Toi 4v ei pukis millään muuta kun mekkoja ja hameita! Antaisitteko?

Vierailija

Ihan kauhean tappelun joutuu käymään jos hoitoon täytyis laittaa housut! Ei kai sillä muuten niin väliä mutta kun A) niitä housuja on paljon ja ne jäävät käyttämättä kun ehtivät mennä pieniksi ja B) on inhottavaa rutata mekkoja haalarin alle, saatikka ulkohousujen. Olenko julma jos pakotan tytön pukemaan housut esim. 4 kertaa viikossa????? Hoitaja alkoi kyllä valittamaan tänään kun tyttö tuli kerholle juhlamekossa. Toisaalta haluaisin antaa tytön täyttää prinsessaunelmaansa mutta toisaalta......On aivan hirveän ikävää käydä tappelua joka aamu. Myös haalari saa osakseen hyljeksintää, huuto tulee siitäkin joka aamu. Mutta mitä tekis noiden mekkojen kanssa? Kotona on saanut pitää aina kun haluaa mutta onko ihan ok rajoittaa niiden käyttöä muuten????

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Vai että juhlissa ja kesällä vaan hameita tai mekkoja??

Itse käytän todella harvoin housuja. Jos joskus tyttölapsen saan, on aivan varmaa että hän tulee käyttämään hameita ja mekkoja niin arkena kuin juhlassakin!

Vierailija

On niitä arkisempiakin mekkoja. Haalareiden alle ei tarvitse tunkea kun ottaa hameen mukaan ja laittaa vasta kerhossa sen päälle.

Kohta tulee se vaihe et yök mä en ikinä laita mekkoja päälle...Nauti pikkuprinsessastasi vielä kun voit!

Vierailija

Monet housut on jäänyt pieniksi. Mä en ymmärrä miksi tytöt ei saisi käyttää mekkoja vaikka joka päivä. Meillä housut on varalla kaapissa, sitä paitsi housujen vyötäröt on yleensä niin suuria, että kun ne pysyy ylhäällä on lahkeet lyhyet.

Vierailija

Meidän neiti käyttää ihan pääasiassa liivihameita joiden alla paita ja sukkis. Minusta ne vaan on talviaikaan näppärämpiä kuin sukkis-housu yhdistelmä, koska aina housut roikkuu vyötäröltä ja on mukavampaa leikkiä kun mikään ei kiristä. Sitäpaitsi kun villahaalari tulee vielä päälle, niin kyllä minusta se mekko on sinne helpompi sujauttaa kuin monta kerrosta pöksyjä (jos mekko ei nilkoissa roiku) :-)

Nää on varmaan niin makuasioita ;-)

Vierailija

Ovat jopa käytännöllisempiä kuin housut, koska sukkahousujen päälle on helppo pukea lisää housuja, mutta sisähousujen alle hankalampaa. Monilla on hoidossa sukkahousut ja housut, joka on mielestäni aivan liian kuuma yhdistelmä liikkuvalle lapselle sisällä, samoin kuin kaksi paitaa.

Vierailija

JOka myöskin tykkää pitää hameita (joskus mekkoja).

En ole tehnyt asiasta suurta numeroa, eikä kyllä päiväkodissakaan

ole " valitettu" vaatteista. Meillä nyt käytössä haalari, jonka alle

mahtuu ohut hame ja välillä hän ottaa ulkoilun ajaksi hameen pois.

Mekko tietysti on vähän hankalampi...

MInä ainakin annan aika vapaat kädet lapselle vaatteiden valintaan,

kunhan vaatteet ovat säähän sopivat. On niin paljon muita asioita

joita lapsi ei voi itse päättää, niin koen että sentään vaatteet ovat

oman valinnan myötä mieluiset!

Että näin meillä..

Vierailija

Lapsi saa päättää vaatteistaa ja pyritään löytämään ratkaisu, joka on sekä mieluinen että käytäänöllinen. Esim. pehmeä mekko haalarin alla.

Vierailija

Mekot ja hameet otetaan ulkoilun ajaksi pois ja ulkoillessa on haalari tai housut. En kyllä pakota lastani pukemaan pimu-housuja jalkaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat