Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tää on niin tätä..eilen pk:ssa kävi vanhemmat tutustumassa

Vierailija

ryhmäämme 9kk ikäisen kanssa.Vaikuttivat tosi mukavilta,kunnes kysyivät:" kun meillä on lomaa,voiko lapsen silti tuoda hoitoon?" AAAARH!

Sivut

Kommentit (62)

Vierailija

Minä pidän lastani kotona aina kun mahdollista ihan itsekkäistä syistä. Minusta on mukvaa olla heidän seurassaan ja ikävöin jos ovat muualla. Rauhoitun vasta kun kaikki ovat silmieni alla.

Vierailija

Meillä 1½v. jolla kokopäivä hoitopaikka, olen joka toisen viikon kotona ja vien yhtenä päivänä silloin hoitoon, maksan kuitenkin koko kuukaudesta.

Vierailija

parikymppisiä vanhempia jotka jättävät lomansa aikana lapsen hoitoon. Täytyy kyllä sanoa että aivan ikään katsomatta vanhemmat tuovat lapsiansa kesä- ym.lomien aikana hoitoon. Ja riippumatta lapsen iästä. on kyllä tosi säälittävää, kun perheen isä on opettaja ja pitkä loma. ja lapsella lomaa max.heinäkuu. koko kesäkuun toi 5-vuotiastaan hoitoon jotta itse sai harrastaa kaikkea. Suututti todella paljon! Ja pk:ssa paljon lapsia lomalla,vähän kavereita...poika sitten vetelehti ja tylsistyi päivät pitkät.

Niin ja ikää isällä vähän alle 40.

Vierailija

Mä kans kyllä veisin lapsen jo aamupäivästä, että ehtii siellä päiväkodissa vähän puuhastella muidenkin lasten kanssa. Ja eritoten jos nukkuu päiväunet niin ehkä on parempi mennä sinne unille? Tuleehan lapsen hoitopäivästä silti lyhyt, paljon lyhyempi kuin monien 8-16 työssä olevien.

Vierailija

Jos lastenhoidosta alkaa keskustelemaan ihan kolmevitosten tuttavaperheiden miesten kanssa (ja kyllä omakin mies vastaavaa yrittää argumentoida), niin hyvin nopeasti selviää, että monien MIESTEN mielestä on ok, että:

-lapsi on aamusta iltaan pvk:ssa

-miesten on saatavaa OMAA lomaa ja sehän onnistuu, kun lapsi on pvk:ssa

-jos äidin ja isän lomat ovat limittäin, niin isän loman aikana harva mies jaksaa hoitaa omia lapsiaan eli pvk:iin vaan, siellähän on niillä niin hyvä olla

Isät ne ovat oikeita nykyajan palveluiden käyttäjiä ja ajattelevat ensisijassa monissa asioissa itseään. Naisilla kun tulee aika nopeasti ensin mieleen, mikä on lapsille se parempi vaihtoehto.

Vierailija

Meidän perheessä on tultu siihen tulokseen, että näin lapsella on järkevä päivärytmi. Eli en todellakaan veisi lasta päiväuniaikaan päiväkotiin. Minusta se riittää, että minun rytmini on ihan sekaisin vuorotyön takia, lapselle en sitä halua.

Päiväkodissa on asiasta sovittu ja se sopii myös hoitajille.

Vierailija

Viestistä saa jotenkin sen vaikutelman, että lapsesi on lähes aina parempi olla hoidossa kuin olla SINUN kanssasi!! Häh???

Tää on just tätä nykyaikaa: eihän lasta tietenkään voida ottaa mukaan suursiivoukseen, eikä shoppailemaan. Ei tuu mieleenkään, että ehkä lapsenkin on hyvä oppia elämään sitä normaalia arkea. Ei päiväkoti mitään " normaalia" ole siinä mielessä. Ei se ole koti, eikä se voi korvata vanhemman aikaa!

Laatuaikakaan ei ole kaikki kaikessa, vaan se että vanhempi nyt vaan on siinä läsnä!

Vierailija

vanhemmille. Samaisessa ohjeistuksessa mainitaan myös, että vanhempien vapaapäivä on myös lasten vapaapäivä. Eli ei lapsia hoitoon vapaapäivinä.

Vierailija

Kyllä sun pitäisi opettaa sille lapsellesi myös vähän normaalia arkea. Ei se lapsi siitä rikki mene vaikka sen lapsen joskus ottaisitkin mukaan kauppaan. Hyvä vaan lapsellekin oppia vähän miten arki pelaa. Saisi lapsikin tuntea itsensä vähän hyödylliseksi, anna vaikka auttaa tavaroiden hakemisessa hyllyistä tms.

Meillä jo 3v poikakin siivoaa oman huoneensa ja luuttuaa lattiat! Heittää matot pihalle ja imuroi. Toivon, että säilyttäisi intonsa. Turha sitä on sitten millekään teini-ikäiselle nurista, että mikset siivoa? Jos oppivat tekemään pienenä, niin ehkä tekevät sitten isompinakin.

Haluatko ylipäätään 25 OLLA lapsesi kanssa????

Vierailija

tekemisiä päivänaikan ja siihen sitten puretaan kiukkua.

Itse olen usein vain kotona ja lapsi hoidossa. Joku voi hyvinkin luulla, että siellä vain huilaile, vaikka teen töitä.

Näistä töistäni en todellakaan koe tarvetta raportoida lasten hoidossa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat