kertokaahan Tamiflun hamstraajat miten olette saaneet sitä?olette soittaneet tk:n?sanoneet mitä?

Vierailija

Sivut

Kommentit (68)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

(enkä saanut helpolla, mutta onneksi tiesin asiasta enemmän kuin lääkäri. Ihmeteltiin ukon kanssa kuinka lääkäri on voinut olla niiiiiin suuressa tietopimennossa asian suhteen...

Mä kyllä luulen, että lääkäri tietää hyvinkin, missä lintuinfluenssan kanssa mennään.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Sitäpaitsi vahvuutta voi ihan itse säädellä siten että antaa yliannostuksen tai tripla-annostuksen vaikka itse jeesus olisi apteelissa kaikkien ohjeiden mukaisesti käynyt lääkkeen sekoittamassa tiettyyn suhdelukuun.

Vierailija

Jos nyt oikein pilkkua viilaillaan, niin kyllä veden lisääminen jauheeseen on aineiden yhdistelemistä :-)

Vierailija:

Lainaus:

Sehän on jo olemassa. Eihän se että sekoitetaan vesi lääkkeeseen siitä tilauslääkettä tee.

Vierailija

Eli tietyssä mielessä käyttövalmista lääkettä valmistetaan tilauksesta sopiva määrä, ettei mene hukkaan.

Vierailija:

Lainaus:

Sehän on jo olemassa. Eihän se että sekoitetaan vesi lääkkeeseen siitä tilauslääkettä tee.

Vierailija

Lintuinfluenssa tarttuu ihmiseen, jos influenssa rokoitetta ei ole otettu. Nämä lintuinfluenssaan sairastuneet ihmiset eivät olleet rokotettuja. Turhaa vouhotusta taas.

Vierailija

Ex tempore-lääkkeellä tarkoitetaan apteekissa tilauksesta valmistettavaa itsehoito- tai

reseptilääkettä.

Paino sanalla TILAUKSESTA. Tarkoittaen sitä että kysymyksessä on " sovellettava" lääke jonka ainesosat joudutaan yhdistelemään. Tamiflu jauhe ei ole tilauslääke vaan normaali lääkevalmiste.

Että tällaista tietämystä.....

Vierailija

Siellä lääkärit voivat noudattaa normaalia etiikkaa, eikä tarvitse asiakkaita miellyttääkseen alentua kirjoittamaan ihan mitä pyydetään. Yksityiset taas haluavat pitää asiakkaansa, että saavat seuraavallakin kerralla kynittyä rahat, joten sieltä kirjoitettaneen Tamifluta vaikka koko suvulle. Sitä kyllä suuresti ihmettelen, jos apteekki on myynyt sekoittamatonta mikstuuraa asiakkaalle jolla ei ole lääkealan osaamista. Jos siitä jää kiinni, voi tulla ikäviä seuraamuksia.

Niistä varmuusvarastoista sen verran, että Tamifluta on varastossa ehkä 20 prosentille suomalaisista. Lääkettä ei siis todellakaan riitä kaikille. Rokote voidaan kehittää vasta kun pandemia on puhjennut, ja siinä vaiheessa Suomi ei sitä ajoissa saa vaikka mitä tekisi ja vaikka mitä KTL hysterian välttämiseksi sanoisi.

Sinänsä Tamiflun hamstraaminen voi olla turhaa, koska todennäköisesti mahdollisen pandemian aiheuttava virus kehittää resistenssin. Kannattaisi ehkä hamstrata Relenzaa siihen rinnalle, mutta kenellä riittää rahaa ja energiaa, ei minulla ainakaan vaikkei reseptin saaminen olekaan ongelma.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat