~LOKALAHJOJEN~ pinkka (vko 42)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Minun sähköpostiosoitteeni on ansku.fi@luukku.com. Kirjoitellaan vaikka sähköpostitse.

Meillä myös kuukauden ikäisenä uusi sydänultra, eli marraskuun alussa. Minua huolettaa kamalasti, mies rauhallisempi.

Laita s-osoitteesi niin kirjoitellaan asiasta enemmän siten.

-rom-

Vierailija

Reilut kolme vuorokautta on nyt pojalla ikää, tänään on tainnut alkaa maito nousta/noussut, kun tuntuu jo riittävän ihan mukavasti pojalle ja rinnat on kovat pallot. Eivät ole kuitenkaan kipeät ja sitä olen tässä jotenkin " odotellut" , että se kuuluu asiaan kun maito kunnolla nousee. Olenko ymmärtänyt jotain väärin?

Sairaalassa annettiin lisämaitoa pullosta joitakin kertoja ja eilen annoin kotonakin sairaalan ohjeiden mukaan korviketta oman syötön jälkeen, mutta siinä oli sitten jo liikaa ja pulautteluksi meni. Sain ohjeeksi, että 20 milliä joka syötön jälkeen korviketta ja 10 milliä annostusta lisätään joka päivä kunnes oma maito riittää. Onneksi tänään ei ole tosiaankaan enää tarvinnut, alkoi jo vaikuttaa pojan imemishalukkuuteen tuo pulloruokinta.

Poika on tosi kiltti, ei huutele turhia ja nukkuu ahkerasti :) Olen saanut itsekin syötyä ja nukuttua ihan niin paljon kun huvittaa.

Kirjoitinkin jo tuonne odotuspuolelle, että vähän pelottaa kun on mennyt niin upeasti kaikki, että milloin iskee salakavalasti kauhea masennus tai tulee muita ongelmia.

Mutta eipä tässä sen pidempiä jaaritteluita. Mukavaa illanjatkoa!

-Coppola ja Nuutti 3 pv

Vierailija

Löydettiin mekin tänne!

Arki on kotona lähtenut sujumaan suht.hyviin.Neitimme on vaan sylissä viihtyvä ja lämpöä kaipaava ja tissistä tykkävä:)

Mutta niin on kai moni pikkuinen.Huomenna tule neuvolatäti kotiin käymään joten sitten nähdään onko paino noussut jne.

Me siis tosiaan päästiin vauvan kanssa kotiin jo seuravana päivänä synnytyksesta.Oltiin sairaalassa yhteensä 29 tuntia.

Vähän tuli nauru kun tää sairala touhu oli kuin toisesta ovesta sisään ja toisesta valmis tuote ulos (hih).

Tyttö on nyt 3 vrk ikäinen ja syötävän suloinen kaikkineen korva karvoineen.(sillä pitkät tummat hiukset ja pitkät tummat karvat myös korvalehtissä).

Koko perhe on ihastunut vauvaan.Isommat lapset tahtoo pitää kokoajan sylissä!Välillä saa oikein jarruttaa jotta vaavi pääsis rauhassakin olemaan ja nukkumaan.Mutta se on kai luonnollista.

Imetys on täälläkin tiuha...ei mitään varmoja välejä viellä.Syö noin 1-2 tunnin välein.Ja yhden kerran ekana koti iltana annoin ihan vähän korviketta.Mutta siis samana yöna nousi itselle maito joten nyt pärjätään omalla varustuksella.

Ok...hellikää vauvojanne meillä huudetaan maitoa!

Vierailija

alkoi taas maitoa tulemaan..

mut miten on mahdollista että sunnuntain jälkeen ei ole tullut pisaraakaan vaikka olen yrittänyt lypsää..

en taida vaan uskaltaa vauvalle nyt antaa, koska olen ketorin hot. nimistä lääkettä joutunut juomaan..

pari päivää sit nousi kuume ja hirvee kurkku, ja niska kipu iski..on se kumma ettei odotus aikana voinut sairastaa..

tietysti nyt käy silleen et vauveli ei tissiä enää huoli..

no se pitää lypsää sit ja tuttipullosta juottaa..

onkos kellään mitään hyvää ehdotusta isän-päivä lahjaksi..

minä olen todella huono ostelemaan lahjoja..

no pitää taas lähtee pitkälleen et joskus paranis..

äippäli&tytöt

Vierailija

En nyt ehtinyt lukemaan teidän viestejänne, pitänee palata illalla siihen puuhaan...

Mutta laitoinkin tuonne erillisen aloituksen miten yhdistää 3-vuotiaan ja 3-viikkoisen aikataulut, kun isi menee takaisin töihin?Onko kokemusta tai vinkkejä?

Miten teidän 2-viikkoisenne nukkuvat? Kokoajan ilman mitään rytmiä vai?

Meillä aamu alkaa satunnaisesti 6 ja 10 välillä =) Isän ollessa kotona olen ajatellut, että aikataulut heittäköön häränpyllyä, jos kerran koko talo nukkuu. Itseäni vaan ärsyttää herätä niin myöhään kuin 10 - koko aamupäivä pilalla. Mutta siis tuntuu, että tuo pienokainen heräisi aina sillon kun oltaisiin lähdössä ulos esikoisen kanssa. Aamulla syödään ja hän melkein nukahtaa saman tien tai ainakin tunnin sisällä. (Toki vaihdetaan vaipat ja tehdään aamupesut) Saattaa nukkua 2-3h, syö ja nukkuu taas jopa 4h! Illalla noin 18/19 alkaa syömään tiuhemmin (vaatimaan ruokaa kokoajan, olen yrittänyt pitää ainakin tunnin 1½ taukoja) ja huutamaan...ei mun mielestä koliikkia, mut jotain vatsavaivaa. Kitisee kunnes saa taas ruokaa ja vaihtelevasti 22-01rauhoittuu nukkumaan. Syö yöllä 1-2 kertaa yleensä nopsasti ja käy takaisin unille.

Niin, mietin vaan miten toimimme kun isis palaa töihin...kouliintuuko vauva vaan pakosta esikoisen rytmiin? Kääks.

Pakko mennä...

Vierailija

Tiikerikalalle sen verran, että mulla ei ollut juuri minkäänlaisia jälkisupistuksia! Ainoastaan sen verran että imettäessä mahan pohjassa oli sellainen jännä tunne, ei ottanut yhtään kipeääkään.

Vierailija

..alkaa jo a-pään kipu hellittää tikkien kohdalta. Ihanaa!

Eilen ei neuvolassa paino ollut noussut kuin 3545->3570 eli lisämaitoa on annettava joka kerta. Syötän ensin 10-15 minuuttia rintaa. Yritän pumpata rinnoista maitoa ja annan sen aina ensin ennen tuttelia. Huomenna meen varmuudeksi punnitsemaan vauvan vaikka varsinainen aika on maanantaiksi. On sitten viikonlopun paremmalla mielellä ku tietää mikä on toi painotilanne.

Jospa viikonloppuna pääsisi vaunuttelemaankin. Näin lupasi th jos ilmat ovat lämpimät.

Andromeeda: myös meidän tyttelillä pitkä (3-4cm) tumma tukka ja tummia karvoja sekä otsalla, korvanlehdissä että selässä . Hassua tytöllä ;)

Tuossa tytteli nukkuu sylissä ja päästelee paukkuja. :D

j+beibi 1vko (jo)

Vierailija

Eka yö kotosalla vietetty. Tyttö nautiskeli tiuhaan tahtiin tissiä ja sitten tankattiin pullosta lisäsatsit.

Oma oloni on onnellinen,mutta sain viime yönä krampin niskaani :/

Kiitos epäergonomiset imetysasennot.

Vaavilla kipristelee masussa toi korvikemaito, mutta eihän sitä nälissäänkään voi pittää!

Ja nyt syömään! Mies on laittanut hyvvää ruokaa!

Waimo72 & peikkotyttö 3vrk

Vierailija

äidin oma hetki, kun mies on töissä ja vauva nukkuu.

Meillä on kyllä niin kiltti vauva, hän syö ja nukkuu, seurustellaan välillä ja taas syödään (3-4tunnin välein) ja nukutaan. Pitäs neuvolatädille soittaa et tulee kotikäynnille. Puhelin luettelo vaan on hukassa;(

Meillä veijari syö pääasiassa rintaa, kumin avulla. Mulla tulee herumis maitoa tosi runsaasti joten saa pullosta sitä suurimpaan nälkäänsä alussa. Joskus annan Nania myös lisänä, tuntuu et iltaisin ei tule mistään kylläiseksi.

Mites teillä muilla toi painoasia, siis oma paino?? Mulla on nyt viikossa tippunut 16kg, pientä turvotusta oli ilmassa;) Ette usko kuin kevyt ja helppo on nyt olla kun painoa ei ole kuin 4-5kg lähdöstä. Saa neuvola tätikin kuulla kunniansa kun mulle niin kovasti valitti painon noususta et ei se ollut kuin nestettä. NI!!

Nyt pitää mennä lämmittää ukolle lounasta, mut palaillaan taas kun on mamman oma " hetki"

Voikaa hyvin ja ihanaa vauva arkea kaikille

annu ja pikkumies tasan viikon (laittaisko kakkua, heheh)

Vierailija

Ihan ekaks heitän tässä muutaman kysymyksen.

Koska teijän pikkusesta on ironnut se napanuoran tynkä (miksikä sitä nyt kutsutaan), onko se ihan normaalia että siinä navassa on kuivunutta verta kun puhdistelen sitä?

Entä teidän jälkivuoto, kauanko se on kestänyt? Mulla nyt viikon ja todellakin toivon että loppuis, onneks ei ole runsasta enää.

Meillä menee muuten ihan hyvin mutta edelleen harjotellaan imemistä, eilen saatiin imetystyyny ja se vaikuttaa ainakin mukavalta, toivottavasti lähtis sujumaan, toisaalta luulen että vika on siinä että maitoa ei vielä tule kunnolla tissistä joten eka pitää antaa pullosta ettei pikkuinen hermostu kun on niin nälkä ja maitoa ei tule. Pumppaamalla saan kyllä noin pullollisen.

Alkaa jo ahdistaa noi vieraat, lähinnä anoppi ja appiukko, ovat vähän turhan innoissaan ja kun en kehtaa niille suoraa sanoa et haluttais olla rauhassa, hyväähän ne tarkottaa ja auttaa (tuo ruokaa ym..) mutta mulle toi imetys on nyt niin iso asia ja haluisin sitä rauhassa harjotella ja vauvan antaa juoda tissiä mielummin mutta en halua imettää jos on vieraita.

Me oltiin eilen jo vähän vaunu kävelyllä kun käytiin postissa, oli mulle ehkä vielä liian pitkä matka, jotenkin rupes huimaamaan ja sitten tietty tikit alapäässä nipistelemään niin rupes olee loppu matka aika tiukkaa, mutta on se ihana vähän päästä ulos. Koiran kanssa olen sitten kyllä mielelläni tehnyt pikku lenkkejä vaikkakin tänäänkin ilma oli aika kalsea, mutta se raikas ilma tuntui todella hyvälle.

No joo mutta nyt pikkunen nukkuu niin taidan mennä tyhjentää toisen tissin pumppaamaalla varmuuden vuoks että on sitten maitoa jos imeminen ei auta toisesta tissistä.

T.Silja ja poitsu viikon vanha

Vierailija

moikkaamaan pikasesti teitä muita mammoja :)

Ollaan meitilläkin nyt sitten siirrytty tälle puolelle ja kera suloisen tyttösen :) <3

Kirjottelen myöhemmin lisää ku ehin....

Meillä toi imetys menee pullon kautta ja omaa maitoa.Tytöllä huomattiin piilosuulaki halkio (pieni) niin ei jaksa imeä rinnasta ku imuteho jää niin pieneks ja sit ollaan känkkäränkkää tosi pahasti :(

Mut muuten kaikki on aivan mainiosti,neiti syö ja antaa meitinki nukkua ihan hyvin (iskäkin on kotona vielä 4vkoa).

Mut palaillaan asiaan ja jaksamisia kaikille ja onnea uusille mammoille jotka kans tulee tälle puolelle :)

Pulina ja rinsessa 6pvä

Vierailija

ensimmäinen yö synnytyksen jälkeen oli ihan hirvee..

kolmee eri särkylääkettä sain mutta ei niistä oikeen ollut apua..mietin jo et käyn vaatimassa epiduraalia..

sain sit nukutuks nojatuolissa muutaman tunnin..

seuraavana päivänä synnytyksen jälkeen imettäessä tuli taas hirvee supistus..meinasin jättää imetyksen kokonaan pois jo kun oli niin kipee..

no pistin vauvan imetyksen jälkeen nukkumaan ja lähdin ilta-palaa hakemaan, tuli seistessä sit semmonen olo että nyt syntyy taas jotain..

ja tuntu ku jotain kiinteetä tipahti housuun..äkkiä menin vessaan kahtoon, ni nyrkkiä isompi hyytelömäinen veri pallo oli tullu..

se ilmeisesti aiheutti ne supistukset kerta sen jälkeen ei tullut kun muutama ihan pieni kovettuminen..

onko kukaan muuten antanut vauvalle apteekista saatavaa mallas-uutetta..

eilen kävin ostamassa sitä mut en vielä ole uskaltanut antaa ku apteekkari sanoi et voi ilma-vaivoja vauvalle siitä tulla..

vähä meinaa kovalla neitin maha olla..

nyt tuntuu tyttö taas äpättävän sängyssään..

mentävä on..

Vierailija

Eilisen päivän oli vieraita, ensin kummityttömme 2v 4kk äitinsä kanssa ja sitten isäni uuden naisystävänsä ja tämän 12- ja 15-vuotiaiden tyttöjen kanssa.

Jälkisupistuksista: Minulla niitä tuli muutamana päivänä synnytyksen jälkeen, lähinnä pitkällään imettäessä. Oli kyllä paljon kamalampia kuin esikoisen aikaan. Joku minua " lohduttikin" , että ne pahenevat kerta kerralta...

Sitten omia kuulumisia: Pojan napa on viimeinkin lakannut vuotamasta. Onneksi se on vuotamisesta huolimatta pysynyt koko ajan terveen näköisenä, ei ole alkanut pahemmin punoittaa tms. Pari yötä on nyt mennyt huonommin, pojalla tuntuu olevan nälkä koko ajan... Olisiko sitten ensimmäinen " tiheän imun kausi" , että saatais sitä maitoa tulemaan lisää...

Kohta rupean soittelemaan kirkkoherranvirastoon ja sopimaan ristiäispäivän, papin yms. Saa alkaa sitten kutsuja askartelemaan, kun huomenna hakee vielä kaupungista puuttuvia tarvikkeita...

Palaillaanhan taas asiaan!

Mami ja nukkuvat pojat

Vierailija

NASULI78: Huomasin nyt tuolla odotuspuolella että mainitsit osaston 2A, kieltämättä oltiin sitten samaan aikaan samassa paikassa, että todennäköisesti on ohimennen tavattu ruokakärryillä :)

Kuinka pitkiä aikoja pisimmillään muiden lokalaisten vauvat syö? Tämä poika on yllättänyt nyt parina yönä ruokailemalla kolmatta tuntia putkeen! Taitaa olla nyt ne paljon puhutut tehoimupäivät...

Ja tänään on keksitty käyttää tissiä unituttina. Aina herättyään vauva alkaa vaatia rintaa ja nukahtaa sitten hetken lussuttamisen jälkeen. Mahtaako kostautua myöhemmin jos antaa nyt periksi moisessa?

-Kyseleepi esikoisen kanssa opetteleva Coppola ja kuuden päivän ikäinen Nuutti

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat