Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viettekö lapsen päiväkotiin kun itse jäätte kotiin sairastamaan esim. flunssaa?

Vierailija

Kommentit (14)

Vierailija

Jos jään töistä pois niin en takuulla jaksa hoitaa lapsiakaan, sen verran huonossa kunnossa olen. Mies, isot sisarukset tai naapuri vie ja hakee lapset.

Vierailija

Eli mielummin annat lapsesi tuijottaa videoita koko päivän ja itse makaat sohvalla kuin viet lapset päiväkotiin missä joku niiden kanssa todella tekee jotain?

Vierailija:

Lainaus:

toinen hakee ja toinen vie lapset. Jos olen oikeasti tosi kipee, en jaksa enkä pysty edes sinne päiväkodille kävelemään. Jos jaksan kävellä, jaksan mennä töihinkin. Eli kun olen kipeenä, torkun sohvalla, kattellaan sitten kotona videoita ja lapset tekee palapeliä. Tarpeen vaatiessa voin soittaa äitini ulkoiluttamaan lapsia pari tuntia. En uskalla valvomatta pihalle päästää.

Vierailija

Kun mies oli keuhkokuumeessa sairaalassa ja itsekin olin kovassa kuumeessa, emmekä saaneet ketään hoitajaa kotiin yrityksistä huolimatta, niin silloin lapsemme menivät päiväkotiinsa. Naapuri onneksi auttoi: vei ja haki lapset samalla kun omansa.

Lapset olivat jo sairastaneet edellisellä viikolla, joten oletin heidän jo voivan mennä. Enkä olisi jaksanut itse hoitaa, kun olin niin sairaana.

Muutoin, jos olen flunssainen, en vie. Yritän lepäillä sohvalla lasten leikkiessä ja nukun päiväunien aikaan itsekin.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Jos jään töistä pois niin en takuulla jaksa hoitaa lapsiakaan, sen verran huonossa kunnossa olen. Mies, isot sisarukset tai naapuri vie ja hakee lapset.

Vierailija

Olen töistä pois vain jos olen oikeasti sairaana, siis jos on esim. kuumetta tai oksennustauti tms. että ei oikeasti voi mennä töihin. Tällöin lapsi menee kyllä hoitoon (jos ei itse ole sairaana, usein oksennustauti on tosin koko perheellä yhtä aikaa), koska minunhan pitää tulla nopeaa kuntoon, että pääsen taas töihin. Ja ei onnistu lapsen hoitaminen ja pahasta taudista paraneminen yhtä aikaa.

En ymmärrä:

A)jos äiti on kovasti sairas ja lapsi jää äidin kanssa kotiin (miten äiti jaksaa hoitaa, laittaa ruokaa, leikittää jne. jos on OIKEASTI sairas

B)miksi joku on töistä pois, vaikka jaksaa hoitaa lasta kotona (minusta lapsen kanssa oleminen on ainakin paljon raskaanpaa kuin kevyt toimistotyö)

Vierailija

toinen hakee ja toinen vie lapset. Jos olen oikeasti tosi kipee, en jaksa enkä pysty edes sinne päiväkodille kävelemään. Jos jaksan kävellä, jaksan mennä töihinkin. Eli kun olen kipeenä, torkun sohvalla, kattellaan sitten kotona videoita ja lapset tekee palapeliä. Tarpeen vaatiessa voin soittaa äitini ulkoiluttamaan lapsia pari tuntia. En uskalla valvomatta pihalle päästää.

Uusimmat

Suosituimmat