Teille vanhemmat, opetelkaa lapsenne hoitajien nimet, ÄLKÄÄKÄ SANOKO TÄTI.

Vierailija

Ällöttää vanhemmat jotka sanovat esim. mene TÄDIN syliin vilkuttamaan.. hemmetti. Ja nämä lapset ovat olleet jo jonkun aikaa hoidossa. ONKO PALJOA VAADITTU?

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Kun lasta vie ensimmäistä kertaa hoitoon, on tuo vanhemmalle niin jännittävä paikka, että ei hoitajan nimi todellakaan jää välttämättä muistiin. Ei tuota nimeä kehtaa sen jälkeen ruveta kyselemäänkään, kun tietää kuitenkin tulleensa esitellyksi.

Onko tuo nyt todellakin niin ärsyttävää? Minä saatan käyttää täti-nimitystä vaikka tietäisinkin toisen henkilön nimen!

Vierailija

vanhemille ihmisille, se on osa hyviä käytöstapoja. Siksi meillä käytetään sanaa täti, eikä siinä ole tippaakaan mitään halventavaa vivahdusta. Asianomainen saisi olla tyytyväinen saamastaan kunnioituksesta.

Vierailija

lisäksi päiväkotiapulaiset, keittäjät ym. Useimpien nimiä en ole koskaan edes kuullut, enkä muidenkaan nimiä välttämättä kertaesittelyllä muista. Minun mielestäni sana " täti" on yleisnimitys aikuiselle naiselle, joka ei ole perheenjäsen vaikka se onkin myös erityisnimitys äidin tai isän siskolle. Ruotsin kielessä tämä on helpompaa, kun " oikeiden tätien" nimitykset ovat moster ja faster ja tant-sanaa käytetään yleismerkityksessä.

Helpottaisiko, jos rupeaisin käyttämään sanaa " tantta" ?

Vierailija

Päiväkodissa jossa lapseni on, puhutellaan aikuisia ihan vaan etunimeltä. Ja he puhuttelevat pääsääntöisesti vanhempia etunimiltä.

Päiväkodissa on 3 vakituista opettajaa, 2 lastenhoitajaa, 1 apulainen ja 1 keittäjä. Sekä yleensä 1-2 opiskelijaa. Opiskelijat esittelevät itsensä heti nimeltä. Kätevä käytäntö. Mutta kyseessä onkin aivan mahdottoman hyvä päiväkoti ;)

Vierailija

Hoitajat on hoitajia ei niiden tartte olla liian tuttuja mun mielestä.

Hyvä pointti tuo joltakin että lopettakaa itse se xxx:n äidiksi sanominen..

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat