Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastenlasten ei tarvitse sitten käydä isovanhempien luona

Vierailija

mikäli asia on niin, ettei isovanhempienkaan koskaan tarvitse katsoa lapsenlapsiaan. Eiköhän siinä suhde muodosto jo luonnostaankin niin kylmäksi, ettei lapsenlapset viitsi/halua käydä isovanhempien luona edes vanhempina. Jäävät ikäänkuin hyvin etäisiksi. Se mitä kylvät, sitä myös niität. Pitää tässä paikkansa. Kyllä minua ainakin hoisi mummoni eli äidin äiti ja minä kävin häntä katsomassa niin kauan kuin eli, vaikka itse olin jo aikuinen. Mitenkähän näiden nykyajan harrastavien isovanhempien käy, kun ovat tarpeeksi vanhoja, käyvätkö nämä lapsenlapset heitä koskaan katsomassa, jos hekään eivät ole viitsineet antaa yhtään aikaa näille. Minulla on yksi tyttö, ja minun äitini ei taas ole yhtään kiinnostunut lapsestani, eikä viitsi hoitaa sitä. Hänellä on vain kaikki miehet tärkeitä. On aina oltava joku mies kiikarissa. Mahtaakohan tässä tapauksessa lapseni kovin paljoa välittää mummostaan? Kaikki mummot eivät tietenkään ole tällaisia, sillä osalla on varmaankin aikaa myös lapsenlapsilleen.

Kommentit (6)

Vierailija

ymmärrän hyvin että tilanne tuntuu sinusta pahalta, onhan kyseessä sinun äitisi ja äiti nyt kaikesta huolimatta on tärkeä ihminen.

tietty voit kutsua äitiäsi teille ja sikäli yrittää, mutta jos ei äidille kelpaa niin sitten on turha marista suoraan sinulle tai selkäsi takana.

Vierailija

aikaa heidän kanssaan. Minusta tämä on sääli juuri siksi, että itse lapsena sain nauttia isovanhempien seurasta paljonkin, ja siksi on lämpimät välit nyt " isonakin" .

Toinen juttu mitä ihmettelen, on se, että isovanhemmilla on paljon rahaa käytössään ja jotain jää koko ajan ylikin. Meillä ei itsellä ole rahapulaa, ei ole siitä, kyse, mutta minusta on outoa, etteivät isovanhemmat ikinä tarjoudu ostamaan lapselle jotain tarpeellista -vaikka villahousuja tms.- kun tietävät, että meillä ekan lapsen kanssa menee paljon rahaa hankintoihin. Asia on ihan ok, pärjäämme oikein hyvin ilmankin apuja, mutta kun itse olen sellainen ihminen, että esim. kummilapsia muistan mahdollisimman usein ja otan heidän tarpeitaan huomioon. Niin siksi ihmettelen, kun itse rakastan antamista yli kaiken, varsinkin rakkaille ihmisille.

Vierailija

tyttö. Asuu suhteellisen lähellä. Eivät ole paljoa tekemisissä. Äitiäni ei kiinnosta lapsenlapsensa. Isäni kuoleman jälkeen on jo ties kuinka mones mies kierroksissa. Jäi 54-vuotiaana leskeksi, ja isän kuoleman jälkeen parin kuukauden jälkeen oli jo uusi mies.

Ei oikesti välitä meistä omista lapsistakaan. Me olemme kaikki niin erilaisia, mutta sitten kuitenkin mutisee takanapäin, kun ei lapsenlapset ole hänen kanssaan. Pitäisikö näiden lasten mennä jo hänen kotinsa siivoamaan ja passaamaan sinne. Eikö lapsien pidä saada leikkiä ja viettää lapsuuttaan. Meiltä hän aikoinaan kielsi lapsuuden ja leikit.

Vierailija

jotenkin nämä lähisukulaisten suhteet tuntuvat riipaisevammilta kuin muut.. en osaa selittää.

toivottavasti teidän mummo viisastuu ennen kuin on myöhäistä! onko sinun lapsi sen ensimmäinen lapsenlapsi? meinaan vaan että joillekin naisille mummous aiheuttaa aivan identiteettikriisin. onhan kai isoäiti miesmarkkinoilla vähemmän houkutteleva saalis, tai ainakin mummosta saattaa tuntua siltä.

Uusimmat

Suosituimmat