Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUHTIKUISET TIISTAINA

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Moneen päivään ei ole ollut pinoa, ryhtiä siskot. En kyllä ole itsekkään ollut kirjoittelemassa, ei ole vain kerennyt, muta nyt täällä taas. Lauantaina oltiin Antonin kummien lasten synttäreillä, olipa kivaa päästä jonnkekkin kotoa koko perhe. Sunnuntaina vietettiin rauhallista kotipäivää pelailtiin pelejä ja oltiin ulkona.

Sunnuntain ja maanantain välisenä yönä vauva-elämän yö hulinat alkoivat. Anton oli saanut jostain flunssan ja herätyksiä oli vaan noin TUHAT? Koko yö meni heräilessä, Anotnin kutsuhuuto kaikui keskellä yönpimeyttä vaateliaana. Kun tähän vastasi, kuului suurempi huuto, kun ei poika parka saanut syödyksi, koska oli niin tukkoinen. Koko yö meni imaisu, huuto, imaisu, huuto, imasiu, ISO HUUTO, joka loppui siihen, että äiti ottti pojan syliin ja nousi istumaan, taktiikalla. Muutenkin Anton ähisi ja puhisi koko yön. Viime yö oli vähän parempi, Anton sai syödyksi, mutta ähki silti ja päätti 05.00, nyt alkaa seurutelu, no lopulta sain huijattua Antonin tissille ja nukahtamaan. Tosin uni oli aika katkonaista, kun Anton kääntyili ja alkoi kitisemään ainakun kääntyi. Kitinä loppui, kun otin Anotnin tiukasti itseäni vasten ja silittelin.

Muutenkin Anton on ollut aika kiukkuinen, tai ei ole viihtynyt yhtään yksikseen. Syli on ainoa paikka mikä käy. Aikaisemmin olen riemuinnut kunnollisista päikkäreistä ja siitä, että Anton nukahtaa itsekseen. Se kaikki on historiaa.

VAAKAMOM: Taisit kysellä ilaitkuista. Meidän Antonilla on nyt tullut taas iltaitkut takaisin, siis eilen nukahti syliin ilman itkua, mutta heräsi itkemään hetken kuluttua. Ja aikansa sylissä itkettyään nukahti. Eikä rinta tai mikään muu kelvannut. Luulen, että se omn keino sulkea ulkomaailma pois ja rauhoittua uneen, kuuluu varmaan ikään.

No niin nyt Anton nukkuu, joten menen nauttimaan hiljaisuudesta

T:Mareila+Hyvin Kiukkuinen Anton 5kk

Kommentit (3)

Vierailija

Muuton keskeltä hyppään kasvatamaan pinoa, kun täällä on ollut niin onnettoman hiljaista. Meillä on siis kaaos ja tuntuu että tavaramäärä senkun kasvaa, mitä pidemmälle saa pakattua. Vielä kuitenkin uskon, että lauantaina päästään muuttamaan :) Voi kyllä olla, että edellinen yö menee pakatessa...

Mekin keiteltiin ekat bataattipöperöt lauantaina. Aika hyvin se on uponnut, nyt kun tyttö on päässyt tutuksi koostumuksen kanssa. Nokkamukia on myös harjoiteltu syömisen lomassa ja sekin alkaa sujua.

Puolivuotispäivän kunniaksi ostettiin tytölle myös turvaistuin, kaukalossa kävi olo ahtaaksi syysvaatteiden kanssa. On ne aika massiivisia laitoksia, nyt ymmärrän miksi kaikki ostaa niitä farmariautoja! Minä vaan en suostu ottamaan sellaista :) On se aika hurjaa ajatella, että ite on muksuna pyörinyt takapenkillä ihan ilman turvavöitä ja matkustanut enimmäkseen maaten takaikkunalla tai seisten keskiosassa!

Uhhuh, täytyy varmaan taas alkaa pakkaamaan jostain kulmasta. Voi että kun sais imuroitua, tuo muksu on yks pölypallero kun se hinailee menemään pitkin lattioita. Se on myös alkanut harjoitella pikkuesineiden nostamista maasta - täällä onkin mukavan paljon virikkeitä siinä mielessä :( Onneksi se ei ihan vielä osaa, mutta aika tarkkana saa jo olla roskien kanssa.

errj & H 14.4.

Vierailija

oon käynyt kuikkimassa että josko tänne olis huhtistenkin pino ilmaantunut, mut parina päivänä en oo sitä huomannut...Missä kaikki huhtikuiset lymyää?

Meillä on kans nyt muutamana päivänä selvästi kiukut lisääntyneet, eikä oo meinannut taas mössöt oikein upota. Senkin oon huomannut että päikkäriajat ja -pituudet heittää taas ihan häränpyllyä, silloin kun aiemmin nukahti nyt ei puhettakaan yms..Ilmeisesti kehitellään jotain uutta rytmiä äidin päänmenoksi:)

Samoin kuin ennen kun Miia nukahti melkeinpä poikkeuksetta tissille, niin nyt sekään ei onnistu, vaan tytön pitää olla oikeassa väsymystilassa ennen kuin onnistuu. Huh huijaa..tässä sitä taas opetellaan uudelleen samoja asioita kuin silloin kun tyttö oli ihan pieni..Kuuluukohan tää tähän ikään vai mikä?

Nyt Miia möyryää tuossa lattialla, kääntyi juuri lelukaaren alla mahalleen:) Pitää lähteä pelastamaan tyttö, kun kaaressa roikkuvat lelut kolisee takaraivoon..Ja sitten taas mössötaistoon, Miia oppi äskettäin päristelemään ja tietysti uutta taitoa piti harjoitella just syödessä..oli niin tyttö kuin äitikin mössössä..ja sekös se on hauskaa..voi tuota pientä rakasta:)

Mut nyt menoks..-Milenna ja Miia 5kk-

Vierailija

Tosiaan, hiljaista on ollut! Tutulta kuulosti tuo nuhaisen vauvan nukkuminen! Rasittavaa, mutta varmaan rasittavinta vauva-ressulle.

Täällä on nyt ollu niin upeat ilmat viikkokausia että ollaan oltu ulkona joka päivä pari kolme tuntia. Mä en tajua kun täällä on tapana että heti kun lämpötila laskee alle 15 asteen niin äidit jää lapsineen sisälle. Ollaan oltu ainoita leikkipaikalla vaikka siis aivan upeat aurinkoiset syyssäät. Ja kaikki alle kolmevuotiaat ihan poikkeuksia lukuunottamatta ovat siis kotihoidossa.

Amanda on nyt perjantaista asti " syönyt" kiinteitä. Eilen taisi ekaa kertaa nielaista jotakin. Mä oon myös ollu laiska eli välissä on ollut päiviä etten ole edes yrittänyt vaikka tietysti pitäis olla järjestelmällinen. No, nyt otan itseäni niskasta kiinni.

Ihania päiviä hipuille ja vauvoille!

Uusimmat

Suosituimmat