Kavin gynekologilla Belgiassa ja laakari hammastyi

Vierailija

Kavin siis eilen gynekologilla aivan tavallisessa tarkastuksessa. Laakari kirjoitti koko ajan tietokoneelle, samalla kysellen suvussa kulkevista sairauksista, lapsien synnytyksesta ja kaikesta sellaisesta, mika tilastoihin merkitaan.

Sitten han kysyi, imetitko lapsiasi. Sanoin etta juu, molempia yhden vuoden ajan. Laakari lopetti kirjoittamisen, nosti katseensa ja katsoi TODELLA hammastyneena minua " ??? - mutta sehan on hienoa!" .

Luulisi laakarin olevan valmistautunut mihin tahansa vastaukseen. Ja luulisi liki viisikymppisen laakarin kuulleen kaikanlaisia vastauksia. Mutta tama taisi menna yli ymmarryksen :-)

Taalla Belgiassa asuessani olen tasan yhden kerran nahnyt jonkun imettavan lastaan puistossa. Sekin taisi olla ulkomaalainen.

Kommentit (5)

Vierailija

Joo, Belgiassa se 3 kuukauden äitiysloma haittaa imetysta aika lailla. Mulla on aika monta tuttua siellä töissä ja ovat EU:n järkytykseksi jääneet pidempään lastensa kanssa kotiin.

Vierailija

Laakari sanoi, etta taalla suositellaan puolen vuoden imettamista. Ehka kaytannon syy on tuossa kolmen kuukauden aitiyslomassa, toinen syy siina, etta imettaminen ei tunnu oikein olevan soveliasta.

Toinen yllattava seikka oli se, etta olen 37 v ja laakari pisti lahetteen mammografiaan. Pitaa kuulemma kayda jo. Ei Suomessa tarvitse ennen viittakymmenta?

Kolmoselle tiedoksi: en viitsi edes kommentoida.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat