Vauvan talvihaalarista kysyttävää..

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ollaan ostamassa 9kk. työllemme talvihaalaria. Kun kyseessä on esikoinen ja ensimmäinen haalarin osto, tarttisin teiltä kokeneemmilta neuvoja. Eli tytölle käy nyt koko 70-74. Minkä kokoisen haalarin kannattais ostaa?? Käykö 80 vai siitä vielä isompi?? Ettei menis sitte ihan heti pieneksi.. Ja ollaan aateltu Reimaa, onko hyvä vai huono merkki??

Kommentit (4)

Vierailija

Ystävättäreni väitti, ettei välttämättä kannata ostaa Reimaa tms. haalaria, jossa on kosteudenpitävä kalvo. Näitä haalareita ei kuulemma saa kuivattaa kuivauskaapissa ja tästä syystä päiväkodit eivät niistä pidä. Tiedättekö kokeneemmat, onko asia näin?

Vierailija

päiväkodissa myös toinen puku, kun ei kaikkia noita vedenpitäviä saa laittaa kuivauskaappiin ja sitten saattoi esim. vaippa fuskata, niin että se puku oli sisältä märkä... tai neiti kaatoi ämpärillä ja lapiolla vettä sisään kauluksesta...Ja jos lapsi ei kävele(=konttaa ulkona), niin se haalari on aika lyhytikäinen jokatapauksessa, koska kuluu polvista alta aikayksikön. Kannattaa sovittaa ja ostaa aika sopiva, mutta tämä on tietysti vain minun mielipiteeni. Olen huomannut, että jos ostaa kasvunvaraa, niin se puku on jo rikki enenkuin on sopivan kokoinen;)

Vierailija

Meillä tyty on nyt n. 70 cm (9,5kk) ja päädyin ostamaan 74 cm haalarin. Ostin kyllä vähän halvemman version kuin Reiman ja tarvittaessa ostan sitten joulun jälkeen 80cm haalarin. Mutta tuskin tarvii. On tuo kasvu sen verran tasaantunut. Kokeilin kyllä tytölle 80 cm haalaria ja hän hukkui siihen, eikä siis olisi mitenkään pystynyt liikkumaan se päällään.

Haalarit kyllä kannattaa ostaa silleen, että ei ole liian isot. Liikkuminen käy hankalaksi. Niissä on huomioitu villavaatteiden tarve ja se, että lapsi kyllä kasvaa talven aikana... eli mitoitus on reilu. Luulen että se 86cm käy sitten seuraavana talvena.

T: MrsH

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat