auttakaa pian!! Onko kätilöopistolla minulla oikeus kieltäytyä, jos tutkimuksen aikana huoneessa on opiskelijoita

Vierailija

enkä halua heitä sinne? Viimeksi kun kävin siellä huoneessa oli samaan aikaan neljä opiskelijaa ja tunsin itseni todella nöyryytetyksi. Vasta jälkeenpäin yksi kaveri sanoi että olisin voinut kieltää heitä olemasta siellä, onko se totta? Nyt olen taas menossa ja pelottaa, että niitä opiskelijoita on taas siellä...:(

Jos saan kieltäytyä, niin kuinka se pitää sanoa ja missä vaiheessa? Suuttuuko lääkäri?

Kommentit (11)

Vierailija

kysytty saavatko he olla mukana?

Itseltäni on aina sairaaloissa ollessa kysytty jo opiskelioiden läsnäolosta hyväksyntää ja yksikään opiskelija ei ole koskenut minuun kysymättä kohteliaasti lupaa. Aina on lupa herunut ja ei ole tuntunut pahalta kun ovat niin asiallisesti käyttäytyneet.

Vierailija

Sanot vaan että et haluaisi että tutkimuksessa on opiskelijoita mukana. Lääkäri ei siitä saa suuttua ja vaikka suuttuskin niin sinustahan siinä on kyse. Tosin voi lääkäri mainita että mitens ne opiskelijat sitten mitään oppii jos eivät saa seurata, mutta totea tähän vaan että varmaan on muita rohkeampia jotka antavat oppilaiden seurata.

Vierailija

kaikki ovat nähtävästi unohtaneet. Joten lääkärin pitäisi kysyä saako opisk. olla läsnä ja silloin voit sanoa että et tahdo heitä siihen ja jos ei kysy niin sanot vaan ennen tutkimusta ettet halua opisk. olevan siellä tutkimuksen aikana. nro4

Vierailija

itseasiassa aika hassua, ettei kukaan sulta lupaa kysyny, luulisi opiskelijoiden itse olevan viisaampia kuin itse lääkärin ja kysyvän sulta mielipidettä asiaan. Itse opiskelen hoitoalaa ja aina kun on jokin tutkimus jossa mennään ihmisen intiimeille alueille, kysyn asiakkaan luvan itse. ja vaikka ei kyseessä olisi kuin verenpaineen mittaus, saa asiakas kieltäytyä. Eli ei paniikkia!

Vierailija

Olen tosi arka ihminen ja sellainen " yksityinen" ja mua nöyryyttää yleensä olla pelkän gynen vastaanotolla joten viisi ihmistä samassa huoneessa tuijottamassa mun alapäähän on todellakin liikaa. Viimeksi kättärillä ei kysytty mitään vaan kun menin huoneeseen, kaikki olivat siellä jo valmiina eikä multa kysytty mitään. Siinä itkua pidätellen olin tutkimuksen ajan :(

Hyvä tietää että minulla on oikeus kieltäytyä. Mun tuurilla mulle osuu taas sellainen horror-lääkäri kuin aiemmilakin kerroilla, pelottaa....

ap

Vierailija

Kättäri on opetussairaala joten ne eivät tätä kovasti markkinoi, mutta sinulla on täysi oikeus kieltäytyä.

Sanot vaan ettet halua opiskelijoita mukaan ja sillä sipuli, niiden pitää hyväksyä se mukisematta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat