Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! 9kk vauva puree jatkuvasti!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Miten päästä puremisesta pois? Miellä alkanut hillitön pureminen, aiemminkin sitä oli, mutta nyt rinnan puremista tullut todellinen ongelma. Vauva saa kaiken maidon rinnasta ja imettämiestä ei tahdo tulla mitään, kun aina purraan ja kovaa! Aikaisemmin nukahti aina rinnalle, mutta nyt sekään ei onnistu. Kaksi hammasta suussa tällä hetkellä ja varmasti lisää tulossa, joten ikenet kutisee. Olen yrittänyt keinoa, jossa lopetan imetyksen aina kun puree- ei apua. Olen yrittänyt vain kestääkin, mutta nyt rinnanpäät kipeät- en kestä enää! Auttakaa!

Kommentit (9)

Vierailija

Mulla kohta 7kk tytön kanssa puremisongelmaa. Ja sattui niin vietävästi...kokeilin vaan eri imetysasentoja...ja kappaskappas kyljellään imettäessä tyttö ei pure. Aina ei tietty ole mahdollista imettää kyljellään, mutta kotioloissa ainakin. Tsemppiä!

ego7

Vierailija

Inhottavalta (ja kivuliaalta!) kuulostaa, jos on jo jatkunut noin pitkään! Jostain täältä taisin myös lukea (vai oliko se siellä imetystuen sivuilla?), että sitä voi yrittää, että tarjoaa heti kun vauva alkaa purra purulelua tilalle. Että siis ymmärtäisi että tissi ei ole lelu. Oletko sitä kokeillut?

Vierailija

ITse kirjoitin täysin samasta aiheesta viime viikolla tänne. Meillä vaan poika 10 kk ja 5 hammasta :) Yhden vastauksen sain mutta siitäkin oli todella hyvä apu minulle. Kiitos muuten kirjoittajalle! Hän antoi imetystukilistan linkin, jossa nimenomaan tästä aiheesta (http://www.imetystukilista.net/faq/pure. php). Eihän sen lukeminen puremista pois vie mutta siitä sain vähän vinkkejä miten suhtautua asiaan ja mitä sille voi yrittää tehdä.

ITse huomasin, että tärkeintä on että ei yritä tarjota rintaa, jos pojalla ei todellakaan ole nälkä. Meillä poika ei selvästi malta nykyään olla rinnalla niin paljon kun aikaisemmin eli saattaa tosiaan liittyä siihenkin osittain. Ja toinen tilanne jolloin en tarjoa on silloin kun on supervilli meno käynnissä. Eli pitää olla suht rauhallinen hetki ja tosiaankin todellinen maidon tarve. Sivuilla sanottiin myös, että yleensä helpottaa muutamassa päivässä. Meillä kävi juuri näin. Nyt osaan jos jotenkin tarkkailla pojan " liikkeitä" syödessä eli milloin meinaa syömisen sijaan keskittyä puremiseen eli osaan jo ennakoida. Ja tosiaan imetys loppuu joka kerta kun puree että ymmärtää, että tissi ei ole purulelu.

TOivotaan, että teilläkin helpottaa. Kokemuksesta kun tietää, että ei ole maailman ihanin tunne äidille :)

Vierailija

ei-sanaa olen kokeillut, vauva vaan hymyilee tyyliin saimpas reagtion... voihan tota puruleluakin vielä kokeilla. vauva syö enää 4-5 x pv, joten ei voi oikein vähentää imetystä. lisäksi tuttelit eivät maistu ollenkaan!

Vierailija

Meillä vauvan puremiseen on auttanut kiljaiseminen, ts kun vauva puree huudat niin että vauva säikähtää. Sen jälkeen ei ole purrut moneen viikkoon, kunnes taas unohtaa asian ja puree uudestaan... mutta joka kerta on auttanut kiljaisu tai jämäkkä EI!

Uusimmat

Suosituimmat