vähän on väsy kun en malttanut eilen päivällä oikein nukkua. Kun tuli ostettua punttiskortti joten piti tietenkin mennä heti kokeilemaan jaksanko tehdä enää mitään... sillä seurauksella että reidet on aivan krampissa (vaikka otin muka ihan kevyesti ;-). No sillä se lähtee millä on tullutkin!

Mun neuleinnostus on kanssa pahimmillaan syksyllä, oon aika monena vuonna tehnyt osan joululahjoista sillä konstilla. Nyt mulla oli suunnitelmissa tehdä siitä Huopasesta lapasia kaikille mahdollisille, mutta kuten joku tässä varoittelikin, ei niistä oikein käyttökelpoisia tullut... tein vaan yhden, tuli just pesukoneesta ja mun tassut saa ainakin ahdistuskohtauksen siinä lapasessa, sen verran tiukka ja korpu se on. Joten, taidanpa turvautua suunnitelma Bhen ja tehdä niitä lapasia Isoveljestä ja Huopasesta sitten Novitan lehdestä vaikka enkeleitä tai lasinalusia.

G: Päivähoidosta... itse en ole koskaan ollut päiväkodissa (jos ei eskaria lasketa), perhepäivähoidossa oli kai vuoden verran ihan pienenä kun äidin mammaloma loppui, se oli ainakin äidin juttujen mukaan tosi hyvä ratkaisu siinä vaiheessa, asuttiin samassa talossakin hoitajan kanssa. Meillä oli myöhemmin kotona hoitaja (joka vaihtui vajaan vuoden välein, ei kai oltu siskon kanssa niille kovin kilttejä ;-) lähinnä kai vanhempien työaikojen vuoksi (molemmat lääkäreitä ja siihen aikaan työajat oli aika hurjia sillä alalla). Mut on siis pistetty hoitoon alle vuoden ikäisenä, mutta ei mua ole koskaan häirinnyt se että vanhemmat oli aika vähän kotona (äiti kuulemma potee tunnontuskia siitä vieläkin, on muka jättänyt meidät heitteille...).Mutta se vähän harmitti etten päässyt päiväkotiin, luulen että musta olis tullut sosiaalisempi, ja olisin pärjännyt ainakin ala-asteella premmin siinä suhteessa. Tosin meidän talonyhtiössä oli n. 15 muksua joten seuraa kyllä riitti sielläkin. Mun nyt 5v pikkuveli oli pari vuotta perhepäpivähoidossa, tykkäs kyllä, mutta se meni nyt päiväkotiin, koska alkoi kaivata enemmän tekemistä ja ikäistään seuraa. Vähän tuli rönsyiltyä... Omia lapsukaisia hoitaisin kyllä mielelläni kotona 1,5-2v jos se vaan on taloudellisesti mahdollista, voi kyllä olla pidemmän päälle vähän vaikeaaja varsinkin stressaavaa kun mies on provikkapalkalla. Nythän se ei häiritse kun on yksi sännöllisesti ja aika hyvin tienaava mut hoitovapaalla voi olla pinna kireellä jos miehen bisnekset menee huonosti. Mun mies taas on sitä mieltä että muksut pitää hoitaa kotona niin kauan että ne menee kouluun, mutta siihen mä en lähde. Perhepäivähoitoon voisin lapset laittaa jos löytyisi hyvä hoitaja, muuten päiväkotiin. Tai jos naapurissa olis samanikäisiä, vois hankkia yhteisen hoitajan kotiin (sitä harrastettiin aika paljon kun olin pieni, oltiin joskus monen perheen lapset samalla hoitajalla).

Miitsu ja JJ (ja muut mahdolliset raskautuvat): hehkuttakaa vaan mun puolesta ihan rauhassa, onhan se tosi kiva että jotkut on onnistuneet yhteisessä tavoitteessamme, sitä paitsi on kiva kuulla miltä tuntuu olla raskaana kun ei ole sitä ikinä itse kokenut.

Nyt tarttis varmaan mennä nukkumaan, jos en olis huomenna enää ihan yhtä koomassa...

Vierailija

toivottavasti sun kaverilla menee nyt sit kaikki hyvin vauvelin kans, kuinkas pitkällä hän sit jo on??

Merineito: toivotaan ett löydätte yhdessä oikein kunnon hääkipinän ja rupeette suunnittelee tuota ihanaa päivää, kunpa itekin pääsis naimisiin. ei taida tuo mies vaan olla ihan vielä suostuvainen siihen hommaan, vaikka loppujen lopuks miten se muuttais meidän elämää?? mut ne miehet...

en oo sit vieläkään aloitellut niitä lapasia tekemään, pitäis nyt yrittää. taidan ensin oottaa jospa ne menkat alkais, koska jos nyt rupeen kaivaa puikkoja ja lankakeriä esiin, niin mies viimeistään saa sätkyt ja on sata varma ett mahaasukki on liittynyt joukkoomme...mut sit jos ne ei alakaan, niin voi ruveta innoissaan tekeekin =)

Eilen oli omituinen kipu kynnessä, tossa vasemmassa nimettömässä, koski hirveesti ja viime yönäkin heräsin siihen, ett aivan järkky kipu, omituista? ihan kosketusarkakin nyt...pitäis varmaan hakee saikkua =)

kahteentoista jo töihin...blaah.

vähän galluppia: ootteko ajatellut miten kauan ootte vauvelin kans kotona ja ett sit kun vauva menee hoitoon, valitsetteko päiväkodin vai perhepäivähoitajan??

Ite oon ajatellut, ett jos rahatilanne sallii, voisin olla kotona pariinvuoteen saakka. lapsukaisen haluisin ehkä viedä mielummin perhepäivähoitajalle varsinkin jos joutuis aloittaa työt jo esim. lapsen ollessa vuoden. Tää ehkä siks koska päiväkodeissa isommat ryhmät, sit vanhempana tyyliin 4 vee, sit päiväkotiin, ett oppii olemaan isommalla porukalla.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat