Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka uskaltaa tunnustaa et imetys oli ihan karmeeta ja lopetti sen takia..

Vierailija

Täällä yksi!Paljon helpompaa on kun antaa pullosta maidon n.3 tunnin välein ja isikin saa tehdä osuutensa syötöistä!Lopetin siis imetyksen vauvan ollessa kuukauden.Tuntuu et jos imetyksen lopettaa vaan omasta halustaan niin se on kauheeta ja maailman itsekkäin teko(tuttavien mielestä).Esikoista imetin tasan kaksi viikkoa ja on ollu tosi terve koko ajan, nyt 3v.

Sivut

Kommentit (57)

Vierailija

Täällä kun itse tekee tutkimustyötä, niitä tulee koko ajan kongresseissa ja seminaareissa esiin. En tiennyt vielä tästä mitään kun omaa lasta imetin, onneksi imetys oli minusta tosi mukavaa ja rentouttavaa eikä korvikkeita tarvittu.

Vierailija

vai puusilmiä.. haista p!!! rakastan lastani yli kaiken mutta minulla on myös muuta elämää, ja arvostan lapsenhoidossa ihan eri asioita kuin 7 vuoden imetystä prkl!!!!

Vierailija

mitäs väliä sillä et lapsi vaistoaa että äidillä on paha olla,se heijastuu lapseen.

en tyrkytä korviketta muille äideille niinkuin imettäjät tyrkyttävät korvikkeen käyttäjille.

en hauku heitä laiskoiksi enkä itsekkäiksi tai jopa häiriintyneiksi. miksi teillä on oikeus tehdä niin minulle?

Vierailija

itselläni maitoa ei vain riittänyt, yritin 2kk ja tyttö koko ajan lisämaidolla, tarvitsi paljon ruokaa kun oli pieni syntyessään. Tunsin itseni ihan tarpeeksi huonoksi silloin kun en häntä pystynyt ruokkimaan. mutta terve hän on nyt 3v ja sie lienee pääasia!

Vierailija

Imetyksellä kun näyttää olevan sellainen vaikutus, että se tekee tyhmäksi, pikkumaiseksi, raivoisaksi, kateelliseksi ja pahantuuliseksi pikku natsiksi. Miten noin ikävä ihminen voi luulla olevansa hyvä äiti?

Vierailija

hällä väliä jos vaikkapa pieksät lastasi, kunhan imetit niin olet hyvä äiti.

kyllä jokainen äiti ajattelee lapsensa parasta, tuskin kukaan huvikseen imettämisen lopettaa.

minä kyselin palstalta ohjeita imetykseen, niitä ei juurikaan tullut ja imetys epäonnistui. mutta nyt sitten jaksatte haukkua!!!

t. korvikeäiti joka ei osaa imettää eikä lapsi imeä.

Vierailija

olen aiemminkin asiasta sanonut.

imetin esikoista 3kk,maitoa tuli mutta tunne imettäessä oli kauhea.

voisiko sanoa jopa ällöttävä. lopetin ettei vauvani vaistoaisi tunteitani,enhän lastani inhoa mutta sitä imetystä. se ei vaan tuntunut hyvältä ja luonnolliselta minusta.

toista lastani en imetä lainkaan.

Vierailija

minusta oli hienoa pikkuhiljaa katsella, miten pikkuiseni alkoi rakentaa omaa identiteettiään minusta erossa. Sylissä pidettiin ja pidetään ihan hirmuisesti, ja vaikea on kuvitella, että minun rintani olisi sen puolen vuoden jälkeen ollut jotakin ensiarvoisne tärkeää tytölleni; kyllä ne olivat ihan muut asiat, jotka lapsi koki tärkeiksi.

Kohta saan toisen lapseni ja aion taas imettää puoli vuotta - en kauempaa, ja toivon, että rinnasta luopuminen menee yhtä hyvin kuin esikoisen kanssa. On myös tärkeää, että äiti osaa luopua lapsestaan, antaa hänen itsenäistyä, ja rinnasta luopuminen on yksi ensimmäisiä askelia sillä saralla. Siksi minusta taaperoimettäjät ovat hurjan itsekkäitä. en nyt tässä sano, että juuri se puoli vuotta olisi joku maaginen ikä, mutta minusta se tuntuu oikealta.

Vierailija

Ikävää ette nauttinut imetyksestä, koska musta se taas on ihan parasta vauvan hoidossa. Mä käytin varsinkin alussa mielikuvaharjoitteluna sitä hormoonin eritystä aivoista, kun yritin saada maidon paremmin herumaan, ja se toimi taas mulla tosi hyvin, hetken päästä oli tosi rento olo sekä äidillä että vauvalla.

Mutta arvostan siis todella että olet tuollaisen vaivan lastesi vuoksi nähnyt!

Vierailija

vaikka maitoa olisi riittänyt. En vain halunnut imettää, se ahdisti jotenkin. Ja kyllä oli käsinkosketeltavissa ympäristön paheksunta, mutta aika nopeasti se unohtui. Lapset terveitä, hyvin kasvaneita ja ei allergioita !

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat