Minua säälittää lapset, joilla on nuoret vanhemmat

Vierailija

Katselen usein kaupungilla äitejä ja isiä, jotka ovat n. 20 vuotiaita tai jopa nuorempia. Lapsen teolle pitäisi laittaa ikäraja ja tietty ansiotaso. On säälittävää, että lapset eivät itse voi valita vanhempiaan, vaan parikymppisetkin voivat tehdä lapsia ajattelematta, ovatko he ollenkaan vielä kypsiä vanhemmiksi.

Lähipiirissäni on muutamia tällaisia tapauksia ja kyllä ihmetyttää. Ei ole vielä ammattia, asuntona pieni kerrostaloloukko, jokainen penni pitää laskea. Baareissa ja yökerhoissa kiinnostaa vielä kulkea ja se oikea on hakusalla, vaikka kotona puoliso onkin. Kasvatuksesta parikymppiset eivät tiedä mitään, eivät voikaan koska ovat vasta lapsuuden itse jättäneet tai jättämässä taakseen. " Kasvatus" on suurimmalla osalla ontuvaa, lapselle tiuskitaan, häntä ivataan, rytmejä ei ole, rakkautta ei osata näyttää. Vanhempien nuoruuden tuska välittyy lapseen ja se on surullista.

Itse olin viisas parikymppinen, lasta en halunnut missään nimessä. Sain esikoiseni vuosia myöhemmin ja se oli elämäni paras valinta. Lapsemme ovat täysipainoisia, elämämme on onnellista parisuhteessa yhden nuoruuden liiton eron jälkeen ja voimme tarjota lapselle iloisen elämän, jossa taloudelliset paineet tai ahtaat nurkat eivät pääkoppaa kiristä.

Lapsien teolle siis ikäraja!

T: " Vanhempi" ja onnellinen äiti

Kommentit (15)

Vierailija

Olen nimittäin sellaisten lapsi. :-(

Äitini oli 19v kun synnyin, isäni " sentään" 21v. Isäni häipyi kuvioista kun olin 1v. Äitini lähti vuodeksi opiskelemaan ulkomaille kun olin 1,5v. Asuin isovanhempieni kanssa tuon vuoden ja vaikka he kuinka ihania olivatkin niin pienelle lapselle (ja nyt isolle aikuiselle) jäi todella paha menettämisen pelko lapsuudesta.

Lisäksi kun sitten asuin vanhempana äitini kanssa jouduin jatkuvasti kestämään oman vanhempani epävarmuutta. Minusta tuli jo hyvin nuorena se " pikkuaikuinen" joka tuki omaa äitiään ja joka valvoi alkuyöstä kotona miettien että " tuleehan se äiti turvassa kotiin" . Mikään ryyppääjä äitini ei kuitenkaan ollut - ihan tavallinen vähän alta kolmekymppinen vain joka halusi tavata ystäviään silloin tällöin viikonloppuiltaisin/-öisin.

Toivoisin tosiaan että vanhempani olisivat olleet hieman vanhempia kun saivat minut. Että he olisivat saaneet viettää sen nuoruutensa ennen syntymääni. Ja että heille olisi tullut itsevarmuutta elämänsä hallintaan. Silloin heillä olisi ollut enemmän mahdollisuuksia tarjota minullekin turvallisen tuntuinen lapsuus.

Vierailija

naimisiinkin menin 19v ja vieläkin(36v)sama mies ja neljä lasta,sillon 20v jaksoin kummasti juosta kaiken maailman kerhoissa ja touhuissa lapsen kans,kuriakin pidin erillailla,nyt tuntuu et näitten nuorempien kans lipsun hieman säännöissä,sillon nuorempana olin jämptimpi asioissa,nyt vanhemmat lapset murkkuja ja todella hyvin sana menee perille,täytys näitten nuorempienkin kans pitää samaa kuria kun vanhempien ollessa pikkusia,ei sit tulis myöhemmin ongelmia.

Tosin jotkut ei ole henk.valmiita 20v vanhemmiksi,on tapaus kohtasta.

Nyt kun tullut ikää on jotenkin pehmeämpi tos kurin pidossa,niin kun ei raaskis.

Nuoruudessa hyvätkin puolensa.

Vierailija

Heh... no me ollaan 21- ja 22-vuotiaat miehen kanssa. Ja baarissa olen käynyt viimeksi ehkä puoli vuotta sitten. Päivät olen kotona lapsen kanssa ja touhuillaan yhdessä kaikenlaista. Käydään leikkipuistossa ja muskarissa ja leikkimässä muiden lasten kanssa. Olen vilpittömästi sitä mieltä että olen hyvä äiti! Ja lapsella on kyllä rajat, hän on iloinen ja kiltti lapsi. Oikeaa ikää lapsen saannille ei ole. Jokainen päättää sen oman elämäntilanteensa mukaan. Ja kyllä meillä ainakin lapsi on pakottanut kasvamaan vanhempansakin aikuisiksi. Muuten varmaan juostaiskin vielä baareissa yms...

Vierailija

vastuun lapsestaan. Se on vaan tää nykyaika jossa nuoruutta yritetään venyttää väkisin nelikymmpiseksi asti jonka jälkeen voidaankin sitten vasta perustaa perhe kun ollaan tarpeeksi " kypsiä" . Buaahahha..sallikaa mun nauraa...

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Lisäksi kun sitten asuin vanhempana äitini kanssa jouduin jatkuvasti kestämään oman vanhempani epävarmuutta. Minusta tuli jo hyvin nuorena se " pikkuaikuinen" joka tuki omaa äitiään...

Munkin vanhempani olivat tosi nuoria kun saivat mut (21v/22v) ja heillä selkeesti näin jälkikäteen ajateltuna ei ollu vielä valmiutta ottaa vastuuta elämästään. Eli mä olinkin sitten se joka jo nuoresta lähtien otti vastuun meidän perheessä kun vanhemmat eli nuoruuttaan.

Vierailija

Sain 18-vuotiaana esikoiseni, mieheni oli silloin 21-vuotias. Nuoresta iästämme huolimatta rakastimme lastamme paljon, vietimme aikaa yhdessä ulkoillen ja leikkien ja olimme aina ylpeitä lapsestamme. Tosin kävimme myös diskoissa ja yökerhoissa jonkin verran, mutta silloin isovanhemmat katsoivat mielellään lasta ja ymmärsivät että nuorilla ihmisillä täytyy olla vähän muutakin kuin vain lastenhoitoa.

Kummatkin kävimme koulumme loppuun lapsenhoidon ohessa, minä korkeakouluun asti.

Nyt poikamme on 16-vuotias tasapainoinen lukion ekaluokkalainen, jonka tulevaisuus näyttää valoisalta ja meillä toinen lapsi, 1-vuotias pikkumies. Ja vanhemmuus ihan yhtä mukavaa tässäkin iässä. Niin että ei pliis tuomita aina toisiamme eikä toistemme valintoja elämässä.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Oikeaa ikää lapsen saannille ei ole. Jokainen päättää sen oman elämäntilanteensa mukaan.

Eiköhän tämän ketjun tarkoitus ollutkin lähinnä olla vastaisku sille " mua säälittää vanhojen vanhempien lapset" ketjulle ja osoittaa se ettei nuoretkaan vanhemmat ole aina ideaalitapaus.

Vierailija

ja eikös voitaisi samantien laittaa raja vanhempien äo:lle ja hiusten,ihon ja silmien värille ja vanhempien pituudelle.ehdotan että vain 35-60vuotiaat,vähintään(siis yhteensä)70 000 vuodessa bruttona tienaavat,ristiveriset,blondit ja punapäät joilla on siniset,vihreät tai harmaat silmät ja kalpea iho,äo vähintään 135 ja naisten minimipituus 170 ja miesten 180 saavat hankkia lapsia.muut jotka vahingossa saavat epäoniistuneita lapsia tulee kivittää kuoliaiksi ja sikiöistä ja istukasta tehdään sitten kypsille äideille ryppyvoidetta.kaikki akateemiset nyt adressit ehdotuksen puolesta eduskuntaan,ottakaa yhteys kokoomuksen eduskuntaryhmään!

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

,sillon 20v jaksoin kummasti juosta kaiken maailman kerhoissa ja touhuissa lapsen kans,kuriakin pidin erillailla,nyt tuntuu et näitten nuorempien kans lipsun hieman säännöissä,sillon nuorempana olin jämptimpi asioissa,nyt vanhemmat lapset murkkuja ja todella hyvin sana menee perille,täytys näitten nuorempienkin kans pitää samaa kuria kun vanhempien ollessa pikkusia,ei sit tulis myöhemmin ongelmia.

Vaan ihan siitä että vanhemmat ovat AINA tarkempia ensimmäisten lasten kanssa kuin myöhempien. Se nyt vaan on niin. Mitä enemmän on kokemusta vanhemmuudesta sitä rennommin sitä ottaa. Oli se ikä mikä tahansa. ;-)

Vierailija

No, pistetäänpä samoin tein yläikärajaksi 35v., koska mua säälittää lapset, joilla on ikäloput vanhemmat, se se vasta on väärin lapsia kohtaan.

Vierailija

Kyllä mäkin ihmettelen meidän naapurissa asuvaan nuorta paria. Lapsia on riittävästi. Isäntä juoksee jatkuvasti omia menojaan, emäntä hoitaa lapset ja on päivät kotona. Järkyttävää miten ne puhuu (=huutaa jatkuvasti) lapsilleen. Molemmat. Telkeävät välillä jonkun niistä kylppäriin, kun kuuluu pitkään huutoa: " Päästä" . Ja kauhea oven paukutus pitkän aikaa.

Todella keskenkasvuista porukkaa ne " vanhemmat" .

Vierailija

Vaikkakin tuonne oli tehty aloitus vanhoista vanhemmista niin se oli kirjoitettu fiksuun sävyyn ja hyvin perustellen ketään haukkumatta.

Sen sijaan tämän ketjun aloitus oli törkeää yleistämistä ja nuorten ivaamista. Eli toisinsanoen huono provo tuolle toiselle ketjulle vastineeksi!

Vanhemmiksi kasvetaan eikä siihen ole mitään oikeaa ikää ja PAINOTAN VAHVASTI että edelleen ennen se NORMAALI lapsentekoikä oli nimenomaan nuorena! Parikymppinen on jo aikuinen, teiniäidit ovat sitten erikseen ja heissäkin voi olla aivan yhtä hyviä ja tapauksittain jopa parempia äitejä kuin vanhempana esikoisensa saaneet.

Että näin, vähän totuuksia valaisuun! =)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat